Gå til innhold

BK: Split Rock Lighthouse

Anbefalte innlegg

Split Rock Lighthouse

Bildet er fjernet.

Beskrivelse:

Som fyrtårninteressert var det en flott opplevelse å besøke Split Rock Lighthouse ved Lake Superior i USA. Har kun med 50mm i sekken til USA sammen med D700 så da må man gjøre det beste av den brennvidden man har.

Evalueringsnivå Kritikk:

Jeg ønsker fyldige, begrunnede meninger om bildet velkommen som konstruktiv kritikk. Du må gjerne også kommentere småting (detaljer), sjanger og fotograf også, men begrunn det.

Link til bildesiden

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med tanke på komposisjon er bildet helt greit, og det er kanskje litt interessant at skyene tegner en linje som gjør at bakken fyrtårnet står på på en måte fortsetter videre i bildet. Jeg antar at "glorien" rundt klippen og fyrtårnet er lagd i et forsøk på å få fyrtårnet til å stå frem og gjøre det litt mer dramatisk. Det funker ikke helt for meg, ettersom jeg kan se den blå himmelen bak skyene, og det i tillegg ser ut til å være sollys på trærne. Hadde bildet vært i sort-hvitt og du hadde gjort ltt effektiv dodging og burning hadde kanskje bildet fungert bedre.

Lenke til kommentar

Med tanke på komposisjon er bildet helt greit, og det er kanskje litt interessant at skyene tegner en linje som gjør at bakken fyrtårnet står på på en måte fortsetter videre i bildet. Jeg antar at "glorien" rundt klippen og fyrtårnet er lagd i et forsøk på å få fyrtårnet til å stå frem og gjøre det litt mer dramatisk. Det funker ikke helt for meg, ettersom jeg kan se den blå himmelen bak skyene, og det i tillegg ser ut til å være sollys på trærne. Hadde bildet vært i sort-hvitt og du hadde gjort ltt effektiv dodging og burning hadde kanskje bildet fungert bedre.

Takker for grundig konstruktiv kritikk :)

Lenke til kommentar

Synes det er et pent bilde som gjør seg best med sort bakgrunn. Himmelen gjør mye av bildet, fint spill i skyene, her kunne man også justert litt på kontrast enten ved filter, level eller curves og fått et mer dramatisk uttrykk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...