Gå til innhold

hvordan få bedre logikk`?

NeEeO

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenk mye, gjør mye matte. Les gjerne noen bøker om tekniske ting, slik at du ser eksempler på god bevisføring. Diskret matematikk og tallteori bør fungere bra, jeg tror diskret matematikk kan være mer intuitivt og mindre tungt.

For min egen del ble jeg ikke skikkelig flink i matte før jeg lærte tysk, pga kasus og masse bøyninger som jeg måtte tenke over. Prøv også logiske spill som sudoku.

Lenke til kommentar

Tenk mye, gjør mye matte. Les gjerne noen bøker om tekniske ting, slik at du ser eksempler på god bevisføring. Diskret matematikk og tallteori bør fungere bra, jeg tror diskret matematikk kan være mer intuitivt og mindre tungt.

For min egen del ble jeg ikke skikkelig flink i matte før jeg lærte tysk, pga kasus og masse bøyninger som jeg måtte tenke over. Prøv også logiske spill som sudoku.

Spit sudoku en del, men føler ikke at jeg har blitt no bedre. Disktret matte?

Lenke til kommentar

Diskret matte er en gren av matematikken som innebærer en del logikk og forskjellige måter å tenke på. Veldig relevant for datavitenskap.

Jeg vil forøvrig sitere noen veldig kloke ord fra en kamerat av meg som ikke er blant de aller smarteste jeg vet om, men som likevel er ekstremt dyktig på sitt fagfelt: "Jeg har innsett at jeg ikke er så sinnsykt smart, så jeg må kompensere ved å jobbe desto hardere".

Matematikk og logikk handler mye om modning. Les faglitteratur og lær deg å programmere, det hjelper.

Jeg ser forøvrig at det finnes et barneprogram som heter Cyberchase, som prøver å lære bort diskret matematikk til barn. :p Hvis du vil ha en veldig basic introduksjon til det, tror jeg det er så lett du får det. Aner ikke om det er noe bra, dog.

Lenke til kommentar

Programmering!

Har programmert siden av og på siden 2003, og har vært innom mye forskjellig.

Starta med noe som het Game Maker i ung alder, var ganske enkelt, men det økte mattekunnskapene mine.

Begynte etterhvert med Visual Basic, deretter PHP og nå Java.

Blir en sikkelig problemløser av det!

Anbefales, men skal du lære programmering må du ha et klart mål, altså et sluttresultat i form av et program evt. et spill.

Det nytter ikke å lære et helt programmeringspråk. Du må fokusere på å lære de tingene du trenger for å lage det du har tenkt å lage.

Så begynner man på et nytt prosjekt, og lærer nye ting.

Lenke til kommentar

Hjernetrim er som jogging. Får bedre kondis, men man blir ikke nødvendigvis "sterkere".

For å bli klokere må man løfte vekter med hjernen.

Man må konstruere noe. Man kan jo se på en "avansert" film som krever at man tenker, men hva med å heller lage en slik film? (Bare et eksempel!)

I stedet for å lese mensabøker, lag slike oppgaver selv.

Altså, SKAP noe. Vil du bli bedre i et kortspill? Finn på et nytt kortspill.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

Diskret matte er en gren av matematikken som innebærer en del logikk og forskjellige måter å tenke på. Veldig relevant for datavitenskap.

Jeg vil forøvrig sitere noen veldig kloke ord fra en kamerat av meg som ikke er blant de aller smarteste jeg vet om, men som likevel er ekstremt dyktig på sitt fagfelt: "Jeg har innsett at jeg ikke er så sinnsykt smart, så jeg må kompensere ved å jobbe desto hardere".

Matematikk og logikk handler mye om modning. Les faglitteratur og lær deg å programmere, det hjelper.

Jeg ser forøvrig at det finnes et barneprogram som heter Cyberchase, som prøver å lære bort diskret matematikk til barn. :p Hvis du vil ha en veldig basic introduksjon til det, tror jeg det er så lett du får det. Aner ikke om det er noe bra, dog.

Programmering!

Har programmert siden av og på siden 2003, og har vært innom mye forskjellig.

Starta med noe som het Game Maker i ung alder, var ganske enkelt, men det økte mattekunnskapene mine.

Begynte etterhvert med Visual Basic, deretter PHP og nå Java.

Blir en sikkelig problemløser av det!

Anbefales, men skal du lære programmering må du ha et klart mål, altså et sluttresultat i form av et program evt. et spill.

Det nytter ikke å lære et helt programmeringspråk. Du må fokusere på å lære de tingene du trenger for å lage det du har tenkt å lage.

Så begynner man på et nytt prosjekt, og lærer nye ting.

Hjernetrim er som jogging. Får bedre kondis, men man blir ikke nødvendigvis "sterkere".

For å bli klokere må man løfte vekter med hjernen.

Man må konstruere noe. Man kan jo se på en "avansert" film som krever at man tenker, men hva med å heller lage en slik film? (Bare et eksempel!)

I stedet for å lese mensabøker, lag slike oppgaver selv.

Altså, SKAP noe. Vil du bli bedre i et kortspill? Finn på et nytt kortspill.

Vel, lærte meg først HTML og CSS(ja jeg vet at det ikke er programm..) . Så lærte jeg meg litt PHP, men hadde skole..osv så jeg slutta helt .

Skal prøve cyberchase..

Merk: Skrevet i hastverk, derfor lite info.

Endret av Noreply
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...