Christiaan Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Hei. Går mitt 1 år på videregående skole. Jeg har valgt praktisk matte, ikke fordi jeg er dårlig i matte, men fordi jeg har lest at samfunnsfag matte bygger på den praktiske matten. Men det jeg lurer på er følgende: Når du søker deg på forskjellige studier, teller den teoretiske matten noe mer enn den praktiske?, eller er det bare at du får et bedre grunnlag om du velger t-matte? Takker for raske svar! Lenke til kommentar
Christiaan Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 auto corr. answer? Lenke til kommentar
Quent Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Ta 1T. Det er ingen vits i å ta 1P hvis du er brukbar i matematikk. Du får mye mer ut av å ha tatt 1T i S1 enn 1P. Jeg tror også faktisk S1 vil være vanskelig for de som kun ha 1P. Vet at mange skoler fraråder folk som har tatt 1P å ta S1. Lenke til kommentar
Christiaan Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 aha, ok. Men vet du om det gjør noen forskjell når du søker på universitet om du har p eller t matte? Lenke til kommentar
stifa Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Du kan i praksis ta både R- og S-matte etter både 1T eller 1P, men 1T er bedre om du faktisk skal ta et av matteprogramfagene. I Norge vil det absolutt ikke gjøre noen forskjell, ihvertfall ikke gjennom Samordna opptak. Noen studier har spesielle opptakskrav, men de dreier seg som regel bare om programfag i andre klassen og/eller karakterer i obligatoriske fag. Lenke til kommentar
Christiaan Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 okei. Så da teller det egentlig bare fordi du får et bedre grunnlag og dermed vil klare deg bedre med fordypning i matte om du har t-matte.. ? Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Mye av 1T pensum er identisk med S1 pensum, så som nevnt over gir det deg et mye bedre grunnlag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå