Gå til innhold

9 av 10 fullfører aldri spillene sine (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513

Det er bare Rockstar, Bethesda og Bioware som leverer god kvalitet action. Edit: Dice også-

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Jeg tror fortsatt spillerne er interesserte i å fullføre spillene sine, så lenge de faktisk får servert minneverdige opplevelser. Det har vært mye generisk de siste årene, samme oppskrift som tidligere, bare mer action, hauger av fiender og flere eksplosjoner.

 

Men Divine Divinity har du trolig fullført et par ganger, gamle ørn!

Lenke til kommentar

Enig med radiohodet.

 

Selv fullfører jeg alltid store, åpne RPGs med lang story og mange sideoppdrag. Lineære spill fullfører jeg sjelden, og kjøper også sjelden. Et unntak var The Witcher 2, som jeg trodde var et åpent PRG. Fullførte det på ren trass, var flere ganger jeg var fristet til å legge det vekk.

 

Hm, ser nå i overskriften at det gjelder PS3 og X360 (kanskje det er annerledes for oss pc-gamere?)

Lenke til kommentar

Jeg for min del spiller alltid ferdig spillene som jeg kjøper, spørs litt på de jeg låner.

Synd det med Red Dead Redemption, ikke mange fikk med seg endingen, som var en av de beste endingene jeg kan huske, altså, fordi den satte så et sinnsykt stort spor etter seg.

Lenke til kommentar

Jeg har jobb, barn, kone, stasjonsvogn og synes spill er for lange. Jeg motiveres av å fullføre spillet, og får derfor prøvd altfor få spill.

 

Lange spill kunne blitt delt flere episoder(ref Ringenes Herre filmene.) Det må være demotiverende for utviklerne at 90% av de som betaler for spillet aldri opplever den episke sluttkampen.

Lenke til kommentar

Ett av de siste spillene jeg fullførte, og faktisk koste meg glugg i hel gjennom (ikke bare "grei tidtrøyte, spiller gjennom slik at jeg ikke får dårlig samvittighet for å ha nok et spill som støver ned"), er Darksiders. En fantastisk blanding av alt som gjorde God of War, Zelda, Metroid prime og Castlevania bra. Mot slutten, når man får tilgang til forskjellige egenskaper, våpen og utstyr, tar det seg virkelig opp.

 

Ellers har jeg begynt på et par nyere spill, Duke Nukem Forever, CoJ: The Cartel og Dungeon Siege 3, men de var drepende kjedelige. Jeg skjønner godt at 9/10 ikke fullfører spillene når dette er kvalitetsnivået om dagen.

Lenke til kommentar

Det er ikke lengden, men vanskighetsgraden som er problemet!! Hvordan i alle dager har de funnet ut at det er lengden som gjør at folk ikke fullfører? Jeg har ikke så mye tid til spilling, og jeg har heller aldri giddet å bruke så mye tid på å lære meg komplekse kontrollbevegelser (liker heller ikke å bruke mus/tastatur til spilling), øve meg opp til lynraske og supernøyaktige bevegelser etc. etc. Jeg liker at et spill skal være enkelt å lære, å spille og ikke ha for høy vaskelighetsgrad (vel, vanskelig nok for meg). Mange spill jeg har prøvd, spesielt skytespill og kampspill er så komplekse (må lære meg ørten kontrollfunskjoner) og så vanskelige at jeg gir opp/ikke gidder mer etter en stund. Det er ikke gøy når jeg er mer forbannet etter et oppdrag el.l. enn jeg er lettet eller føler en prestasjonsboost.

 

HVORFOR kan ikke spillprodusentene bruke forskjellige vanskelighetsgrader mer enn de gjør i dag? Ofte er Easy for vanskelig, hvis det i det hele tatt er en valgmulighet. Hva er problemet med at noen av oss kan komme og igjennom spillet uten alfor store problemer? Kanskje kunne jeg velge å bare ha 2 våpen å velge mellom i stedet for 10, kanskje kunne jeg ha 4 slag/spark muligheter i stedet for 10, kanskje kunne jeg velge å kunne lagre når jeg ville etc. etc.

 

Jeg tror at så lenge spillprodusentene, spilljournalistene og aktive/hyppige spillere er de som standarden for hva som er lett eller ikke, så vil ikke "vanlig-folk" (missforstå meg rett) aldri ha muligheten til den samme spillgleden. Gamer.no etc. bør virkelig ta dette til etteretning...

 

Til slutt; Jeg og sikker mange andre i den kategorien det vises til liker lange spill. Hvorfor skulle vi ikke det? Mer å gjøre, mer story, mer opplevelser, mer for pengene...

Lenke til kommentar

Er jo ikke noe nytt fenomen dette. Av de 10-15 vennene mine som har GTA4 er det 3 det som har klart spillet, inkludert meg selv. Det var akkurat det samme med San Andreas, Vice City og Red Dead for den saks skyld. Når det er sagt er det veldig store spill, men det samme gjelder for Fable, Bioshock og Uncharted for eksempel. Tror vi gamere er interessert i å fullføre spill, men de som er mer casual er ikke så opptatt av det.

Lenke til kommentar

Det er ikke lengden, men vanskighetsgraden som er problemet!!

 

Tja, der er det nok delte meninger. MEN som pappa skulle jeg ønske det fantes enklere versjoner av f.eks Super Mario Galaxy spillene. Små barn synes det er veldig gøy, men det blir for vanskelig og komplisert etter hvert.

 

(Jeg for min del digger det)

Lenke til kommentar

Er jo ikke noe nytt fenomen dette. Av de 10-15 vennene mine som har GTA4 er det 3 det som har klart spillet, inkludert meg selv. Det var akkurat det samme med San Andreas, Vice City og Red Dead for den saks skyld. Når det er sagt er det veldig store spill, men det samme gjelder for Fable, Bioshock og Uncharted for eksempel. Tror vi gamere er interessert i å fullføre spill, men de som er mer casual er ikke så opptatt av det.

Jeg er opptatt av å fullføre store spill, men klarer det normalt ikke... Hvordan kommer du til at jeg ikke er opptatt av å fullføre?? Spør vennene dine som ikke har klart å fullføre om det var lengden på spillet eller vanskelighetsgraden som gjorde det. De jeg kjenner sier vanskelighetsgraden (vel, bortsett fra en).

Lenke til kommentar

Det er ikke lengden, men vanskighetsgraden som er problemet!!

 

Tja, der er det nok delte meninger. MEN som pappa skulle jeg ønske det fantes enklere versjoner av f.eks Super Mario Galaxy spillene. Små barn synes det er veldig gøy, men det blir for vanskelig og komplisert etter hvert.

 

(Jeg for min del digger det)

Det er det jeg mener; Hvorfor kunne det ikke vært flere muligheter innen vanskelighetsgrad. Hvorfor skulle ikke barn kunne spille Mario, hvorfor skulle ikke godt voksne mennesker (med nedsatt reaksjonseven) få spille det blodige skytespillet og hvorfor skulle ikke folk få lov til å spille selv om de ikke ønsker eller vil å legge så mye tid i trening og å huske kombinasjoner etc.

 

Uansett ville jo ikke noe av dette ødelegge for spilleopplevelsen til "riktige" gamere (normal vanskelighetsgrad).

Endret av Inocybe
Lenke til kommentar

Fullfører aldri superlange spill jeg heller. Har et utall xbox og pc-spill jeg aldri har spilt gjennom.

Mister bare interessen noen dager, og så gidder jeg ikke prøve det igjen. Jeg er en av gjengen som aldri fullførte Half-life 2 heller.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Enig i at det kunne vært flere vanskelighetsgrader på en del spill. Men samtidig så opplever jeg at det største problemet er at de fleste nyere spill er myntet på en for stor og uensartet brukergruppe, og dermed egentlig ikke klarer å tilfredsstille noen. Det blir for mange kompromisser i kommersialiseringens tjeneste. Så mange spill som gis ut i dag, så burde de vært mer rettet mot målgrupper og innfri mer opp mot 100% til disse. De store spillselskapene er de verste i klassen, og deres spill får også mest oppmerksomhet. Ikke rart folk går lei og avslutter før fullendt spilletid når en innser at spillet ikke innfrir egne forventninger. Vi vil ha mer kvalitet, ikke mer kommersialisering og mindre originalitet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...