radiohodet Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Jeg vil ha så lange spill som mulig, men det er jo en forutsetning at det er bra for at jeg skal gidde å fullføre det. Siden spill i dag stort sett er dårligere enn før fullføres færre spill også. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 (endret) Det er bare Rockstar, Bethesda og Bioware som leverer god kvalitet action. Edit: Dice også- Endret 19. august 2011 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Det kan være så simpelt som spillenes design i dag er så kjappe og raske at det skaper et litt utålmodig publikum og ikke forvent all verden når noen av de skal spille et dypere og lengre spill som ikke har eksposjoner og skyting rundt hvert hjørne. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Jeg tror fortsatt spillerne er interesserte i å fullføre spillene sine, så lenge de faktisk får servert minneverdige opplevelser. Det har vært mye generisk de siste årene, samme oppskrift som tidligere, bare mer action, hauger av fiender og flere eksplosjoner. Men Divine Divinity har du trolig fullført et par ganger, gamle ørn! Lenke til kommentar
casemodd Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Enig med radiohodet. Selv fullfører jeg alltid store, åpne RPGs med lang story og mange sideoppdrag. Lineære spill fullfører jeg sjelden, og kjøper også sjelden. Et unntak var The Witcher 2, som jeg trodde var et åpent PRG. Fullførte det på ren trass, var flere ganger jeg var fristet til å legge det vekk. Hm, ser nå i overskriften at det gjelder PS3 og X360 (kanskje det er annerledes for oss pc-gamere?) Lenke til kommentar
Flameabel Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Jeg for min del spiller alltid ferdig spillene som jeg kjøper, spørs litt på de jeg låner. Synd det med Red Dead Redemption, ikke mange fikk med seg endingen, som var en av de beste endingene jeg kan huske, altså, fordi den satte så et sinnsykt stort spor etter seg. Lenke til kommentar
Philber Desanex Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Jeg har jobb, barn, kone, stasjonsvogn og synes spill er for lange. Jeg motiveres av å fullføre spillet, og får derfor prøvd altfor få spill. Lange spill kunne blitt delt flere episoder(ref Ringenes Herre filmene.) Det må være demotiverende for utviklerne at 90% av de som betaler for spillet aldri opplever den episke sluttkampen. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Ett av de siste spillene jeg fullførte, og faktisk koste meg glugg i hel gjennom (ikke bare "grei tidtrøyte, spiller gjennom slik at jeg ikke får dårlig samvittighet for å ha nok et spill som støver ned"), er Darksiders. En fantastisk blanding av alt som gjorde God of War, Zelda, Metroid prime og Castlevania bra. Mot slutten, når man får tilgang til forskjellige egenskaper, våpen og utstyr, tar det seg virkelig opp. Ellers har jeg begynt på et par nyere spill, Duke Nukem Forever, CoJ: The Cartel og Dungeon Siege 3, men de var drepende kjedelige. Jeg skjønner godt at 9/10 ikke fullfører spillene når dette er kvalitetsnivået om dagen. Lenke til kommentar
Inocybe Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Det er ikke lengden, men vanskighetsgraden som er problemet!! Hvordan i alle dager har de funnet ut at det er lengden som gjør at folk ikke fullfører? Jeg har ikke så mye tid til spilling, og jeg har heller aldri giddet å bruke så mye tid på å lære meg komplekse kontrollbevegelser (liker heller ikke å bruke mus/tastatur til spilling), øve meg opp til lynraske og supernøyaktige bevegelser etc. etc. Jeg liker at et spill skal være enkelt å lære, å spille og ikke ha for høy vaskelighetsgrad (vel, vanskelig nok for meg). Mange spill jeg har prøvd, spesielt skytespill og kampspill er så komplekse (må lære meg ørten kontrollfunskjoner) og så vanskelige at jeg gir opp/ikke gidder mer etter en stund. Det er ikke gøy når jeg er mer forbannet etter et oppdrag el.l. enn jeg er lettet eller føler en prestasjonsboost. HVORFOR kan ikke spillprodusentene bruke forskjellige vanskelighetsgrader mer enn de gjør i dag? Ofte er Easy for vanskelig, hvis det i det hele tatt er en valgmulighet. Hva er problemet med at noen av oss kan komme og igjennom spillet uten alfor store problemer? Kanskje kunne jeg velge å bare ha 2 våpen å velge mellom i stedet for 10, kanskje kunne jeg ha 4 slag/spark muligheter i stedet for 10, kanskje kunne jeg velge å kunne lagre når jeg ville etc. etc. Jeg tror at så lenge spillprodusentene, spilljournalistene og aktive/hyppige spillere er de som standarden for hva som er lett eller ikke, så vil ikke "vanlig-folk" (missforstå meg rett) aldri ha muligheten til den samme spillgleden. Gamer.no etc. bør virkelig ta dette til etteretning... Til slutt; Jeg og sikker mange andre i den kategorien det vises til liker lange spill. Hvorfor skulle vi ikke det? Mer å gjøre, mer story, mer opplevelser, mer for pengene... Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Det er bare Rockstar, Bethesda og Bioware som leverer god kvalitet action. Edit: Dice også- Hvis du tenker singel-player så sugde Dice på BC2 hvertfall Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Er jo ikke noe nytt fenomen dette. Av de 10-15 vennene mine som har GTA4 er det 3 det som har klart spillet, inkludert meg selv. Det var akkurat det samme med San Andreas, Vice City og Red Dead for den saks skyld. Når det er sagt er det veldig store spill, men det samme gjelder for Fable, Bioshock og Uncharted for eksempel. Tror vi gamere er interessert i å fullføre spill, men de som er mer casual er ikke så opptatt av det. Lenke til kommentar
Livedht Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 RDR er vel et av de eneste spillene jeg har fullført: p Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 100% completion på RDR, yo. Lenke til kommentar
ti-guru Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 (endret) Ev så er bare fullføringsprosenten et mål noe helt annet... Endret 19. august 2011 av ti-guru Lenke til kommentar
Philber Desanex Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Det er ikke lengden, men vanskighetsgraden som er problemet!! Tja, der er det nok delte meninger. MEN som pappa skulle jeg ønske det fantes enklere versjoner av f.eks Super Mario Galaxy spillene. Små barn synes det er veldig gøy, men det blir for vanskelig og komplisert etter hvert. (Jeg for min del digger det) Lenke til kommentar
Inocybe Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Er jo ikke noe nytt fenomen dette. Av de 10-15 vennene mine som har GTA4 er det 3 det som har klart spillet, inkludert meg selv. Det var akkurat det samme med San Andreas, Vice City og Red Dead for den saks skyld. Når det er sagt er det veldig store spill, men det samme gjelder for Fable, Bioshock og Uncharted for eksempel. Tror vi gamere er interessert i å fullføre spill, men de som er mer casual er ikke så opptatt av det. Jeg er opptatt av å fullføre store spill, men klarer det normalt ikke... Hvordan kommer du til at jeg ikke er opptatt av å fullføre?? Spør vennene dine som ikke har klart å fullføre om det var lengden på spillet eller vanskelighetsgraden som gjorde det. De jeg kjenner sier vanskelighetsgraden (vel, bortsett fra en). Lenke til kommentar
Inocybe Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 (endret) Det er ikke lengden, men vanskighetsgraden som er problemet!! Tja, der er det nok delte meninger. MEN som pappa skulle jeg ønske det fantes enklere versjoner av f.eks Super Mario Galaxy spillene. Små barn synes det er veldig gøy, men det blir for vanskelig og komplisert etter hvert. (Jeg for min del digger det) Det er det jeg mener; Hvorfor kunne det ikke vært flere muligheter innen vanskelighetsgrad. Hvorfor skulle ikke barn kunne spille Mario, hvorfor skulle ikke godt voksne mennesker (med nedsatt reaksjonseven) få spille det blodige skytespillet og hvorfor skulle ikke folk få lov til å spille selv om de ikke ønsker eller vil å legge så mye tid i trening og å huske kombinasjoner etc. Uansett ville jo ikke noe av dette ødelegge for spilleopplevelsen til "riktige" gamere (normal vanskelighetsgrad). Endret 19. august 2011 av Inocybe Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 (endret) Fullfører aldri superlange spill jeg heller. Har et utall xbox og pc-spill jeg aldri har spilt gjennom. Mister bare interessen noen dager, og så gidder jeg ikke prøve det igjen. Jeg er en av gjengen som aldri fullførte Half-life 2 heller. Endret 19. august 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Jeg er en av de 9. Av kanskje 20 spill, vil jeg tro det bare er 10-11 stykk jeg har fullført helt. Lenke til kommentar
casemodd Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Enig i at det kunne vært flere vanskelighetsgrader på en del spill. Men samtidig så opplever jeg at det største problemet er at de fleste nyere spill er myntet på en for stor og uensartet brukergruppe, og dermed egentlig ikke klarer å tilfredsstille noen. Det blir for mange kompromisser i kommersialiseringens tjeneste. Så mange spill som gis ut i dag, så burde de vært mer rettet mot målgrupper og innfri mer opp mot 100% til disse. De store spillselskapene er de verste i klassen, og deres spill får også mest oppmerksomhet. Ikke rart folk går lei og avslutter før fullendt spilletid når en innser at spillet ikke innfrir egne forventninger. Vi vil ha mer kvalitet, ikke mer kommersialisering og mindre originalitet. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå