Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Flickering skjerm og bluescreen

Anbefalte innlegg

Hey!

Kjøpte en asus g74sx fra dustinhome for ikke så lenge siden.

Kjørte den opp og prøvde diverse spill. Den var litt skuffende, men da jeg fikk oppdatert driverne ble alt langt bedre. Pcn kjørte som en skjarm i et par dager før jeg fikk problemer. Jeg skrudde den på og ble møtt av en blinkende skjerm av all,slags farger. Skrudde raskt pcn av og den gikk på igjen som den skulle.

Etter 5-10 min etter at jeg skrudde den på blir skjermen svart i et par sek før den går på igjen. "Driveren har sluttet og virke men har blitt gjenopprettet igjen". Javel tenker jeg og fortsetter og bruke pcn som vanlig. Etter en stund får pcn bluescreen og det går opp for meg at noe er galt. Jeg prøver å re-starte pcn opp til flere ganger etterpå, men uten success.

Av tideligere driver problemer på min stasjonære pc tenkte jeg at det kunne være en konflikt mellom de nye og de gamle driverne til grafikkortet. Jeg kjører en driver sweeper og re-installerer de nyeste driverene. (Pcn funker i safe-mode) Dette hjalp meg svært lite. Jeg kjører dermed ny sweep og installerer eldre drivere fra Nvidias arkiv. Dette fungerte heller ikke.

Jeg bestemmer meg for og formatere pcn, men siden asus aldri sendte med noen windows cd kunne jeg ikke gjøre dette før jeg fikk kjøpt meg en ny. Alikevel fikk jeg svar på en melding jeg hadde sendt til asus support tideligere om et innebygd system for formatering. (Husker ikke hva det var kalt) Jeg måtte holde inne F9 mens pcn skrudde seg på slik at pcn startet en merkverdig prossess. Den skrudde seg av og på sikkert 13 ganger i løpet av de 1-2 timene jeg lot den stå. Til slutt måtte jeg skrive inn nytt bruker navn og passord, stille inn tids-sone osv. (I teorien likt som når du installerer w7).

Når jeg var ferdig med dette funket pcn i en halv time eller noe før den skrudde seg av. Rakk og installere drivere og slikt først. Da jeg skrudde den på igjen ble jeg møtt av blinkende skjerm.

Så her er problemet mitt godtfolk; Hva fersken skal jeg gjøre nå? Virker da som om problemet er mer fysisk enn det er... internt/digitalt? :p Jeg har bygget 3-4 stasjonære pcer tideligere, så er relativt hendig sånn sett. Er det noe jeg kan gjøre med problemet? Asus karen anbefalte meg og sende inn pcn til dem som solgte den til meg hvis rebooten ikke fungerte, noe jeg helst vil unngå.

Så hva gjør jeg? Bryter jeg garantier og slikt hvis jeg skrur den opp? Kan det være noe relativt enkelt som jeg kan fikse selv? Eller er jeg i mørk avføring og må sende pcn tilbake til dustin?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier at du får bluescreens, kan du laste opp dumpfilene? De ligger i mappen C:\Windows\Minidump.

Og du nevner nvidia skjermkort og nyeste drivere. Med nyeste driver mener du 280.26? Den fungerer ikke for meg, og mange som har problemer med den. du kan teste med 275.33. Det høres mest sansynelig ut som noe tull med skjermkort/skjermkort driveren. Last opp dump filene, så skal jeg finne ut hva som forutsaket bluescreenene dine. :)

Lenke til kommentar

Du sier at du får bluescreens, kan du laste opp dumpfilene? De ligger i mappen C:\Windows\Minidump.

Og du nevner nvidia skjermkort og nyeste drivere. Med nyeste driver mener du 280.26? Den fungerer ikke for meg, og mange som har problemer med den. du kan teste med 275.33. Det høres mest sansynelig ut som noe tull med skjermkort/skjermkort driveren. Last opp dump filene, så skal jeg finne ut hva som forutsaket bluescreenene dine. :)

Hmm, har faktisk ikke fått bluescreen etter at jeg formaterte den, bare "Driveren har sluttet og virke" og flickering screen.

Når du nevnver det så fikk jeg ikke flickering screen før jeg oppdaterte driverne, men jeg hadde "Grafikkdriveren har sluttet og virke" :p

Skal sjekke om jeg får bluescreen hvis jeg har den på litt lenger :)

Takker for hjelp.

Lenke til kommentar

Hmm, har faktisk ikke fått bluescreen etter at jeg formaterte den, bare "Driveren har sluttet og virke" og flickering screen.

Når du nevnver det så fikk jeg ikke flickering screen før jeg oppdaterte driverne, men jeg hadde "Grafikkdriveren har sluttet og virke" :p

Skal sjekke om jeg får bluescreen hvis jeg har den på litt lenger :)

Takker for hjelp.

Skrudde på pcn, begynte og blinke etter 1 min or so.

Lot den blinke en stund og den fikk bluescreen. Starta opp pcn i safemode og sjekka minidump, men folderen er tom.

Lenke til kommentar

Hmm. Da begynner jeg og lure. Da får ikke jeg funnet ut av hva som var problemet med bluescreenen. Men det høres mest ut som ødelagt skjermkort eller en dårlig driver. Om du ikke opptaterer driverene etter du har satt den til fabrikkstand, skjer det da også? Om det skjer, så vil jeg nok si at det er defekt skjermkort. Det er nok ikke noe du kan fikse selv uten et annet skjermkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...