Stulle Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Hei hei Skal kjøpe ny laptop nå. Jeg har få krav ifht hardware (det meste er jo bra i disse dager), men vil gjerne ha: 1. Skjerm - helst 1440x1050/1400x900/1600x900 og MATT. Samme om det blir 14.x" eller 15.x" 2. SSD - gjerne 120GB 3. Batteritid - helst 6 timer med surfing/lett bruk Jeg har sett på Dell, HP og Thinkpad sine modeller, og det som frister mest er kanskje Dell sine Latitude E6520 og E6510. Får jeg kjøpt disse som privatperson? Noen erfaringer ifht linux? Takker for svar Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Multicom Wishan W252 kan være noe for deg, så lenge du ikke har noen planer om å kjøre noen nye spill på maskinen. Ellers har du Compal PBL21 Jeg tviler dog sterkt på at du får stort mer enn fire timer batteri på noen av disse. Dell sine Latitudes mener jeg du kan få som privatperson, men dette skal jeg ikke si noe sikkert på. Hvorfor ikke ringe Dell? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Har du vurdert en MacBook Pro/Air? 1 Lenke til kommentar
vitty Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Ta en titt på Asus U46sv Ja litt laverre maksoppløsning enn det du ønsker, men det må du regne med på 14" og ja har ikke funnet noen med matt skjerm selv, men 8 cellers batteri. i5 sb cpu og gt520m oppsett med optimus strømsparing. mye batteritid og god ytelse for pengene. SSD må du evt sette inn selv. Få i denne prisklassen med så stor skjerm som har SSD ennå. Lenke til kommentar
Stulle Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 Egentlig ikke, Runis. Men skal ta og sjekke ut hva Apple kan tilby for tiden. Er vel np å få linux inn på slike maskiner? Jeg kan fint kaste et par tusenlapper til for å få bedre skjerm. SSD kan jeg også kjøpe utenom. Lenke til kommentar
Stulle Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 Den multicom-maskinen var sexy! Noen som har forsøkt linux på den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå