mono Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Satte sammen min nye pc i går. Boota opp og alt så flott ut helt til skjermbildet viser "trykk ctrl+s eller f4 for å konfigurere raid". Deretter begynner marskina bare å pipe, konstant bæ,bu,bæ,bu. Har lasta inn alle s-ata drivere og funnet hd. Sjekka alle tilkoblinger til led's/power/speaker og hd. lot marskina putre og gå en stund for å se om det kunne være noe annet feil, men alt funker som det skal (fin lyd i'n:). Smekka inn win xp (med fare for å bli gæærn av pipinga alt gikk på skinner, Formaterte, installerte xp, installerte abit drivere og system doctor, og da skjedde det rare. Når jeg startet abit system doctor programmet i win xp forsvant pipinga??? men når jeg booter opp igjen, begynner lyden akkurat på samme sted og gir seg ikke før jeg starter sys.doc. programmet igjen. Alle verdier i bios ser bra ut etter det jeg kan skjønne. Har prøvd å boote med bios alarm instillinger på "halt on all errors" og "ignore all errors", men alt funker uansett, bare at det begynner å pipe på samme sted i booten og gir seg bare etter at sys.doc programmet er startet en gang (begynner ikke å pipe igjen etter jeg lukker det). Noen som har forslag? Abit Ic7-g/ bios ver. 13 P4 2.6 800 2X 256 Geil golden dragon pc 3500 Seagate barracuda s-ata 7000.7 120 MSI dvd-rom Yamaha scsi cd/rw billion Isdn kort sek'd siena lydkort Scsi kontroller kort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå