Nygard Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Stemning Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Noe hard tonemapping etter min smak. Det er først og fremst skyene det har gått ut over. Farger og nyanser som ikke er i nærheten av relalistiske. Nå er det ikke sikkert det var hensikten heller, vi snakker jo om smak og behag. Jeg ville også delt bilde litt annerledes, mindre himmel og mere forgrunn, slik at kanskje fler av blomstene hadde kommet frem. Speilingen er jo veldig bra. Sikkert ikke så ofte å oppleve? Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Flott motiv, skarpt bilde med fin speiling - men litt sterke farger, enig med Erik. Lenke til kommentar
John Ottesen Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Her er knald på farverne. Lenke til kommentar
Helge Mortensen Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Flott speiling. Fargene er egentlig helt normale og viser lyset som det har vært denne siste uken. Så jeg reagerer ikke i det hele tatt på disse fargene. Men du har nok trikset litt med selve speilingen. Det normale er vel at refleksjonen er litt mørkere? Hva er flooding? Har aldri hørt om det. Men er lærevillig på noe som er nytt i alle fall for meg Lenke til kommentar
Nygard Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 Hei. Du har rett i at fargene var slik, men kamerate jeg har (Canon 350D) har ingen mulighet til å gjengi motivet slik jeg så det. Du har et kamera som ville ha taklet dette ganske realistisk. Bildene dine kan jeg bare se langt etter å matche. Jeg venter bare på at Canon 5D MARK III skal komme i handel. Flooding er en effekt i et spesielt program. Bølger legges helt flate og terenget speiles. Se originalbildene på denne linken: http://gallery.me.com/robertnygard#101426&view=grid&bgcolor=black&sel=3 Programmet Flood finner du på denne linken: http://www.flamingpear.com/flood.html Lenke til kommentar
Helge Mortensen Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Jeg bruker filter for å ikke få utbrent himmel osv. 350D er et godt kamera og jeg har hatt mange gode stunder med mitt. Det finnes en masse forskjellige filtertyper og jeg har vel egentlig prøvd dem alle. Og endte opp med de som koster mest (Lee) men fordelen er at de er helt farge nøytrale. Så jeg anbefaler å hoppe rett på dem dersom du ønsker å bruke filter. Jeg har gått den lange veien med prøving og feiling og hadde spart penger med å kjøpe det jeg har i dag. Men det er jo det en lærer av. Jeg kan anbefale deg et program som heter Topaz Labs. Her kan du hente ut en god del farger i bare ett bilde. Bare husk å redusere opacity til 30% eller noe slikt. De har demoversjoner tilgjenglige. Lenke til kommentar
Espen Ørud Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 He er det flere som har vært borte i fargerike himler ser jeg. JEg tror bildet hadde fremstått som mer "troverdig" dersom du hadde dempet effekten på forgrunnen noen hakk. Det er spesielt her jeg synes det blir litt drygt. Det er ikke verre enn å legge denne og originalen som hvert sitt lag og pensle gjennom originalen med en maske- Om du bruker en soft pensel og begynner på lav opacity på penselstrøkene gir du deg når det evt synes passe. Lenke til kommentar
Emil C. Fredhammer Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Godt og vellykket HDR foto. Var ikke dette bildet på NRK Nordnytt i uka? Lenke til kommentar
Nygard Skrevet 20. august 2011 Forfatter Del Skrevet 20. august 2011 Du har rett i at forgrunnen er for lys. Jeg skal dempe den til mere troverdighet. Jeg hadde ikke ventet så positiv respons på dette bildet som jeg har fått. Det kom til og med på NRK sin nordnyttsending. Jeg selger prospektkort fra dette stedet, og skal forbedre dette bildet til salg. Jeg skal og skjerpe meg når jeg legger ut bilder her på digit. Var litt usikker på denne nye digitsiden, men det ser ut som den tar seg opp til det vi ønsker den skal være. Saklige komentarer og forbedringer på bildet er gull værdt. Lenke til kommentar
Nygard Skrevet 20. august 2011 Forfatter Del Skrevet 20. august 2011 Takk for god respons. Du har rett i at det var på NRK nordnytt. Jeg prøver og svare til en bestemt person på nye digit, men får det ikke til. Inleggene mine kommer i hytt og pine? Jeg prøver også å slette dem, men det går heller ikke? Jeg plages med nye digit, og vegrer meg derfor med mye aktivitet her! (Håper det blir like enkelt som det var på gamle digit) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg