Gå til innhold

[Løst] nybegynnerhjelp til liste i tekstboks


Anbefalte innlegg

Hei, ganske fersk i vb programmering, så lurte på om noen som kan LITT mer enn meg kunne hjulpet meg med et problem.

 

Prøver å lage en liste over brukere som blir hentet fra to tekstbokser for fornavn og etternavn. Listen skal da vises i en annen tekstboks. Har laget en klasse 'Deltaker' og en liste 'resultater' for å holde på verdiene.

 

Problemet er når jeg kjører en for - next løkke for å skrive navnet til listen(blir kjørt når bruker trykker på en knapp) så legges alle tidligere navn til ved neste lagring. En løsning jeg tenkte på var å bruke clear for hvert trykk, men vil jo beholde innholdet i listen for en telle variabel som holder tellingen på antall navn.

 

Det er sikkert en enkel løsning på det her, men jeg har satt fast :o

Her er koden :

 

Public Class Form1 Dim resultater As New List(Of Deltaker)

 

Private Sub AddDeltaker() resultater.Add(New Deltaker(tbxFornavn.Text, tbxEtternavn.Text)) ', CDec(tbxRundetider.Text))) btnReset.Enabled = True tbxFornavn.Text = "" tbxEtternavn.Text = "" tbxRundetider.Text = "" tbxFornavn.Focus() End Sub

 

Private Sub btnSave_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnSave.Click AddDeltaker() For n As Integer = 0 To resultater.Count - 1 tbxHistory.Text += resultater(n).Navn & vbCrLf ' 'resultater(n).Tid & " " & Next

 

lblTotLopere.Text = "Løpere Totalt: " & resultater.count

 

- Var jo selvfølgelig bare å tømme tekstboksen for hver lagring, så ble det riktig !

Endret av grammasta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...