Papirkurven Skrevet 19. august 2011 Rapporter Del Skrevet 19. august 2011 (endret) Et bilde av noe bruttern har laget. Mitt første BK her inne så, be gentle ^^ Endret 19. august 2011 av blashyrkh Lenke til kommentar
BjornarB Skrevet 19. august 2011 Rapporter Del Skrevet 19. august 2011 Tykkjer det såg fint ut, men er jo nybyrjar sjøl. Ville kanskje skjært vekk noke av toppen, då denne kan virke distraherande. Det heiter forresten gentle. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 19. august 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. august 2011 Takk for det. Fikset det nå Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 19. august 2011 Rapporter Del Skrevet 19. august 2011 (endret) Her ville jeg ikke skjært vekk noe av toppen! Her ser det ut til at du har en himmel som har potensiale, og du har månen som jeg mener lager en utrolig dybde i bildet. Derimot så har du kutta for mye langs huset da det blir veldig trangt bakerst til høyre der. Også litt trangt fremme til venstre. Her har du nok et motiv du kan få mye ut av, men tror ikke du skal kutte noe her. Heller ta vekk det du evnt har kutta og kanskje sett dette i farger? Du har enormt med dybde i bildet her. Veldig kjedelig at utsnittet er så tett, men + for at du ikke har midtstilt huset men noe på siden. Endret 19. august 2011 av k-h-s Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 19. august 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. august 2011 Ja jeg hadde bort litt på høyre side, det var pga. treet som står der. Syns ikke det ble så bra når det var et halvt tre som sto på høyresiden. Ser fortsatt litt av det nå og da men. Var ikke ment for at dette bilde skulle bli noe, gikk meg bare en tur og tok noen randome bilder, så holdt jeg på og leike meg litt med lightroom og photomatix. ^^ Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 19. august 2011 Rapporter Del Skrevet 19. august 2011 Hvis du ønsker kan du sende over originalbilde så kan jeg sende tilbake å se hva jeg får ut av det Lenke til kommentar
kjikvadrat Skrevet 19. august 2011 Rapporter Del Skrevet 19. august 2011 Heilt einig i at du ikkje treng kutta vekk frå toppen. Avkutta toppar på trær i dette biletet ville vore distraherande i seg sjølv. Månen adderer mykje til biletet. Vinkelen du har teke biletet frå gir mykje dupna! Svart/kvit-konverteringen er fin, tykkjar eg. Skarpt og godt. Som sagt, det er litt trangt her. Eg kunne tenkt meg å sjå originalen, eller den redigerte før du kutta vekk noko. Godt jobba, seier eg, likevel! Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 20. august 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. august 2011 Takk for det. Tror jeg fant orginal bildet, men jeg tok visst feil om jeg hadde kuttet bort litt i høyre. Var vell på et annet bildet jeg gjorde det. Tok flere bilder av samme plass, men dette var det beste av de. ^^ Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 25. august 2011 Rapporter Del Skrevet 25. august 2011 Siden dybdeskarpheten ikke er i fokus i denne komposisjonen ville jeg tatt bilde med enda mindre blender slik at hele bildet blir skarpere. Ser ut til at trærne bak huset har dårlig bildekvalitet istedenfor at de er ute av fokus. Missforstå meg rett her, sier ikke at det ER dårlig bildekvalitet, slik blir det bare om man ikke har veldig stor blenderåpning, og da er det kanskje best å kjøre den enda mindre slik at alt blir fokusert? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. august 2011 Rapporter Del Skrevet 25. august 2011 (endret) Veldig stilig bilde. Både komposisjon og det teksturrike motivet. Jeg ville ikke gjort så mye annerledes enn det du allerede har klart. Kanskje prøvd med polariseringsfilter for å skape ennå mer dramatikk i himmelen. Da hadde du kanskje sluppet å tone ned himmelen i etterbehandlingen og få haloen rundt de lave trekronene. Noe som forsåvidt kan fikses med noen ninjatriks i photoshop (auto mask ett eller annet så vidt jeg husker), men polariseringsfilter gjør det mer naturlig og bedre. Ellers så er det litt irriterende at du mangler noen millimeter av taket på høyre side. Endret 25. august 2011 av Simen1 Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 25. august 2011 Rapporter Del Skrevet 25. august 2011 Ta deg en tur tilbake og prøv ut dette vi har sagt. Du vil lære mye av det Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 25. august 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. august 2011 Skal ta og gjøre det. Problemet nå er vell at bruttern har malet dette skuret, mørkebrunt, så da vil det vell ikke bli like bra. Men vi får se. ^^ Brukte ikke stativ heller når jeg tok dette, kanskje derfor det ikke er så veldig bra fokusert. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. august 2011 Rapporter Del Skrevet 25. august 2011 (endret) Med så kort lukkertid som 1/500 sekund med 23mm og 1,6x crop er du så langt innenfor tommelfingerregelen om lukkertid at mangelen på stativ neppe har ødelagt noe. Du kunne til og med gått ned fra ISO 800 til ISO 100 og fortsatt vært innenfor tommelfingerregelen. Endret 25. august 2011 av Simen1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå