Gå til innhold

[Løst] Hjelp til valg av portabel PC til rundt 6k

Anbefalte innlegg

Jeg vil dette skoleåret få bruk for PC på skolen, og da må den bæres to kilometer hver dag. Jeg er derfor ute etter noe portabelt, men jeg vil fortsatt ha litt albuerom på skjermen. 13-14" er en fin størrelse har jeg funnet ut.

Jeg bruker ikke maskinen til tunge applikasjoner som spill og rendering. Det tyngste er kanskje videoenkoding en gang i blant. Optisk enhet er ikke et must for meg. Jeg bruker maskinen stort sett til Photoshop, musikkredigering og filmavspilling via TV i 720p. Jeg vil gjerne også ha en fremtidsrettet PC som holder mål mer enn et par år (jeg er ikke ute etter det beste, men så bra som mulig for rundt 6000).

Disse tre har jeg sett litt på:

ASUS N43SN (ci5-2.3-4gb-500-gt550m)

ASUS U46SV (ci5-2.3-4gb-500-gt540m)

ASUS U36SD (ci5-2.3-4gb-750-gt520m)

Disse synes jeg ser veldig OK ut, men jeg trenger hjelp til å avgjøre hvilken som gir best spesifikasjon/mobilitet-ratio, om du skjønner.

Jeg setter veldig stor pris på veiledning og tips. Kanskje har du andre alternativer, men la oss holde oss rundt 6000.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

av de tre du har valgt ut vil eg anbefale http://www.dustinhome.no/asus-n43sn-ci5-23-4gb-500-gt550m-14-w7hp/product/5010598265

den kan spille spill med relativ mye styrke og har en god prossesor for bærbare.

den veier bare 2,4kg som eg personlig ikkje syntes er tungt.

usb 2.0 og usb 3.0 er en god ting.

faktisk overasket med hvor mye pc du får for prisen.

den gangen eg kjøpte min første bærbar kostet den 8000kr og var veldig dårlig i forhold til denne.

Lenke til kommentar

Takk for svaret, heggzor, men jeg tror jeg har landet på denne: ASUS U36SD

Den er liten og lett, men med gode specs og lang batteritid. Det eneste noen har klaget på er at den går varm under krevende operasjoner. Det vil ikke bli et stort problem da jeg utfører få "krevende operasjoner" (jeg skal f.eks. ikke spille på PC-en).

Er det noen som mener dette kan bli et bomkjøp, isåfall hvorfor? Setter stor, stor pris på all input, gjerne forslag om andre tilsvarende maskiner til samme pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...