Aetius Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Sony har ikke mistet evnen til å overraske Digital kikkert med 3D HD-video Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 (endret) Meh - hvorfor ikke endre litt på optikkdelen, så objektivene sitter i øyebredde fra hverandre? Ville gitt mye mer naturlig 3D. her er jo ikke akkurat begrensningen at det skal være smalt kamera. Endret 19. august 2011 av Trondster Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Jeg ser det er blits-sko og integrert mikrofon. Hva er vitsen med det? Ser man f.eks på en fugl 100 meter unna eller ei skute ute på sjøen så vil jo hverken mikrofonen eller blitsen klare å "rekke" til motivet. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 (endret) En rettet mikrofon kan da nå et lite stykke, i alle fall. Ah - du mener at det ikke er mikrofoninngang? Endret 19. august 2011 av Trondster Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Jeg vet ikke om det er mikrofoninngang, men ser at det er en integrert stereomikrofon der. Mikrofoninngang og god retningsstyrt mikrofon hadde vært kjekt, men den integrerte seg jeg ikke helt poenget med. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Jeg vet ikke om det er mikrofoninngang, men ser at det er en integrert stereomikrofon der. Mikrofoninngang og god retningsstyrt mikrofon hadde vært kjekt, men den integrerte seg jeg ikke helt poenget med. Så opplevelsen du tar opp blir den samme som du selv opplever gjennom kikkerten? Du ser ting gjennom kikkerten på avstand - og det tar du opp. Ørene dine hører nærlyder - og det tar du opp. Lenke til kommentar
EskeRahn Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Det KUNNE jo også være at den indbyggede mikrofon faktisk var en retningsstyret fremadrettet mikrofon? (Og kilde mangler igen igen ) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Trondster: Det kan jo bli litt merkelig å se og høre to forskjellige ting. Knitring fra allversjakke i bevegelse, dirring i teltet fra vinden, nevelyder fra håndtering av kikkeren og eventuelt stativet osv samtidg som man ser lydløs fuglekvitring. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Hadde den hatt IR lysforsterkning eller f.l.i.r. ville dette vært interessant, selv om det står Sony på den 1 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Også fint at den har bildestabilisering. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Optisk eller elektronisk stabilisering? Søking kan hjelpe. Men sitter på trykkeriet nå. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 (endret) Er det ikke slik at 3D-effekten vil være mest betydelig på elementer i videoen som er nokså nært kameraet? Hvordan blir effekten av 3D-video når man zoomer inn på noe som er flere hundre meter unna? Endret 19. august 2011 av Meh. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 Du kan faktisk mer eller mindre ta makrobilder med denne kikkerten. Mener å huske at nærgrensen var noe slikt som 80 cm, men jeg finner ikke stedet jeg leste det, så ta det med en klype salt. For øvrig skal bildestabiliseringen være optisk, noe jeg bestemt mener å huske at jeg skrev i artikkelen. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 Nix, men kanskje en lignende effekt siden søkeren tross alt er elektronisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg