V. Haugen Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Svar på fire spørsmål, og vi forteller deg hvilket mobilabonnement du skal ha. Få Norges billigste ringepriser Lenke til kommentar
Frontier_Psychiatrist Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Priser er lave varer (og tjenester) er billige haiku slutt nå. (Teskjemodus: Det heter ikke billige priser.) Lenke til kommentar
V. Haugen Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 Priser er lave varer (og tjenester) er billige haiku slutt nå. (Teskjemodus: Det heter ikke billige priser.) Way out of hand! #Klagen tas til følge Lenke til kommentar
johanf Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Hvordan fungerer denne løsningen i forhold til telepriser? Jeg mener, hvor får dere dataene fra (prisene som operatørene ... opererer med)? Lenke til kommentar
amund Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Hvordan fungerer denne løsningen i forhold til telepriser? Jeg mener, hvor får dere dataene fra (prisene som operatørene ... opererer med)? Ringepriser er et alterantiv til Telepriser som vi har bygget selv. Kalkulatoren tar høyde for en rekke avanserte prismodeller slik som inkluderte ringeminutter, minstepris per måned, SMS-pakker, datapakker, gratis samtaler i eget nett, osv. Prisene og prismodellene henter vi manuelt fra operatørene, og oppdateres fortløpende. Lenke til kommentar
dagmnilsen Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Om du har en Android, kan TeleSherpa gjøre dette for deg automatisk og mer nøyaktig, da den ser på antall samtaler, lengde på samtaler, samt klokkeslett for samtaler. Den skiller altså mellom dag-, kveld- og helgesamtaler. Lenke til kommentar
Junk Inbox Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 (endret) Jeg har chess friends og ringer gratis i timesvis til venner som har det. Det tar ikke disse kalkulatorene hensyn til. Endret 19. august 2011 av Junk Inbox Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Fungerer dårlig for "mobilt bredbånd", når jeg legger inn forbruk på eks 15000 MB får jeg treff som stuper hastighet etter 4-5 GB som topp treff, når høyt forbruk legges inn, burde de som stuper hastigheten få lavere treff, da disse etter min mening ikke tilfredsstiller kravene som er stilt. Lenke til kommentar
amund Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Jeg har chess friends og ringer gratis i timesvis til venner som har det. Det tar ikke disse kalkulatorene hensyn til. Vi vurderte å legge inn beregning for dette, men valgte å droppe det. Det er ikke så lett å vite hvor mye man ringer til venner, i tillegg til de andre opplysningene man må oppgi. Fungerer dårlig for "mobilt bredbånd", når jeg legger inn forbruk på eks 15000 MB får jeg treff som stuper hastighet etter 4-5 GB som topp treff, når høyt forbruk legges inn, burde de som stuper hastigheten få lavere treff, da disse etter min mening ikke tilfredsstiller kravene som er stilt. Har du eksempel på et par abonnement dette gjelder? Helt enig i at dette bør merkes tydeligere, og vi skal forsøke å finne en løsning på det. Vi har forsøkt å nevne at mobilhastigehten strupes i de tilfeller vi har funnet informasjon om dette hos operatørene, men det er ikke alltid like enkelt å finne. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Svar på fire spørsmål, og vi forteller deg hvilket mobilabonnement du skal ha. <a href="http://www.mobilen.no/artikler/faa_norges_billigste_ringepriser/101120" title="Få Norges billigste ringepriser">Få Norges billigste ringepriser</a> Modellen tar ikke hensyn til femsifrede nummer og nummer som begynner med 80/81. Slike samtaler koster optil 5 kroner pr minutt og det skal ikke mange minuttene til før disse merkes på regningen. Jeg understreker at det ikke dreier seg om teletorg, men samtaler til kundesentre etc. i mange store bedrifter. Lenke til kommentar
c7 Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 hmm, det mangler jo mange tjenester fra Chess her.. Dere har ikke med Onfire, og det ser heller ikke ut som dere har med disse datatjenestene: http://www.chess.no/tjenester/. Når jeg som chess-kunde ser flere mangler ved bare et par søk har dere sikkert glemt flere også Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Modellen er også HELT feil, de har regnet det slik at Djuice og Netcom kunder betaler oppstart på sine inkl ringeminutter. Og det stemmer jo ikke! Men det er vell en av de som mener det er populært og rose One call og Ludo opp i skyene, da er det lett og "glemme" og legge inn korrekt info på de "2 store". Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Amund, er helt enig i at info om hastighet kan være vanskelig og finne. Ellers her har du eks: Legger ved bilde: Når du klikker inn på Tele2 Eks, står det at hastigheten går ned etter 4 GB, men de troner ved første øyenkast som førstevalg. Samme med Talkmore på 5 GB, på samtlige Chess forslag står det ikke om begrensning som de har på 6 GB. Netcom Fast Pris står det ikke noe om, men disse struper etter 5 GB. Altså om du vil sitte med ISDN hastighet 2/3 av mnd så er de jo billigst, men etter det jeg har regnet meg fram til så vil 128 Kbit/s bli ca 4,9 GB på 30 dager, dermed er ikke 15 GB en mulighet. Lenke til kommentar
amund Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Modellen er også HELT feil, de har regnet det slik at Djuice og Netcom kunder betaler oppstart på sine inkl ringeminutter. Og det stemmer jo ikke! Takk for tipset! Vi rettet oppstartsprisene til Djuice og Netcom tidligere i dag. Beklager feilen! Når du klikker inn på Tele2 Eks, står det at hastigheten går ned etter 4 GB, men de troner ved første øyenkast som førstevalg. Dette skal vi ta tak i, men får ikke tilpasset dette nå i kveld :-) Det at operatørene skulle strupe hastigheten etter et visst antall GB var rett og slett noe vi ikke tenkte på da vi designet kalkulatoren, men jeg ser at dette er noe vi må få på plass. Tusen takk for bra innspill! Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 One Call Mobil Faktura, beste siden sliced bread. Lenke til kommentar
Fiske Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Jeg viser til siste avsnitt angående "ikke kjøp mobil med binding" Har dere faktisk sjekket ut hva det faktsik vil si for en kunde å kjøpe en mobiltelefon med bindingstid? Ta for eksempel Samsung Nexus S Rimeligste uten abonnement: ~2900 kr Om en kjøper denne modellen med for eksempel NetCom Fastpris Medium 239,-/mnd, 439 i avtaletiden. Om du deler opp denne prisen i to deler, en til forbruk og en til avbetaling på telefon så ender du opp med å ha 239 kr per måned til forbruk og 200kr avbetaling. 200*12=2400 kr så du betaler i praksis 2400 kroner for telefonen din. Dere lager et litt vel enkelt bilde over hva som faktisk lønner seg for folk, i mange tilfeller så kan en spare en del penger på å velge en telefon med bindingstid. Endre Lenke til kommentar
MOO- Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 2100,- gikk til forige regning og data er data trafikk kun 350 uansett mengde... Lenke til kommentar
V. Haugen Skrevet 22. august 2011 Forfatter Del Skrevet 22. august 2011 Jeg viser til siste avsnitt angående "ikke kjøp mobil med binding" Har dere faktisk sjekket ut hva det faktsik vil si for en kunde å kjøpe en mobiltelefon med bindingstid? Ta for eksempel Samsung Nexus S Rimeligste uten abonnement: ~2900 kr Om en kjøper denne modellen med for eksempel NetCom Fastpris Medium 239,-/mnd, 439 i avtaletiden. Om du deler opp denne prisen i to deler, en til forbruk og en til avbetaling på telefon så ender du opp med å ha 239 kr per måned til forbruk og 200kr avbetaling. 200*12=2400 kr så du betaler i praksis 2400 kroner for telefonen din. Dere lager et litt vel enkelt bilde over hva som faktisk lønner seg for folk, i mange tilfeller så kan en spare en del penger på å velge en telefon med bindingstid. Endre Hei Endre, Med NetCom Fastpris Medium får du 400 ringeminutter, 200 SMS og 600 MB data for 239 kr/mnd. For at eksempelet ditt skal bli i nærheten av så bra som du vil ha det til, er det avgjørende at du har et ringemønster som ligner dette. Hvis ikke, er det flere titalls kroner å tape hver måned i løpet av bindingstiden. Så mange kroner at de 500 du har "spart" ved å kjøpe en telefon med binding er tapt. Poenget er at det er mye, mye viktigere å finne et abonnement som passer ditt ringemønster -ikke finne en mobil du liker og så binde deg til et vilkårlig abonnement. Selv med et ideelt forbruk i forhold til NetCom Fastpris Medium finnes det flere abonnementer som ligger på samme prisnivå, og et par av dem gir deg 500 bildemeldinger (MMS) inkludert i pakka i tillegg. Ikke sikkert det er relevant for deg, men det kan være det. Sender du f.eks 20-25 MMS per måned er hele "rabatten" på telefonen brukt opp innen et år. Når det er sagt, kan det være at akkurat du kommer nesten like godt ut av det rent prismessig ved å velge den foreslåtte løsningen. En ulempe er da at du sitter igjen uten mulighet til å bytte operatør, dersom det skulle komme nye og bedre tilbud, eller du skulle endre ringemønster i løpet av året. Jeg holder fast ved at det ikke lønner seg å kjøpe ny mobil med binding, og hovedargumentet er stadig at det er lett å la seg lure inn i et abonnement som overhodet ikke passer ditt forbruk. I tillegg til at du blir fastlåst til operatøren. "Dere lager et litt vel enkelt bilde over hva som faktisk lønner seg for folk" - Vi prøver å forenkle ringeprisene etter beste evne, men her er det mye å forholde seg til og mange individuelle hensyn å ta. Ringepriser er kun ment som en veiledning for deg som vil bruke mobilen billigst mulig. Lenke til kommentar
Fiske Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Jeg jobber som selger, så noe jeg alltid er opptatt av er å finne gode løsninger for kunder slik at de blir fornøyd med produktet de har anskaffet seg. Og da er det å avdekke kundens behov og ringemønster noe som jeg legger mye vekt på. Hva jeg legger i at det er et ganske nyansert bilde av hva som faktisk lønner seg så er det mange forskjellige tjenester, abonnementsløsninger og ikke minst en ting som er veldig viktig for den jevne forbruker, kundeservice. Mange setter pris på å ha et ansikt å forholde seg til. Om folk kjøper seg en telefon på nettet kommer de fortsatt til oss, men dette er en veldig fint program for å sjekke hva som potensielt kan lønne seg, men jeg ønsker at folk allikevel har hvilke behov de eventuelt har for hjelp og tjenester i bakhodet. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg