Gå til innhold

BK: Livets gang

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke mye en kan pirke borti her

Eksponeringen og fokusområdet sitter som det skal

Hadde nok blitt enda bedre med en helt mørk bakgund, men det var vel ikke så lett å få til

Hei - takk for kommentaren! :) Ja, det er bakgrunnen jeg liker minst ved dette bildet, men jeg syns det ble for omfattende å gjøre noe med det...syns det er vanskelig å få fine overganger i et tilfelle som dette... :hmm:

Lenke til kommentar

Ikke mye en kan pirke borti her

Eksponeringen og fokusområdet sitter som det skal

Hadde nok blitt enda bedre med en helt mørk bakgund, men det var vel ikke så lett å få til

Hei - takk for kommentaren! :) Ja, det er bakgrunnen jeg liker minst ved dette bildet, men jeg syns det ble for omfattende å gjøre noe med det...syns det er vanskelig å få fine overganger i et tilfelle som dette... :hmm:

Enig med deg i det.

I dette tilfelle er det best å ikke prøve på noe kloning.

Skulle bakgrunden vært anderledes, måtte det vært gjort noe med det , før bilde ble tatt

Lenke til kommentar

Enig Waco, det er jo det som er tingen - men da måtte jeg nok hatt med meg et svart tøystykke med stativ inn i bedet...her stod det helt tett med blomster :mellow:

PS: Prøvde å svare med bare ett lite sitat gjengitt, uten at hele leksa blir kopiert enda en gang, men det funka ikke etter planen - hvordan gjøres det...?

Endret av Astrid E. Saltveit
Lenke til kommentar

Enig Waco, det er jo det som er tingen - men da måtte jeg nok hatt med meg et svart tøystykke med stativ inn i bedet...her stod det helt tett med blomster :mellow:

PS: Prøvde å svare med bare ett lite sitat gjengitt, uten at hele leksa blir kopiert enda en gang, men det funka ikke etter planen - hvordan gjøres det...?

Det gjør du ved å slette den delen du ikke til ha med, slik at bare det sittatet du vil ha med er igjen.

Det sittatet du vil ha med må begynner og slutter med en klamme [ ] inne i disse klammen står det /quote.

I den øverste klammen fjerner du skråstreken / og da får du sittatet slik du vil ha det

Men det er vikitg at skråstreken ikke fjærnes i den nederste klammen

Endret av wasco
Lenke til kommentar

Ikke så mye å tilføye her, jeg liker slike makrobilder hvor man viser forfall og ikke bare vakre blomster. Jeg har fått en svart bakgrunn som er kjekk å ta med seg ut i bedet, det er ikke papir og ikke stoff, noe midt i mellom, den hadde vært fin å bruke her.

Lenke til kommentar

Ikke så mye å tilføye her, jeg liker slike makrobilder hvor man viser forfall og ikke bare vakre blomster. Jeg har fått en svart bakgrunn som er kjekk å ta med seg ut i bedet, det er ikke papir og ikke stoff, noe midt i mellom, den hadde vært fin å bruke her.

Takk for kommentaren og for tipset! Denne problemstillingen med fin bakgrunn i blomsterbed dukker jo opp fra tid til annen - skal jomen prøve ut litt her, ja...;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...