Gjest Slettet+513 Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Hvis ikke slagene er episke og dynamiske dropper jeg dette spillet. Jeg kjøper ikke spill for å samle falsk valuta. Jeg spiller for å oppleve noe adrenalinfylt. Det får jeg ikke av COD mann til mann repterende kamp. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Etter å ha sett EA sine utgivelser de siste åra, så har fokuset vært på å skaffe flest mulig forhåndsbestillinger og det som skjer etter det er mer eller mindre irrelevant. Så nå, med et spill som har kostet mange hundre millioner dollar (?), er fra et annerkjent utviklerteam, og er i en saga med stor fanbase ser jeg på dette som et triks for å lure enda fler forhåndsbestillinger for at en skal føle seg "unik" om en kjøper det. De vet at dette spillet blir ansett som the laughing stock av MMO og må tjene så mye som mulig før anmeldelser dukker opp. Det er nok et tall på maks, men det er nok såpass høyt at det er ganske irrelevant og EA kommer til å få inn store summer pga det. Lenke til kommentar
MMO-fjott Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Et mmo tar somregel ca 1 år for å bli bra anyways.. Så viss jeg klarer, så skal jeg holde meg borte fra launch for å spare meg selv for masse bry, venting og frustrasjon -.- Har lært nå hehe..håper jeg ^^ Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Okay, kan dere som mener dette bare er ett forhåndsbestillings triks forklare hva poenget er når det er ett MMO? MMO's baserer seg ikke på engangs salg, men månedsavgift/mikrotransaksjoner. De tjener ikke penger på hvor mange kopier de selger, men hvor mange aktive abonnement de har eller mengden mikrotransaksjoner utført. PS: søtt at dere drar fram "åh de som går på dette er så dumme, jeg er så smart for å ikke gå på dette at jeg ikke engang kommer med ett argument for påstanden min". Kan dere gi meg gi meg ett argument utenom synsingen om at de vil øke forhånds bestillinger. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Okay, kan dere som mener dette bare er ett forhåndsbestillings triks forklare hva poenget er når det er ett MMO? MMO's baserer seg ikke på engangs salg, men månedsavgift/mikrotransaksjoner. De tjener ikke penger på hvor mange kopier de selger, men hvor mange aktive abonnement de har eller mengden mikrotransaksjoner utført. Da krever det at brukerne kommer til å fortsette å betale for produktet etter utgivelse. Noe jeg har tvil på at majoriteten kommer til å gjøre ved dette spillet. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Vel chokke, hva vil poenget være med å begrense antall som slipper til om det blir tilfellet? Det vil i såfall ødelegge for de selv siden andre vil avbestille når de hører dårlig nytt fra de som kom inn i første pulje. Kan iallefall si at det å slippe alle inn samtidig som f.eks. ved Age of Conan gjorde spillet nærmest umulig å spille. Jeg kjøpte aldri spillet men fikk kontoer fra kamerater som sluttet. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Vel chokke, hva vil poenget være med å begrense antall som slipper til om det blir tilfellet? Det vil i såfall ødelegge for de selv siden andre vil avbestille når de hører dårlig nytt fra de som kom inn i første pulje. Kan iallefall si at det å slippe alle inn samtidig som f.eks. ved Age of Conan gjorde spillet nærmest umulig å spille. Jeg kjøpte aldri spillet men fikk kontoer fra kamerater som sluttet. Nå vet ingen av oss hvor mange sperrer det er. Det kan være en unaturlig høy sperre, men likefullt en sperre og vil kanskje få noen som er delvis interessert i å sikre seg plass i spillet med en gang uten å fylle opp dette maks-antallet. Og det er jo EA.. Etter de siste floppene BioWare og EA hasr spydd ut sammen, klarer jeg ikke taa dette seriøst. Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Bare bullshit. EA er ikke et lite indie selskap som ikke kan ta seg av dette. Jaja, dette salgstrikset virker ikke på meg. Lenke til kommentar
Aboori Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 (endret) Dette er ikke et triks, ikke er det direkte en nyhet heller. Dette opplyste de om på hjemmesiden deres første dag det ble lagt ut til forhåndssalg og jeg synes det er en genial ide. Begrens salget til det du vet serverne dine takler på release, er pågangen stor, må man oppgradere serverparken før man slipper inn nye spillere, men er pågangen laber, kan man legge ut nye til salg med en gang. Er møkka lei releaser der serverne tryner på grunn av for stor pågang. Hadde vært artig å se hvor mye World of Warcraft har tapt på grunn av gratis spillmåneder de har sett seg nødt til å gi bort, etter at de har hatt serverproblemer. Det er nok ikke få tusen... Endret 20. august 2011 av Aboori Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 (endret) par relativt nye youtube filmer: sikkert gammelt nytt for noen da. edit: postet i feil tråd. Endret 20. august 2011 av MysticoN Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 (endret) Ha ha ha....jeg må le. Hvem tror EA at de er som kan komme med slike pre-order triks og at ingen skal skjønne hva det går i? Det er nesten litt provoserende at de tror folk er så dumme. Vi lever i en opplyst verden. For en gjeng. "Uhhhh,vi har et sånn stort spill skjønner du og det er begrenset så om du vil ha må skynde deg" Folk er dum nok til å gå på dette? Hvis spillet blir populært nok på launch så er dette den beste måten å forhindre trege servere. Hvorfor skulle de kjøpe flere servere og sløse penger på det når det er kun de 2 første ukene som hadde blitt overbelastet uten denne begrensingen? For mange folk som logger på samtidig blir noe lignende på ett DDoS angrep. Jeg tviler begrensningen varer i mer enn 1-2 uker. Salgstriks? Ja. For å ikke kvele servere? Ja. Tenk litt over hva du sier før du begynner å le av andre. Endret 21. august 2011 av Kaymeerah Lenke til kommentar
Haunts Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 WoW hadde vel en lignende launch hvis jeg ikke husker helt feil? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Jepp, og det var i tiden man ikke kunne kjøpe online. Blizzard sendte rett og slett ikke ut flere wow-kopier før de fikk økt kapasiteten på serverne osv, var en periode på 2-3 måneder vi ikke fikk spillkopier der jeg jobbet feks. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Dette spillet blir ikke så populært. Etter årøveperioden vil de fleste legge det fra seg. Selv Gamle battlefront har mer engasjerende gameplay. Lenke til kommentar
HylendeUlf Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 (endret) Noe så synd, og jeg som absolutt ikke hadde tenkt å kjøpe dette spillet i hele tatt. Kommer til å bli ett kort liv på denne MMO'en, slik som alle de andre titalls mmo'er der ute. Endret 25. august 2011 av HylendeUlf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå