Gå til innhold

Hvordan er reglene for bruk av flymodus på fly?

Anbefalte innlegg

Etter som jeg tilhører den steingamle garde av befolkingen, har jeg flydd lite, først i de siste tre år så :-)

FLYMODUS

Htc Sensation, Iphone 4, Samsung G osv

Skal smartelefoner SLÅ helt AV, eller kan jeg kneppe den i flymodus under hele turen, også takeoff ?

Hva sier norske regler?

På en tur til London, som tar knapt 21/2 time, blir det for lang oppstartstid på Iphonen til at jeg orker å skru på igjen etter at flyet er i marsjhøyde. Blir derfor sittende i 2 timer i stillheten under en lyd fra Mozart samlingen min, trist...

Endret av cyclo
Emnetittel forbedret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Under takeoff og landing, så lenge lampen med "Fasten seat belt" lyser, skal alt elektronisk utstyr være slått av. Du skal sette telefonen i flymodus, og slå den av. Når lampen er slukket, kan du slå utstyret på igjen, og bruke telefonen (som fortsatt står i flymodus) til å høre på for eksempel Mozart. Har ikke iPhone selv, men oppstartstiden er vel ikke så lang at dette er noe problem?

Lenke til kommentar

Det er forskjellig fra flyselskap til flyselkap og også personell ombord på fly hva som er tillatt og hva som opplyses. Sist jeg flydde var telefoner i fligth mode ikke tillatt under flygingen. Det var med det dansk flyselskap til Kypros.;) Normalt opplyses det at ALT elektronisk utstyr skal slåes helt av under start og landing. Men slår du av casio-klokken din da? Ingen gjår det. Alle nye W7 pcer går jo i dvale når lokke lukkes igjen. Ingen tenker på at bærbar pc skal slåes helt av.

Som en ærlig sjel jeg er, så slår jeg nokia-telefonen min Alltid av under take off og landing og setter telefonen i fligth før jeg slår telefonen av før take-off.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...