untouch4ble Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 (endret) Rittet starter søndag 20. august i Benidorm med en 13,5km lang lagtempo etappe. Rittet avsluttes 11. september i en flott atmosfære i landets hovedstad, Madrid. Rittet består av 21 etapper der de skal tilbakelegge 3,300 km. Rittet skal innom Baskerland for første gang på 33år, dette kommer til å bli virkelig markert av baskerne og ikke minst et offensivt Euskaltel Euskadi 9 flateetapper. 10 fjelletapper. 1 tempoetappe. 1 lagtempo. Sammenlagtkandidatene: - Denis Menchov - Vincenzo Nibali - Michele Scarponi - Janez Brajkovic - Igor Anton - Joaquin Rodriguez - Bradley Wiggins - Jurgen van den Broeck - Andreas Klöden - Carlos Sastre Etappene: Benidorm - Benidorm 20/8 La Nucía - Playas de Orihuela 21/8 Petrer - Totana 22/8 Baza - Sierra Nevada 23/8 Sierra Nevada - Valdepeñas de Jaén 24/8 Úbeda - Córdoba 25/8 Almadén - Talavera de la Reina 26/8 Talavera de la Reina - San Lorenzo de El Escorial 27/8 Villacastín - Sierra de Bejar. La Covatilla 28/8 Salamanca - Salamanca 29/8 Verín - Estación de Esquí Alto de la Manzaneda 31/8 Ponteareas - Pontevedra 1/9 Sarria - Ponferrada 2/9 Astorga - La Farrapona. Lagos de Somiedo 3/9 Avilés - Anglirú 4/9 Villa Romana La Olmeda (Palencia) - Haro 6/9 Faustino V - Peña Cabarga 7/9 Solares - Noja 8/9 Noja - Bilbao 9/9 Bilbao - Vitoria 10/9 Circuito del Jarama - Madrid 11/9 Disse deltar: Liquigas Vincenzo Nibali Eros Capecchi Damiano Caruso Mauro da Dalto Alan Marangoni Dominik Nerez Valerio Agnoli Francesco Bellotti Ag2r Nicolas Roche Guillaume Bonnafond Dimitri Champion Cyril Dessel Steve Houanard David Lelay Llyod Mondory Matteo Montaguti Mathieu Perget Andaluci - Caja Granada David Bernabeu Alberto Benitez Antonia Cabello Juan José Lobato Adrian Palomares Antonia Piedra José Luis Roldán Jesús Rosendo José Vicente Toribio BMC Racing Mathias Frank Martin Kohler Taylor Phinney Manuel Quinziato Mauro Santambrogio Ivan Santaromita Johann Tschopp Greg van Avermaet Karsten Kroon Cofidis Yohan Bagot Nicolas Edet Luis Ángel Mate David Moncoutie Aleksejs Saramotins Nico Sijmens Rein Taaramae Nicolas Vogondy Julien Fuchard Euskaltel - Euskadi Igor Anton Iñaki Isasi Egoi Martínez Mikel Nieve Juan José Oroz Amets Txurruka Gorka Verdugo Jorge Aranza Pierre Cazaux Geox - TMC Juan José Cobo David Blanco David de la Fuente Fabio André Duarte Dennis Mentsjov Carlos Sastre Mauricio Ardila Matthias Brandle Dimitri Kosontsjuk HTC-Highroad Michael Albasini Mark Cavendish John Degenkolb Matt Goss Bert Grabsch Leigh Howard Tony Martin Kanstantsin Sivtsov Martin Velits Katjusja Joaquin Rodriguez Juan Horrach Aleksander Kutsjinski Alberto Losada Daniel Moreno Luca Paolini Vladimir Karpets Jurij Trofimov Eduard Vorganov Lampre - ISD Michele Scarponi Marco Marzano Manuele Mori Przemyslaw Niemiec Aito Pérez Alessandro Petacchi Daniele Righi Alessandro Spezialetti Francesco Gavazzi Leopard Trek Daniele Bennati Fabian Cancellara Jakob Fuglsagn Maxime Monfort Stuart O'Grady David Viganó Robert Wagner Oliver Zaugg Thomas Rohregger Movistar Imanol Erviti Vicente García Beñat Intxausti Ignatas Konovalovas Paoble Lastras David López Sergio Pardilla Marzio Bruseghin Angel Madrazo Omega Pharma-Lotto Jan Bakelandts Francis de Greef Gert Dockx Adam Hansen Vicente Reynes Jurgen van de Walle Jurgen van den Broeck Olivier Kaisen Sebastian Lang Astana Fredrik Kessiakoff Enrico Gasparotta Tanel Kangert Andrej Kasjetsjkin Robert Kiserlovski Andrej Mizurov Jevgenij Petrov Alexander Diatsjenko Josep Jufré QuickStep Tom Boonen Dario Cataldo Sylvain Chavanel Marc de Maar Kevin de Weert Nikolas Maes Davide Malacarne Kevin Seeldrayers Kristof Vandewalle Rabobank Carlos Barredo Matti Breschel Óscar Freire Juan Manuel Garate Steven Kruijswijk Paul Martens Bauke Mollema Luis León Sánchez Tom Jelte Slagter Saxo Bank-SunGard Chris Anker Sørensen Mads Christensen Volodimir Gustov Juan Jose Haedo Jonas Aaen Jørgensen Rafal Majka Jaroslaw Marycz Nick Nuyens Nicki Sørensen SKIL-Shimano Alexandre Geniez Yukihiro Doi Johannes Fröhlinger Simon Geschke Marcel Kittel Albert Timmer Tom Veelers Roy Curvers Koen de Kort Team Sky Kurt Asle Arvesen Dario Cioni Chris Froome Tomas Lövkvist Morris Possoni Ian Stannard Chris Sutton Bradley Wiggins Xabier Zandio Garmin-Cervelo Tyler Farrar Murilo Fischer Heinrich Haussler Andreas Klier Christophe Le Mevel Daniel Martin Andrew Talansky Johan van Summeren Sep Vanmarcke Radioschack Janez Brajkovic Matthew Brusche Markel Irizar Andreas Klöden Geoffroy Lequatre Tiago Machado Nelson Oliveira Sergio Paulinho Haimar Zubeldia Vacansoleil Matteo Carrara Stijn Devolder Michal Golas Martijn Keizer Sergej Lagutin Pim Ligthart Wouter Poels Santa Anza Ruslan Pidgornij www.tv2sumo.no og EuroSport sender Spania rundt live. Endret 27. august 2011 av untouch4ble Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Flott med en egen tråd for dette, takk! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Noen som vet når det starter i dag? Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 20. august 2011 Forfatter Del Skrevet 20. august 2011 (endret) I følge tv2sumo så starter det kl.17 Endret 20. august 2011 av untouch4ble Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Takker! Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 21. august 2011 Forfatter Del Skrevet 21. august 2011 Sterkt av Leopard Trek i går, skuffende av Sky. De holdt jo på å kjøre fra kompisen slik at de bare ble 4 en periode. Regner med at det ender opp med massespurt i dag, og Mark Canvendish er kanskje den største favoritten. Lenke til kommentar
LFL Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 (endret) Synd at Cav brøt i dag. Hadde stor tro på etappeseier og VM-seier senere i år. Endret 31. august 2011 av LFL Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 (endret) Synd at Cav brøt i dag. Hadde stor tro på etappeseier på 10. etappe og VM-seier senere i år. Litt rart hvis du håper mer på en som ikke er fra Norge. Men med det Hushovd har sagt friskt i minnet og med den harde avslutningen i København, så tror jeg du kan glemme Cav når det gjelder VM... Se på opptrekket til Skil! Perfekt! Endret 26. august 2011 av Step_up Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Rittet starter søndag 20. august i Benidorm med en 13,5km lang lagtempo etappe. Rittet avsluttes 11. september i en flott atmosfære i landets hovedstad, Madrid. Rittet består av 21 etapper der de skal tilbakelegge 3,300 km. Rittet skal innom Baskerland for første gang på 33år, dette kommer til å bli virkelig markert av baskerne og ikke minst et offensivt Euskaltel Euskadi 9 flateetapper. 10 fjelletapper. 1 tempoetappe. 1 lagtempo. Sammenlagtkandidatene: - Denis Menchov - Vincenzo Nibali - Michele Scarponi - Janez Brajkovic - Igor Anton - Bradley Wiggins - Jurgen van den Broeck - Andreas Klöden - Carlos Sastre Etappene: Benidorm - Benidorm La Nucía - Playas de Orihuela Petrer - Totana Baza - Sierra Nevada Sierra Nevada - Valdepeñas de Jaén Úbeda - Córdoba Almadén - Talavera de la Reina Talavera de la Reina - San Lorenzo de El Escorial Villacastín - Sierra de Bejar. La Covatilla Salamanca - Salamanca Verín - Estación de Esquí Alto de la Manzaneda Ponteareas - Pontevedra Sarria - Ponferrada Astorga - La Farrapona. Lagos de Somiedo Avilés - Anglirú Villa Romana La Olmeda (Palencia) - Haro Faustino V - Peña Cabarga Solares - Noja Noja - Bilbao Bilbao - Vitoria Circuito del Jarama - Madrid Disse deltar: Liquigas Vincenzo Nibali Eros Capecchi Damiano Caruso Mauro da Dalto Alan Marangoni Dominik Nerez Valerio Agnoli Francesco Bellotti Ag2r Nicolas Roche Guillaume Bonnafond Dimitri Champion Cyril Dessel Steve Houanard David Lelay Llyod Mondory Matteo Montaguti Mathieu Perget Andaluci - Caja Granada David Bernabeu Alberto Benitez Antonia Cabello Juan José Lobato Adrian Palomares Antonia Piedra José Luis Roldán Jesús Rosendo José Vicente Toribio BMC Racing Mathias Frank Martin Kohler Taylor Phinney Manuel Quinziato Mauro Santambrogio Ivan Santaromita Johann Tschopp Greg van Avermaet Karsten Kroon Cofidis Yohan Bagot Nicolas Edet Luis Ángel Mate David Moncoutie Aleksejs Saramotins Nico Sijmens Rein Taaramae Nicolas Vogondy Julien Fuchard Euskaltel - Euskadi Igor Anton Iñaki Isasi Egoi Martínez Mikel Nieve Juan José Oroz Amets Txurruka Gorka Verdugo Jorge Aranza Pierre Cazaux Geox - TMC Juan José Cobo David Blanco David de la Fuente Fabio André Duarte Dennis Mentsjov Carlos Sastre Mauricio Ardila Matthias Brandle Dimitri Kosontsjuk HTC-Highroad Michael Albasini Mark Cavendish John Degenkolb Matt Goss Bert Grabsch Leigh Howard Tony Martin Kanstantsin Sivtsov Martin Velits Katjusja Joaquin Rodriguez Juan Horrach Aleksander Kutsjinski Alberto Losada Daniel Moreno Luca Paolini Vladimir Karpets Jurij Trofimov Eduard Vorganov Lampre - ISD Michele Scarponi Marco Marzano Manuele Mori Przemyslaw Niemiec Aito Pérez Alessandro Petacchi Daniele Righi Alessandro Spezialetti Francesco Gavazzi Leopard Trek Daniele Bennati Fabian Cancellara Jakob Fuglsagn Maxime Monfort Stuart O'Grady David Viganó Robert Wagner Oliver Zaugg Thomas Rohregger Movistar Imanol Erviti Vicente García Beñat Intxausti Ignatas Konovalovas Paoble Lastras David López Sergio Pardilla Marzio Bruseghin Angel Madrazo Omega Pharma-Lotto Jan Bakelandts Francis de Greef Gert Dockx Adam Hansen Vicente Reynes Jurgen van de Walle Jurgen van den Broeck Olivier Kaisen Sebastian Lang Astana Fredrik Kessiakoff Enrico Gasparotta Tanel Kangert Andrej Kasjetsjkin Robert Kiserlovski Andrej Mizurov Jevgenij Petrov Alexander Diatsjenko Josep Jufré QuickStep Tom Boonen Dario Cataldo Sylvain Chavanel Marc de Maar Kevin de Weert Nikolas Maes Davide Malacarne Kevin Seeldrayers Kristof Vandewalle Rabobank Carlos Barredo Matti Breschel Óscar Freire Juan Manuel Garate Steven Kruijswijk Paul Martens Bauke Mollema Luis León Sánchez Tom Jelte Slagter Saxo Bank-SunGard Chris Anker Sørensen Mads Christensen Volodimir Gustov Juan Jose Haedo Jonas Aaen Jørgensen Rafal Majka Jaroslaw Marycz Nick Nuyens Nicki Sørensen SKIL-Shimano Alexandre Geniez Yukihiro Doi Johannes Fröhlinger Simon Geschke Marcel Kittel Albert Timmer Tom Veelers Roy Curvers Koen de Kort Team Sky Kurt Asle Arvesen Dario Cioni Chris Froome Tomas Lövkvist Morris Possoni Ian Stannard Chris Sutton Bradley Wiggins Xabier Zandio Garmin-Cervelo Tyler Farrar Murilo Fischer Heinrich Haussler Andreas Klier Christophe Le Mevel Daniel Martin Andrew Talansky Johan van Summeren Sep Vanmarcke Radioschack Janez Brajkovic Matthew Brusche Markel Irizar Andreas Klöden Geoffroy Lequatre Tiago Machado Nelson Oliveira Sergio Paulinho Haimar Zubeldia Vacansoleil Matteo Carrara Stijn Devolder Michal Golas Martijn Keizer Sergej Lagutin Pim Ligthart Wouter Poels Santa Anza Ruslan Pidgornij www.tv2sumo.no og EuroSport sender Spania rundt live. Som du sikkert ser så er profilene helt f....., så kan du fikse det, så hadde det vært fint... Lenke til kommentar
Atald Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Utrolig klønete av Farrar i innspurten. 1 Lenke til kommentar
LFL Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Synd at Cav brøt i dag. Hadde stor tro på etappeseier på 10. etappe og VM-seier senere i år. Litt rart hvis du håper mer på en som ikke er fra Norge. Men med det Hushovd har sagt friskt i minnet og med den harde avslutningen i København, så tror jeg du kan glemme Cav når det gjelder VM... Se på opptrekket til Skil! Perfekt! Jeg er nok ikke verdens største patriot, og det er vel heller ikke feil å heie på verdens beste spurter? Oscar Freire mener løypa er lett og at det må regne for at det i hele tatt skal bli et tøft ritt. Hushovd har mye å bevise når det kommer til flate og lette løyper, og selv om avslutningen går litt oppover er den nok ikke virkelig hard. Jeg har mer tro på Edvald enn Thor i VM, men aller mest har jeg troen på Cavendish. Denne troen ble nok svekket litt etter at han brøt Vueltaen alt for tidlig, men jeg mener fremdeles at han kan klare det. Cavendish har tidligere bevist at han står distansen godt, husk at han bl.a. har vunnet Milano-San Remo. Men for all del ikke misforstå meg, en norsk seier hadde vært konge! Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 26. august 2011 Forfatter Del Skrevet 26. august 2011 (endret) Som du sikkert ser så er profilene helt f....., så kan du fikse det, så hadde det vært fint... Nei jeg så ikke det fordi de var fine de første 5 dagene, og de 2 siste dagene har jeg vært bortreist pga birken. Hvorfor de plutselig kom bort aner jeg ikke. Men har fikset det igjen nå, så får vi håpe de holder seg på plass ut vueltan Endret 26. august 2011 av untouch4ble 1 Lenke til kommentar
The Redmen Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Synd det med Arvesen. Hadde vært bra for han å fullføre med tanke på VM. Enig i at det var klønete av farrar... Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 Ja, synes synd på Arvesen. Han hadde helt klart noe å sykle for å så må han bryte sitt siste GT. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 (endret) Synd at Cav brøt i dag. Hadde stor tro på etappeseier på 10. etappe og VM-seier senere i år. Litt rart hvis du håper mer på en som ikke er fra Norge. Men med det Hushovd har sagt friskt i minnet og med den harde avslutningen i København, så tror jeg du kan glemme Cav når det gjelder VM... Se på opptrekket til Skil! Perfekt! Jeg er nok ikke verdens største patriot, og det er vel heller ikke feil å heie på verdens beste spurter? Oscar Freire mener løypa er lett og at det må regne for at det i hele tatt skal bli et tøft ritt. Hushovd har mye å bevise når det kommer til flate og lette løyper, og selv om avslutningen går litt oppover er den nok ikke virkelig hard. Jeg har mer tro på Edvald enn Thor i VM, men aller mest har jeg troen på Cavendish. Denne troen ble nok svekket litt etter at han brøt Vueltaen alt for tidlig, men jeg mener fremdeles at han kan klare det. Cavendish har tidligere bevist at han står distansen godt, husk at han bl.a. har vunnet Milano-San Remo. Men for all del ikke misforstå meg, en norsk seier hadde vært konge! Det handler ikke om å være patriot, det handler om å være nordmann(noe vi alle ble født til å være). Det er veldig feil å heie på verdens beste spurter når han ikke er norsk, men det er klart, du styrer jo selv hva du vil gjøre. Ja løypen er lett.Hushovd har ikke noe å bevise. hva er det du snakker om? Det er jo nettopp Hushovd med mange flere som har sagt at avslutningen er for hard for Cav og det kan man se på videoer hvor de viser den bakken. Og flere har sagt at avslutningen ikke er hard nok for Gilbert. med andre ord, perfekt for Thor. Edvald har til gode å holde den distansen og han har vel enda ikke bevist noe i en slik spurt...Jeg tror de aller fleste vet at Cav har vunnet M-S, det visker ikke ut av avslutningen er for hard for han...At en norsk seier hadde vært konge tror jeg alle er enig i. Endret 27. august 2011 av Step_up Lenke til kommentar
LFL Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Thor har blitt tregere og en annen rytter de siste årene, og har derfor mye å bevise når det kommer til en slik løype. Cavendish selv sier at han tror det ender i en massespurt og mener at han har veldig gode muligheter for seier, han synes ikke selv at løypa er for hard for ham, heller ikke spurten i motbakke. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Hva mye å bevise? Han er ikke like rask til å spurte på flater nei, godt å vite at det ikke har en dritt å si her. Jeg har sett den avslutningen og jeg har og lest flere som sier at den er for hard, blant annet en av favorittene(nettopp Thor Hushovd)... Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 Syns å huske de siste 500 meterne var opp mot 3% i gjennomsnitt. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Løypen oppløpet begynner ved 14:18 i den nest nederste videoen. Jeg kan ikke tenke meg at Cav har en sjanse i denne avslutningen...Er mange jeg tror vil slå han der... Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 (endret) Forferdelig opp og ned etappe i dag, og som ble avsluttet med en vegg! Ikke noe overraskende at Rodriguez tar den. Artig å se Fuglsang var med helt der fremme. Endret 27. august 2011 av untouch4ble Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå