Gå til innhold

Hvilket geforce fx5900 ultra?

smoke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men hvorfor kjøper ikke du ATI kort isteden?

radeon 9800 pro 128 mb, koster 4000 kr og den er like bra, vis ikke bedre enn msi sin 5900ultra, og vis du har tenkt til å bruke 5000 kr, så kjøper du randeon 9800 pro 256 mb, den er bedre enne msi og gainward.

Lenke til kommentar

radeon 9800 pro 128 mb, koster 4000 kr og den er like bra, vis ikke bedre enn msi sin 5900ultra, og vis du har tenkt til å bruke 5000 kr, så kjøper du randeon 9800 pro 256 mb, den er bedre enne msi og gainward.

Det måtte komme. Helt enig med deg. Kjøp ett HERCULES 9800pro 256mb DDR2 :D:D forresten. Hercules sitt med DDR 2 og 256mb har også høyere klokke frekvens.
Lenke til kommentar

Han spurte om hvillket FX-kort som var best, og da kan vi vel heller svare på det? Vi ATi-folk var vel ganske lei folk som nevnte nVidia i ATi diskusjoner, så vi kan vel holde oss for gode til det? :wink: :wink:

Tror valget ditt avhengiger av om du vil ha med bundel eller ikke. Det er jo samme brikken på alle kortene :wink:

Lenke til kommentar
men for gudskyld da, du får jo et bedre kort til samme pris, så klager du når jeg bare prøver å hjelper deg?

Takk takk.

Dette er Bumping, han spør SPESIFIKT etter hvilket Geforce FX som er best, mao han har foretatt valget ATI/NVIDIA :wink:

Det er det samme når noen spør; hvilket AMD- system som er best

Svar; Intel (Aaaarrrrgggh) :D

Lenke til kommentar

Han spurte om hvillket FX-kort som var best, og da kan vi vel heller svare på det? Vi ATi-folk var vel ganske lei folk som nevnte nVidia i ATi diskusjoner, så vi kan vel holde oss for gode til det? :wink: :wink:

Tror valget ditt avhengiger av om du vil ha med bundel eller ikke. Det er jo samme brikken på alle kortene :wink:

Enig....

Men Gainward brikkene er bedre overklokkere enn MSI...

Har hatt MSI 4800se og gainward 4800se...

MSI klokker så utrolig dårlig... mens Gainwarden klokka mildt sagt bra :)

Lenke til kommentar

ASUS 9950 Ultra FX5900 er nok min favoritt, 4909 på www.komplett.no nå.

Selv valgte jeg Hercules 9800Pro 128, grunnet prisen på ASUS ble for mye syntes jeg. Men ikke for å dra inn i den diskusjonen nå.

En av fordelene med ASUS 9950 Ultra kortene er at de er single slot krevende kort. ERgo, de tar kun AGP og ikke AGP+PCI slot/spor som de gamle "støvsugerene" gjorde. :lol:

Samtidig så har ASUS en flott kjøling på kortet, det skrur av vifta når tempen er lav nok slik som Windows jobbing, mens spiller man spill og tempen øker så går vifta på. I allefall slikt jeg har forstått det.

Jeg knivet veldig mellom ASUS og Herculus valgene her, men for første gang prøver jeg ett ATI Radeon kort. Så krysse fingrene. hehe

Men blant nVidia kortene så ville jeg uten tvil valgt ASUS. :)

Lenke til kommentar

altså, du har jo Gainward 1200XP/ultra da :)

det er jo et supert kort med et sinnsykt fett design spør du meg!

koster jo rett i overkant av 4000 å (4250 for å være nøyaktig) :)

det har 128 mb og jeg kan tenke meg det er knallbra!

:woot:

selv er jeg da Ati fan, men skal du ha FX5900 Ultra, så kjøp et Gainward kort!

Lenke til kommentar

Jeg HAR MSI Geforce FX 5900 Ultra - er strålefornøyd hittil!

Hm ...skal holde det kort her.

I bundelen fulgte følgende med av software:

-The Elder scrolls 3 -Morrowind

-Tom Clany's Ghost Recon

-Duke Nuken: Manhattan project

-7-in-1-games collection (demoer av The sum of all fears, IL-2 Sturmovik, Serious sam- the second encounter, Rally Throphy, Beam Breakers, Zax: the alien hunter og Oni) litt utdaterte spill - men etterhvert skal spillbundelen byttes til BF1942, Unreal2 og C&C Generals!

Annen software:

-RestoreIT!

-Virtual Drive proffesional

-Superpack-photoshopalbum se

-3D-album

-MSI Media Center deluxe 2

-MSI Multimedia Beyond 3D(+drivere osv på cd'en)

-WinDVD creator plus

-Intervideo WIN DVD 5.1

*pust*

Dette er mest sannsynlig bundelen du får hvis du ikke venter en stund...Skrev bundelen jeg, fordi det er ikke alle sider det står på! :roll:

Hvorfor MSI? MSI har også en "såkalt" single-slot løsning, selv om jeg ikke ville hatt noe kort i PCI-1 uansett om jeg hadde MSI 5900ultra, ASUS 5900ultra eller Geforce 2! viktig med nok luft. Viftene bråker ikke, og har et kult design 8) (note: vifter på begge sider ;)) Veldig god kjøling, tempen holder seg veldig lav(min har såvidt klart å runde 50grader!)

MSI sitt kort kommer med 450MHz core og 850MHz DDR på rammen.

Correct ME if I'm wrong, men kommer ikke Gainward sitt bare som 400/425MHz core?

Noe du lurer på så bare spør:)

Lenke til kommentar

I følge alle tester av GeForce FX kort jeg har lest, later det til at MSI har en av de beste kjøleløsningene... Kortet støyer visst altså svært lite. For noen spiller det ingen rolle... For andre er det alfa og omega. Ytelsesmessig brude det jo vøre ganske liten forskjell. Siden hverken Gainward eller MSI lager noen brikker selv, så er det vel mere tilfeldig hvem som klokker best, med mindre alle Gainward korta er såkalte "Golden Sample" med spessielt utprøvde chips. Og skulle ALLE Gainward korta være det, så vil prisen bli deretter... Og alle er kanskje heller ikke interessert i å overklokke?

Ang. Radeon 9800 VS. GeForce FX 5900... Det er faktisk ingenting som tyder på at Radeon er like bra som GeForce FX, utenom forskjellige syntetiske benchmarks som spesifikt tar for seg ting Radeon er bra på... Som f.eks. pixel shader ytelse. Når det kommer til virkelige spill benchmarks, så viser det seg at GeForce FX 5900 Ultrai de aller fleste tilfeller er raskere enn Radeon 9800 Pro. Spessielt med AA og AF skrudd på. Det finnes selvsagt noen spill Radeon 9800 Pro er raskere i, men sjelden særlig mange fps. Til sist må man vel vurdere faktorer som støy, pris, bundle osv. for å ta avgjørelsen om hvilket kort man vil ha...

Lenke til kommentar

jeg tror trådstarteren ikke er såpass dum at han kjøper fx5900 ultra uten å i det hele tatt ha lest tester mellom 9800 pro og 5900 ultra.Så nå svarer vi altså spørsmålet hans i stedet for å whine noe jævelig over at et person kjøper 5900 ultra i stedet for 9800 pro.

Asus lager bra hovedkort. :woot:

Tror alle kortene er nåkså like.Det er jo tross alt snakk om sammme chip her.

Kjøp det som penga sier deg eller den med best bundle.

IKKE kjøp 256 mb ram ettersom det er helt unødvendig bruk av penger.

Hadde heller kjøpt 5900 128mb. Ettersom 5900 ultra med 128 MB er ute av markede.

Hvis du har penger til over kan du bare sende dem til meg :D

Personlig hadde jeg foretrukket 9800 pro fremfor 5900 ultra,men det er min mening.Ikke alle i verden tenker helt likt wink:D

Uansett hvilket 5900 ultra kort du kjøper håper jeg at du blir fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...