Gå til innhold

Kan noen identifisere kattens rase?

Anbefalte innlegg

Fullt mulig at katten er blandingsrase. Det er en veldig fin katt, som aldri gjør noe galt. Verken gjør fra seg, biter, klorer eller noe du vil at en katt ikke skal gjøre. Kommer mest sannsynlig fra morens oppdragelse. Den er ikke mer enn litt over 1 år gammel og heter Akilles.

Her er noen bilder.

akilles1.jpg

akilles2.jpg

akilles3.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det som gjør at du misstenker at katten er en rasekatt? Mest sannsynlig har du her en renraset veikrysskatt.

En katt uten papirer er i de aller fleste tilfeller en helt ordinær miks.

Endret av Flying
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hva er det som gjør at du misstenker at katten er en rasekatt? Mest sannsynlig har du her en renraset veikrysskatt.

Nja jeg mistenker ikke noe. Jeg spør jo om noen kan identifisere hvilken rase det er. Er det en blandingsrase så OK. Men noen som har peiling på hvilke?

Ettersom katten bare er 1 år, finner jeg ut av hvor katten kommer fra kan jeg kanskje vurdere ting som.. "Hvor stor den blir" OSV.

Endret av Helgis22
Lenke til kommentar

Nja jeg mistenker ikke noe. Jeg spør jo om noen kan identifisere hvilken rase det er. Er det en blandingsrase så OK. Men noen som har peiling på hvilke?

Ettersom katten bare er 1 år, finner jeg ut av hvor katten kommer fra kan jeg kanskje vurdere ting som.. "Hvor stor den blir" OSV.

Tja det er ganske så umulig og si hva slags blanding en vanlig huskatt er ettersom de kommer i de alle fleste farger og fasonger og ikke minst pelstyper:)

I et kull med katteunger kan du ha en svart korthåret og samtidig en gul langhåret og mange andre variasjoner. En søskenflokk med katter trenger nødvendigvis ikke å ligne på hverandre ettersom de ofte har mer enn en far.

De fleste katter som man ikke vet hvor kommer ifra går derfor inn under huskatt. Katteraser varier heller ikke så mye i temperament og væremåte sånn som hunderaser, det vil si at man kan ikke gjette rase utifra hvordan de oppfører seg.

Endret av Frostpaw
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...