Arodem Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Square Enix har ombestemt seg. Les hele saken Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 For sent for min del ... Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Power to the people! Lenke til kommentar
Big aim Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Så det de prøver å si er at de har mottatt så mange klager og avbestillinger at de legger seg flate og kryper til korset. Takk for PR- preiket, fucktards. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Dette er et genuint spørsmål; Hva er egentlig poenget med region-låste spill? Skal de forhindre noe spesifikt? Lenke til kommentar
nems Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Regner med det er for å forhindre kryssimport av varer. De har vel forskjellige priser på de forskjellige markedene, og regionlås vil forhindre at feks varer fra det britiske markedet blir solgt til feks Norge. Er jo samme med bla. filmer. Lenke til kommentar
Xmasbeer Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Det blir som et spark i trynet hvis dem "justerer" prisen slik at den blir like dyr i Storbritania som i resten av Europa. Men kan tenke meg at det kan bli konsekvensen i det lange løpet. Lenke til kommentar
Aspiranten Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Det var da enda bra at de tok til vett. Men det jeg også tenker er at de nå fikk satt ett lite støt i markedet som avbestilte sine kopier fra UK og flyttet bestillingene sine til sitt hjemland. En god del av disse vil nok ikke bestille opp fra UK på nytt igjen, ergo økt inntjening. Jeg sier ikke at det er slik, bare at det er en tanke jeg fikk. Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Markedsavdelingen til Square Enix må jo være helt på jordet dersom de trodde at folk ville akseptere regionssperre sånn helt uten videre. De tapte nok en del salg på dette også, og hele problemet kunne vært unngått dersom de hadde hatt et snev av fornuft til å begynne med og aldri hadde vurdert regionssperren. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Dette er et genuint spørsmål; Hva er egentlig poenget med region-låste spill? Skal de forhindre noe spesifikt? Markedskontroll og profitt maksimering regner jeg med. Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Regner med det er for å forhindre kryssimport av varer. De har vel forskjellige priser på de forskjellige markedene, og regionlås vil forhindre at feks varer fra det britiske markedet blir solgt til feks Norge. Er jo samme med bla. filmer. Men Europa har som regel vært en region, der Storbritannia har vært med. Men det stemmer jo det du sier, det er for å maksimere inntekter. Dersom vi kunne ha kjøpt spill fra USA ville det ha blitt vesentlig billigere, da nypris der er halvparten av hva den er her. Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Gode nyheter! Det kan jo også tenkes at de har fått merke et visst press fra nettbutikker som Amazon og Play.com. De har nok ikke vært særlig begeistret for alle avbestillingene. Lenke til kommentar
Azper Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 (endret) Markedsavdelingen til Square Enix må jo være helt på jordet dersom de trodde at folk ville akseptere regionssperre sånn helt uten videre. De tapte nok en del salg på dette også, og hele problemet kunne vært unngått dersom de hadde hatt et snev av fornuft til å begynne med og aldri hadde vurdert regionssperren. Markedsavdelingen til Square Enix er helt genial! Jeg tror ikke de hadde noe planer om å legge inn regionssperre i første omgang. Først gratis PR fordi de er så kjipe, og så mer gratis reklame når de ombestemte seg og "tok til vettet". Kall meg paranoid, men all PR er god PR og markedsføringsfolka veit garantert hva de driver med. Endret 19. august 2011 av Azper Lenke til kommentar
Regim Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Tror nok de fikk beskjed om at det de gjorde var ulovlig og kunne bli saksøkt av EU. Det hadde jo ikke vært bra. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Gode nyheter! Det kan jo også tenkes at de har fått merke et visst press fra nettbutikker som Amazon og Play.com. De har nok ikke vært særlig begeistret for alle avbestillingene. Kva med EU? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 De fjerner vel ikke regionssperrene? Det eneste er at storbritannia og EU nå er samme region? AtW Lenke til kommentar
almazy Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 "Square Enix er visst ikke så grådige som vi trodde." Tror nok ikke at deres grådighet har vært feiltolket. Er nok mer det som har blitt nevnt i flere kommentarer, i tillegg til at de er nervøse for i hvor stor grad det vil påvirke salget av spilleksemplarer. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Det som overrasker meg mest er at de kunne forutsi denne reaksjonen. Skal spillutgiverne liksom bestemme i hvilke land vi kan kjøpe spill? Ideen er hårreisende. Hvis man taper salg til britiske butikker får de andre butikkene heller se på hva de gjør galt og hva britene gjør riktig. At norske butikker er for dyre til å konkurrere er et politisk problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå