Gå til innhold

Mer avansert MP3 på stereoanlegget tingen........

Anbefalte innlegg

Hva er egentlig poenget med denne dingsen.

I mine øyne sparer man vel egentlig ca 2000 kroner ved å bare bruke en lydkabel fra lydkortet til stereoen slik som alle gjør idag.

Hvis jeg har oppfattet denne riktig må det være noe av det mest patetiske jeg noensinne har sett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget med denne er vel dersom PC'en står langt unna stereoanlegget. En ethernet-kabel kan strekkes opptil 100m uten signaltap. Tviler på at man ville få samme lydkvalitet dersom man strakk en standard audiokabel så langt. Vet ikke hvor "meter-grensen" går for signaltap via vanlige audiokabler (da tenker jeg ikke først og fremst på rådyre high-end/monsterkabler), men det er det kanskje andre som vet?

Lenke til kommentar
Poenget med denne er vel dersom PC'en står langt unna stereoanlegget. En ethernet-kabel kan strekkes opptil 100m uten signaltap. Tviler på at man ville få samme lydkvalitet dersom man strakk en standard audiokabel så langt. Vet ikke hvor "meter-grensen" går for signaltap via vanlige audiokabler (da tenker jeg ikke først og fremst på rådyre high-end/monsterkabler), men det er det kanskje andre som vet?

Legger du en vanlig "gratis-kabel" fra elkjøp lenger enn 3 meter så har du allerede grautlyd. En litt dyrere, skjerma kabel burde holde ca 5 meter før du merker noe forskjell (sett at du har stereoanlegg som er bra nok til å kunne gjengi tapet selvfølgelig). Signalkabler over 50cm gir meg frysninger. ;)

Lenke til kommentar

Men, denne koster fremdeles 2000 kroner.

Så hvorfor ikke kjøpe en helt standard signalforsterker, som ikke koster så inmari mye.....

Jeg har enda ikke skjønt meningen med denne, og hvertall ikke hvorfor hw.no gidder å ha sånt søppel som nyhet...

Lenke til kommentar

Lurte litt på poenget med dette jeg også, den virker ikke så veldig viktig for lyden i huset at jeg er villig til å betale nærmere 2 høvdinger for den. Audiokabel fra pc'en til stereoen og en fjernkontroll til pc'en må jo duge i massevis. 500 kroner maks på utgiftssiden, høres mye koseligere ut enn 2000 sant? ;)

Lenke til kommentar

Mener selv at sånne bokser har en funksjon. Jeg har en "Turtle Beach Audiotron" som gjør mye av det samme. Fordelene med denne i forhold til PC/lang lydkabel er:

- Ser kul ut

- Fjernkontroll/mottaker i stua, ikke der PC-en står

- SPDIF digital optisk utgang, lydkvalitet kun avhengig av DA-konverter i forsterker og kvalitet på musikkfiler (vet ikke om Slimp3 har dette)

- Skal man ha lyd i flere rom er det enklere med flere sånne bokser enn å trekke analoge lydkabler til hvert rom

Lenke til kommentar

Jeg leste om SlimP3 (Uttales "Slim-pi-thri" - eller "Slim-pe-three" på engelsk da... :p ) på Tom's Hardwareguide for over et år siden, så å kalle den en "nyhet" er vel i meste laget. Men jeg har absolutt lyst på en. Usedvanlig slangt og stilrent utseendet mener nå jeg. Og er allsidig (kan programeres) har kun 10Mb Ethernet og stereo-phono uttak bak... Det er greit nok, holder for meg. Kanskje en digital utgang hadde gjort deg, kanskje ikke.

PS

Spørsmål til deg paarsand:

Hvorfor laget du denne posten, hadde det ikke vært greiere å benytte seg av posten som ble opprettet av artikkelforfatter. (Det er en link til denne på slutten av artikkelen)? Bare lurte lissom...

DS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...