Gå til innhold

Støttekontakt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke jobbet med det selv, men min lille søster har støttekontakt.

Det som har vært viktig for min søster er at kontakten tar henne med på typiske venne ting, gjør henne en del av sine egne venner, slik at hun føler seg inkludert. Det finnes utallig folk som bare setter på tven, og kjeder vettet ut av seg selv, og den de skal "passe" på.

Det varierer fra familie til familie hva de ønsker at dere skal gjøre, men som oftest så er det å fylle hverdagen med noe gøy (Kino, Cafe, shopping og andre ting som du ellers ville ha gjort) Jeg vet at mine foreldre elsker de kontaktene vi har nå, siden de er aktive og finner på mange ting og nye ting, slik at ikke alt bare blir rutine.... Kan også nevne det at dere slipper billig inn nesten over alt, min søster og den ene kontakten dro på Hove (nesten gratis)

Som alle andre jobber, det blir hva du gjør det til! Lykke til!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har verken hatt eller vært det selv, men kjenner en del både som er/har vært eller har/hatt. Og stort sett alt er veldig positivt.

Er viktig at du er inkluderende og engasjerende, slik som Yavel nevner. Du skal ikke sitte barnevakt, du skal være en kontakt som gir personen noe positivt inn i livet.

Du kommer til å få mange fordeler ved å være støttekontakt, men synes det er viktig at du husker på at det er den du er støttekontakt for som skal være prioritet, ikke at du skal ha det gøy og det er det viktigste (for all del, du burde ha det, men det burde ikke gå på bekostning av den personen du er støttekontakt for).

Men tror absolutt det er givende på mange måter. Ære til deg om du blir dette og gir lyspunkter til andres liv. :) Lykke til!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor mye man tjener på det osv er egentlig uintressant for min del. Det er ikke for pengenes skyld jeg har lyst til gjøre det.

Det er utrolig mange sjeler der ute som trenger omsorg og støtte..Dessuten styrker det selvfølelsen vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...