Dufen Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 (endret) Jeg er sugen på å bygge volum til fordel for styrke og har satt sammen noe jeg mener skal funke fint, men trenger noen synspunkter allikevel. Man KAN jo ta feil, selv om man er kjent for ikke å gjøre det Tanken bak dette er kcal-overskudd på treningsdager og kcal-underskudd på hviledager. Det KAN være en mulighet for at det bare blir to treninger i uka forresten... Egenkomponert variant av 5x5, modifisert til 3x10-12 med støtteøvelser for isoleringer... A: 3x10-12 knebøy 3x10-12 benkpress 3x10-12 nedtrekk 2x10-12 enarms manualroing Bicepscurl, myoreps Franskpress, myoreps B: 3x10-12 knebøy 3x10-12 militærpress 2x10-12 rygghev som oppvarming til markløft 2x6 markløft Bicepscurl, myoreps Franskpress, myoreps Vad tycks? Endret 18. august 2011 av Doofenschmitz Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Vel, nå som det er høyrep så er det jo akkurat som RYP, bare færre øvelser. Hvorfor ikke bare kjøre RYP som har en bra progresjonsplan? Du klarer mye mer enn det hvis du bare skal trene 2 - 3 ganger i uka. Kjør den gamle RYP-versjonen. i så fall: Knebøy Strakmark Skråbenk med stang Nedtrekk Arnoldpress Roing Triceps Biceps Mage Med så lav frekvens og mengde er det lurt å kjøre samme øvelser hver trening. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 Det blir så mange forskjellige øvelser på hver økt da, jeg hadde sett for meg baseøvelser med isolasjoner som støtte der jeg ønsker å fokusere... Eller begynner jeg å vingle meg mot broscience? Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Ja, det er mange øvelser, men det går fint. Spesialisering kan man gjøre hvis man er veldig erfaren og trener veldig mye. Det er ingen grunn til å fokusere på småting når man faktisk kan få hele kroppen sterkere og større. Dette gjelder spesielt når man bare trener 2 - 3 ganger i uka. Da er det bedre å fokusere på det basale først, enn å fokusere på detaljer. For optimal fremgang så vil jeg si at det gjelder å trene så mye som man kan, altså mer enn 3 ganger i uka. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 20. august 2011 Forfatter Del Skrevet 20. august 2011 For optimal fremgang så vil jeg si at det gjelder å trene så mye som man kan, altså mer enn 3 ganger i uka. Det er der jeg får en utfordring, jeg har flytta slik at treningsstudioet blir litt unna "heimen". Det blir rett å slett svindyrt å trene 5 dager i uka, selv om jeg har fysisk kapasitet til det... Er det DA noe du vil anbefale i forhold til tilgjengelig treningstid? Må nevne at her jeg bor nå er det en skole med en orienteringsløype med 5 forskjellige kroppsvektsapparater ute i friluft. Der er dobbelbøyler, pullupbars og de andre vet jeg ikke hva heter... Omtrent som dette, bare det at det er 2 rørlengder som er bøyd til og gravet ned i bakken. Og en slik en greie... Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Du får trent veldig mye med dips-stativ og pull-up bar, men du kommer deg enda lengre hvis du kjøper deg justerbare hantler (finn.no o.l) og lager deg en dekkslede (nesten gratis). Grovt eksempel: Dag 1: Fullkropp senter Dag 2: Hvile Dag 3. Fullkropp senter Dag 4: Hvile Dag 5: Underkropp hjemme: Spensthopp, utfall med hantler, lårcurl med hantel, baklengs og forlengs slededrag, mage etc Dag 6: Overkopp hjemme: Pull-ups, dips, hanteltrening etc. Dag 7: Hvile Du kan også kjøre annen hver trening hjemme og på senter. Mange måter å gjøre det på. Poenget er at du får trent muskulaturen bra hjemme Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 26. august 2011 Forfatter Del Skrevet 26. august 2011 Det blir supersquats i 6 uker... Mer om det i loggen min... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå