Peus94 Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Har en LG pc som jeg skal Reformatere. Slette alt som er på og innstallere alt på nytt. Har vel "ok" kunnskap til en pc. Er vista på nå, skal helst ha XP eller 7. Noen som vet hvordan dette går til? Takk Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Normalt booter man bare maskinen fra en CD med ønsket operativsystem, og velger en ny installering. Om du ikke har CD stasjon kan du boote fra usb stick. Du skaffer deg ønsket operativsystem på ønsket medium, setter bios til å boote fra CD/USB og restarter med mediumet inne. Deretter følger du veiviseren. Har du vurdert om Ubuntu kan være noe for deg? Det er veldig behagelig når man har sittet på Windows litt for lenge. Lenke til kommentar
Peus94 Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 tror ikke jeg har så god kunnskap på pc som jeg trodde... Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Begynn i en ende så går resten av seg selv. Det kan ofte være en fordel å skaffe kritiske drivere på forhånd: Nettverk, display & chipset. Har du OS'et du vil installere? Om ikke så kan du prøve Ubuntu fra en USB stick. Da gjøres ingen endringer på systemet,det er gratis, enkelt og du får prøvd både USB boot og noe nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå