Gå til innhold

BK: Hestens øye


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Hestens øyebryn" er en mer passende tittel, da det er der hovedfokus er plassert. Skjønner ikke helt hvorfor det håret er der, kanskje det ligger en tanke bak med to diagonaler i kryss, eller kanskje ikke - min mening er at det bare virker forstyrrende, napp det vekk eller prøv et annet øye. Uten håret funger komposisjon og utsnitt godt. Er det et bilde av selve øyet som er målet vil en lavere vinkel og annen retning på lyset være til hjelp, og selvsagt et samarbeidsvillig dyr.

Lenke til kommentar

Fyldig kommetar, he he. Jeg liker bilde og jeg liker absolutt utsnittet.

Vel er jeg enig i det grå håret som du kunne nappet` hvis du tør ;) Eller kanskje fjerne det på annen måte. Ellers er det ett blåstikk i bilde jeg ikke helt får tak på. Men jeg liker det godt og gir 4 terninger, for det er min mening.

Lenke til kommentar

I utgangspunktet liker jeg godt det jeg ser her.

Når detgjelder komp og utsnitt synes jeg øyet er litt mye midtstillt - ville ha kutta litt oppe og i høyre side. Dessuten forstyrres jeg svært av det lyse håret som krysser øyet og diagonalen - med mindre det er meningen at det skal være et uromoment ville jeg ha klona det bort.

Ellers er jeg litt usikker på blåstikket, men jeg heller vel til den oppfatning at det tilfører en viss dynamikk og stemning.

Det jeg ellers kunne tenke meg å pirke på er balansen i lyset - det mørkeste blir for mørkt i mine øyne. Jeg ville ha jobba litt i Shadow/highlights og justert opp midttonekontrasten og også lysna det mørke en tanke. Men selvsagt er alt dette avhengig av øynene som ser og hvilket uttrykk du ønsker deg. :);)

Lenke til kommentar

I utgangspunktet liker jeg godt det jeg ser her.

Når detgjelder komp og utsnitt synes jeg øyet er litt mye midtstillt - ville ha kutta litt oppe og i høyre side. Dessuten forstyrres jeg svært av det lyse håret som krysser øyet og diagonalen - med mindre det er meningen at det skal være et uromoment ville jeg ha klona det bort.

Ellers er jeg litt usikker på blåstikket, men jeg heller vel til den oppfatning at det tilfører en viss dynamikk og stemning.

Det jeg ellers kunne tenke meg å pirke på er balansen i lyset - det mørkeste blir for mørkt i mine øyne. Jeg ville ha jobba litt i Shadow/highlights og justert opp midttonekontrasten og også lysna det mørke en tanke. Men selvsagt er alt dette avhengig av øynene som ser og hvilket uttrykk du ønsker deg. :);)

 

Takk for hyggelig og fyldig kommentar, Astrid!

(Takk til Tjernshaugen og Terje Egge også!) :new_woot:

Det midtstilte øyet er et problem, enig i det. Det lyse håret var det vanskelig å gjøre noe med. Gampen var samarbeidsvillig som modell, men likte ikke å bli tatt for mye på, så napping av forvokst øyelokk måtte utgå. :thumbdown:

Jeg er heller ikke god nok på kloning til å få det vekk uten spor.

Blåstikket lot jeg være der med overlegg.

Opprinnelig ønsket jeg bildet mørkere enn det er presentert. Men kvaliteten på eksponeringen tillot ikke det. Planen var at øyet skulle kontrastere bedre mot omgivelsene. Får ta med lommelykt neste gang. :whistle:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...