Gå til innhold

Neste generasjon?

Guderian89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser vel ut til at det neppe kommer noe særlig nytt før vår/sommer 2012

Hentet fra Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/GeForce

Future development

-In September 2010, nVidia officially revealed general information regarding two future lines of GeForce cards, codenamed "Kepler" and "Maxwell". The Kepler architecture, which nVidia states will be available in 2011, will be the successor to Fermi and will be produced on a 28 nm fabrication process. Maxwell, the probable successor to Kepler, is currently expected to be available in 2013.[18]

-In June 2011, a presentation at ISC (International Supercomputing Conference) indicates that "Kepler" as well as "Maxwell" might be delayed a few months. This pushes the estimated release dates to 2012/2014 from 2011/2013. Rumors say the delay is due to problems with the 28nm fabrication.[19]

Lenke til kommentar

Nvidia kommer ikke før neste år, og da sier ryktene at en OEM-serie av dagens kort krympet ned for å spare penger kommer først.

AMD har planer om å lansere en ny generasjon skjermkort innen året er omme, de har allerede de første brikkene laget for å finne feil og problemer med arkitekturen.

Dette begynner å likne voldsomt på forrige gang vi gikk fra 55nm til 40nm der HD 5000-serien dominerte i et halvt år før Nvidia klarte å lansere en brikke som ikke var stort raskere og spiste langt mer strøm. Jeg håper virkelig ikke dette skjer igjen, for vi trenger konkurranse.

Lenke til kommentar

Er kanskje snart på tide med en 7xxx tråd her? Endel rykter begynner å svirre, og det har vært spekulert mye i nye features på både Nv og Ati kortene, selv om ytelse er et helt åpent spørsmål. Jeg håper selv på at en av de blir tilgjengelige før jul, og jeg klarer neppe å dy meg for å vente på den neste isåfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...