Gå til innhold

BK: Ederkopp i solnedgang

Anbefalte innlegg

Ederkopp i solnedgang

Bildet er fjernet.

Beskrivelse:

Tok dette bildet på terrassen idag med stativ. Denne har vært på samme sted hele uka så det er bare å rigge opp og knipse ivei. Den er så liten at det er vanskelig å finne den i søkeren.

Evalueringsnivå Tips:

Jeg ønsker tanker rundt hva som trekker bildet opp og forslag til forbedringer.

Link til bildesiden

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har da valgt ett ikke så altfor lett motiv her heller da.Mener med det å få litt mer skarphet på edderkoppen,og kanskje vevet.Men når det er sagt så har jeg aldri fått til dette selv,og har vel heller ikke prøvd så mye,så hva du kunne gjort/ikke gjort kan ikke jeg si noe om.Såpass ærlig må jeg være att selv jeg ikke vet alt..hehe...;)

Lenke til kommentar

Komposisjonen er god med fint behagelig lys, men... Kamera ditt tåler ikke den høye isoen på makro ( tror jeg har nevnt det før?) I dette utsnittet vil også cropping forsterke støyen vesentlig. Mangler også en del på fokustreff, og jeg lurer litt på hvilke innstillinger du har satt i kamera?

Huff da Harald, dette ble mye negativt,men jeg prøver å være så ærlig som mulig og jeg tror du tåler det..:)

I beste mening.

Lenke til kommentar

Bildet har fin belysning og en flott bakgrunn. Jeg hadde imidlertid vært interessert i også å se øynene. Så dersom den er samarbeidsvillig, forsøk et perspektiv litt mer forfra - om du skjønner? ;) Best skarphet på beina og ryggen. Skarpheten skal tradisjonelt ligge på øynene - i dette tilfellet på hodet. Som du ser er munndelene en tanke diffuse.

Navn mottas med takk. Denne har jo ganske tydelige tegninger på ryggen, noe som gjør at den ijkke er så veldig vanskelig å identifisere. Et googlesøk på bilder/edderkopper er en bra begynnelse. ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...