Gå til innhold

BK: Nistepakke.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har fått med det som for meg er mest viktig, fokus og skarphet på edderkoppens øyne. Om du kutter på begge sider så kommer du tettere på i høydeformat, og du vil samtidig fjerne det meste av utbrenthetene på sidene. Det er altså et enkelt grep som kan forbedre dette bildet betraktelig. Det kan lønne seg å gjøre kuttet før eventuell annen behandling.

Lenke til kommentar

Godt fanga, litt av en nistepakke, godt fornøyd med det. Bakgrunn synes ikke jeg at du ble like heldig med. ;)

Takk for kommentaren - ble litt rotet bakgrunn ja ;)

Du har fått med det som for meg er mest viktig, fokus og skarphet på edderkoppens øyne. Om du kutter på begge sider så kommer du tettere på i høydeformat, og du vil samtidig fjerne det meste av utbrenthetene på sidene. Det er altså et enkelt grep som kan forbedre dette bildet betraktelig. Det kan lønne seg å gjøre kuttet før eventuell annen behandling.

Takk for interessant kommentar - og et godt forslag :)

Lenke til kommentar

Flott fanget situasjon, ok fokusplassering men med vel stor dybdeskarphet. Ville valgt den minst mulige blenderåpningen, og økt lukkertiden tilsvarende.

Bildet har forholdsvis store, utbrente felt, noe som skyldes det vanskelige lyset. Ettersom eksponeringen av hovedmotivet er veldig bra og ikke kan være mørkere, er det vanskelig å unngå utbrenthet.

Full sol er sjelden det gunstigste fotolyset.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...