Gå til innhold

Duellen Ola mot Carl 21.30 i kveld på Nrk1

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Valgkampen handler jo kun om hvordan man skal bruke skattepengene til folket. Ikke om personlig frihet og beskyttelse mot statlige overgrep som DLD.

DLD er vel mer aktuelt ved et Stortings enn ved et Kommunevalg.

Om jeg ikke husker altfor feil var det kun Høyre og Ap som var for.

Dermed er kanskje begge de to debattantene i kveld mot DLD.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Etter å ha hørt på den debatten sitter jeg igjen med denne bismaken:

Dette er borgerlig markedsføring.

Carl I Hagen vet at han ikke blir ordfører i Oslo og borgerlige Ola Elvestuen får sårt tiltrengt sendetid i Nrk1s beste valgsendingstid med sitt utspill.

Jeg fatter ikke at Vesntre ikke går over til å samarbeide med de rødgrønne som de står mye nærmer enn Høyre og det høyrepopulistiske FrP. Dersom de rødgrønne makter å markedsføre sin politikk i Oslo like godt, skulle de kunne skvise ut FrP og Høyre.

Fabain Stang skal ha all honnør for hvordan han har taklet 22 juli tragedien, men når han begynner å snakke om at kvinnen på 93 år må få velge hvem som skal vaske henne på de mer intime stedene, blir politikken han står for lite troverdig?

Må han ty til slike ekstreme eksempler for å begrunne fri profittdrevet omsorg? Vi har jo med Adecco saken friskt i minne sett hva det kan føre til når man konkuranseutsetter gamle mor.

Det er på tide at venstresiden markedsfører seg like sterkt og overtar makten i landets hovedstad.

Oslo fortjener bedre politikk enn den de to store høyre partiene kan tilby. Nå må dere på venstresiden vokne så ikke Carl I & Co kaprer Tv valkampen om Oslo.

Rettet skrivefeil etter svar.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Muligens samveldet med LO er ett problem for venstre. Fikk en lokalavis med reklame der LO anbefalte å stemme på enten AP, SV el SP. Men venstre vet også at om de skal få inn noen saker så er de nødt til å samarbeide med H og Frp. Jeg tror ikke AP el SV er interressert i å samarbeide med V. Så Venstre gjør det lurest å gå dit der de får mest gjennomslag for sakene sine.

Fabian Stang sier ting litt på spissen, men Oslo er en såpass stor by at man har mulighet til å ha flere muligheter enn bare offentlig eldreomsorg. Og om ingen vil velge private løsninger så legger de bare ned.

Dessuten er du litt historieløs når du kun angriper Adecco, saken har visst at problemet er like utbredt om ikke mer hos det offentlige. Var selv en kommunemann som ikke kunne garantere at ikke ville skje igjen. Adecco tok problemene på alvor og innså at det ikke gikk ann og la ned tilbudet deres.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg tror ikke AP el SV er interressert i å samarbeide med V. Så Venstre gjør det lurest å gå dit der de får mest gjennomslag for sakene sine.

Jeg vet ikke, men mener det er merkelig om Venstre velger Høyre + Frp fremfor Ap + Sp + Sv.

Da kommer ihvertfall jeg ikke til å forlate Ap om Eu saken tas opp på nytt. Da blir det nok Sv som i 1972.

Og du bygger under min konklusjon om at det hele var:

borgerlig markedsføring

Også denne gangen greidde Hagen å kile seg inn i beste valgsendetid på NrK1. Og han som ynder å kalle Nrk for Ark.

Jeg skal ikke si hva jeg tenkte for det passer ikke på trykk :innocent: .

Lenke til kommentar

Men har du hørt AP el SV har invitert Venstre til samarbeid. Jeg har aldri hørt det, mens de andre partiene er villig til å inngå samarbeid og kompromisser. Så jeg er enig med Venstre sine vurderinger, for å være ærlig så tror jeg ikke Carl vil ha noen andre verv enn ordførervervet, så er han i realiteten kun for å sanke stemmer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

.. for å være ærlig så tror jeg ikke Carl vil ha noen andre verv enn ordførervervet, så er han i realiteten kun for å sanke stemmer.

Ordførervervet kan han ihvertfall nå se langt etter, så da er vel hans innsats i politikken redusert til markesføring for partiet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Og han får jo promotert frp, så i utgangspunktet gjør han en bra jobb.

Ja så lenge partiet er enige med hans soloutspill. På engelsk er det et godt uttykk for dette "backfire" forhåpenligvis så mye at han og partiet steker i sitt eget fett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Han representerer Oslo frp og utgangspunktet ikke frp i resten av landet. Og han er en person som er villig til å ta en prat med hvem som helst, så han senest idag pratet med masse utenlandske på valgboden til frp idag.

Måtte han bare ødelegge så mye for Høyre (de borgerlige) at de rødgrønne vinner. Jeg tror han er på god vei. :roll:

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det, Fabian Stang har gjort det meget bra i Oslo. Men jeg føler samtidig ikke at AP eller SV egentlig stiller opp med så mange andre saker enn nei til privatisering av eldreomsorg og dermed forsvinner ut av medielyset. Jeg har liksom tilgode å se hva annet de skal gjøre med byen. SV har jo også gått på nederlaget om eiendomsskatt, men det er jo en kjempeupopulær skatt i Norge så akkurat det tror jeg ikke resulterte i så mange tapte stemmer.

Men jeg skulle uansett hørt litt mer på hvilke saker de prioriterer.

Btw jeg støtter veldig veldig sterkt at de vil ha Munch museet på Tøyen men selv der er de så og si usynlige.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Btw jeg støtter veldig veldig sterkt at de vil ha Munch museet på Tøyen men selv der er de så og si usynlige.

Jeg kunne gå for Hagen som sjef på Tøyen badet og Stang som sjef på Munch museet :roll: .

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg tar ikke Carl I Hagen seriøst lenger og det begynner å rakne hos Fabian Stang også når han uttaler / påpeker:

1. Jeg arbeider gjerne med FrP og vi har mange gode FrP'ere i vårt bystyre.
  2. Hans utspill om dama på 93 som måtte få velge hvem som skulle vaske henne på de mest intime steder.

I Trondheim, med Ap styre har de slikt valg om de ikke liker en person. Hvorfor skulle ikke et Rødgrønt styre i Oslo kunne imøtekomme et slikt valg?

Sorry Stang, men det blir for dumt å begrunne privatisering i helsevesenet med tilhørende frie valg på den måten. Det grenser til det latterlige, så da kan man vel spøke litt tilbake. :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...