Gå til innhold

Er ikke dette rasisme?

Anbefalte innlegg

Er ikke dette rasisme satt i system og det av offentlige personer.

Joda, jeg skjønner problemstillingen og har forståelse for hvorfor de ikke vil ha de der, men dette er jo å ´nekte´ en gruppe noe som egentlig har lik rett som alle andre til å kjøpe. At de følger lover og regler osv gjelder jo dem som alle andre og i Norge har vi instanser som skal ta seg av det hvis dette brytes. Man skal jo ikke dømme på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke dette rasisme satt i system og det av offentlige personer.

Joda, jeg skjønner problemstillingen og har forståelse for hvorfor de ikke vil ha de der, men dette er jo å ´nekte´ en gruppe noe som egentlig har lik rett som alle andre til å kjøpe. At de følger lover og regler osv gjelder jo dem som alle andre og i Norge har vi instanser som skal ta seg av det hvis dette brytes. Man skal jo ikke dømme på forhånd.

Jo. Det er direkte rasehat. =)

Forskjellsbehandling er vel mer korrekt enn rasisme kanskje?

Til temaet: Samme for meg... For all del kan de bare kjøpe. :p

Lenke til kommentar

I løpet av siste fjerdedel av det 20. århundre har det vært en dreining vekk fra diskriminering av etniske grupper, og alle former for rasisme regnes av det store flertall som en krenkelse av menneskets verdighet og rettigheter. Anklager om rasisme i dag regnes som svært alvorlige, og i enkelte land kan man bøtelegges for rasistiske ytringer. Det er gjort forsøk på å begrense rasisme gjennom flere internasjonale traktater. De forente nasjoner vedtok i 1966 Den internasjonale konvensjon om utryddelse av alle former for rasediskriminering, hvor definisjonen på rasisme er:

«...enhver distinksjon, ekskludering, restriksjon eller preferanse
basert på rase, farge, avstamning eller nasjonalt eller etnisk opphav
som har til formål eller effekt å nullifisere eller svekke anerkjennelse, nytelse eller utøvelse på like vilkår av menneskerettigheter og fundamentale friheter i det politiske, økonomiske, sosiale, kulturelle eller noe annet område i det offentlige liv.»

[kilde]

Skjønner ikke at det er med grupper som er annerledes en a4 også egentlig. Er vel det samme om de har en farge eller en klesdrakt (alle kan forøvrig være født i Norge)

Diskriminering av en gruppe er det nå.

Endret av kandasa
Lenke til kommentar

"Menneskerase er en gruppe av arten menneske (Homo sapiens) som har rasemessige fellestrekk. Vitenskapsfolk og politikere har opp gjennom tidene forsøkt å dele inn verdens befolkning i menneskeraser på forskjellige måter, særlig etter ytre kropps- og ansiktstrekk, hudfarge, hårtype og liknende. Også geografisk utbredelse og historisk opphav har spilt inn. Det fins imidlertid ingen allment akseptert inndeling, noe som har minst to årsaker. For det første er enhver inndeling i raser, også når det gjelder dyr og andre arter, basert på skjønn og ikke utelukkende på vitenskapelige undersøkelser. For det andre har rasebegrepet blitt misbrukt – og lett lar seg misbruke – ideologisk og/eller politisk."
[
]

Når da en som er farget og som er født og oppvokst i Norge, og som er som deg og meg kan havne innunder kategorien rase, så vil jeg si motorsykkelfolk også er en egen rase, så ja, jeg har endret mening igjen - det er rasistisk.

Naturen er full av rasisme. Get over it.

Nå syns jeg både diskriminering og rasisme (egentlig 2 ord av samme sak) er ille, spesielt når det dreier seg om politikere som skal gå forran.

Det er kanskje mer politisk mer korrekt å være imot slikt mot innvandrere, muslimer osv, men i mitt hode er det samme sak. Det er grupper av samfunnet det dreier seg om.

Lenke til kommentar

Naturen er full av rasisme. Get over it.

Hvordan er det vi mennesker har "kommet oss over" naturens primitive ordninger? Ved å bruke hodet, som har utstyrt oss med sånne ting som refleksjon og empati.

Geir :)

Mennesket er en del av naturen og slipper ikke unna. Alt handler om overlevelse for seg selv og sin rase, det ligger dypt i alle. Hvem har utstyr oss med empati og refleksjon? Ja, den hvite rase har i mye større grad empati enn sub saharere, det pga. istiden som favoriserte individer med omsorg og planleggingsevner.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke rasisme men heller ett uttrykk for at de ikke vil ha kriminalitet på deres område. Mc klubben regner seg selv om en av de 1% klubbene, og da blir det fort bråk.

Outlaw motorcycle club members can be distinguished by a 1% patch worn on the colors. This is claimed to be a reference to a comment made by the American Motorcyclist Association (AMA) in which they stated that 99% of motorcyclists were law-abiding citizens, implying that the last one percent were outlaws. The comment, supposedly a response to the Hollister riot in 1947,[24][25] is denied by the AMA—who claim to have no record of such a statement to the press, and that the story is a misquotation.[26] As a result, outlaw motorcycle clubs and their members are commonly referred to as "one percenters". They are also known as Outlaw Motorcycle Gangs or OMGs according to the ATF.[27]

Fra wikipedia om outlaws, men det samme gjelder denne gruppen også.

Lenke til kommentar
Det er ikke rasisme men heller ett uttrykk for at de ikke vil ha kriminalitet på deres område. Mc klubben regner seg selv om en av de 1% klubbene, og da blir det fort bråk.

Man er uskyldig inntil motsatte er bevist. Om jeg (eller du) har vært banditter i hele vårt liv, men har sonet ferdig f.eks, så hadde ingen politikere kunne holde på slik hvis vi ville kjøpt et hus - da har de rett og slett brutt loven selv - noe jeg mener de gjør her nå. Da får de i så fall skrive om loven først.

Om vi i ettertid har brutt loven, så måtte vi i så fall tatt konsekvensene for det da - ikke blitt frarøvet våre rettigheter (umyndiggjort) bare for at andre har trodd vi ikke har klart å holde oss i tømmene.

Er de redd for dem når det gjelder kriminalitet, så får de helle øke presset politisk slik at politi får flere ressurser til nettopp det å ta seg av slikt - hvis det skjer.

Lenke til kommentar

Det er ikke rasisme, men det er en forfølgelse som foregår i stor skala over hele landet. Dette er politikere og politi som står bak. Ingen vil selvsagt ha kriminelle i deres by/kommune, men et viktig rettsprinsipp er at man ikke skal dømme noen før de har begått en forbrytelse. Om man vet at de planlegger å bryte loven, så er det politiets jobb å bryte inn og sørge for at det ikke skjer. Om man derimot ikke har noe som tyder på kriminell virksomhet, så har man selvsagt ingen rett til å handle mot dem.

Håper politikerne som står bak disse forfølgelsene stilles til ansvar. Mye synlig politi er en langt bedre løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...