sveibuen Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Jeg har blitt fortalt at det skal holde å kjøre rundt om en 7-8 timer på hver brikke. Husker ikke nøyaktig hvor mange pass du skal gjennom. Det at du kanskje fikk error når du spilte SC2 kan være ramrelatert, da spillet bruker jo ram. Lenke til kommentar
Melloweitsj Skrevet 10. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2012 (endret) Ok, riiiiimelig sikker på det er hovedkortet som er problemet nå: Etter å ha testet det slik: Rambrikke 1 i slot 1 = ingen error, frøs pcen etter 1time og 20minutter Rambrikke 2 i slot 2 = ingen error, frøs pcen etter 1time og 20minutter Rambrikke 3 i slot 3 = 1 error (test #7) etter 11timer+ (frøs aldri) Rambrikke 4 i slot 4 = ingen error, frøs ikke heller, stoppet den etter 3timer+ Prøvde så rambrikke 1 i slot 1 på nytt (legg merke til at nå har pcen nesten gått i ett siden igår, tidlig på dagen) og den frøs etter 10minutter. Bestemte meg så for å prøve rambrikke 1 (altså, den samme som frøs i slot 1) i slot 4, og den putler og går fortsatt (1time+ nå) og ser ikke ut til å ha noen problemer. Skal la den i gå til i kveld, så teste noen av de andre rambrikkene i slot 1 (og 2) før jeg konkluderer for sikkert, men gir mening at hovedkortet er litt shabby da den plutselig ikke fant 3d-kortet igår heller plutselig og andre random ting. Endret 10. februar 2012 av Melloweitsj Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Ja, det kan godt være hovedkortet. Men en annen her skrev jo at det kunne være strømforsyningen også. Og strømforsyningen du har ikke av det øverste sjikte. Men den skal nå holde. Så jeg vet ikke helt. Hovedkortet eller PSU. Har en finger på hovedkortet. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Tja sier nå jeg! Som sagt gir ikke strømforsyningen gode spenninger til de forskjellige komponentene så kan man fort oppleve at man får mange rare feil , selvsagt at det er flere som har opplevd det samme og det har vist seg å være hovedkortet er jo selvsagt noe som hjelper til å peke på synderen, men anbefaler at man sjekker muligheten for at Psu har trøbbel. Det hadde jo vært trist å bytte ut hovedkort og så viser det seg senere at Psu greier å ta knekken på det nye hovedkortet og flere andre komponenter. En dårlig psu kan jo også gi trøbbel med både hd'er og Ssd'er , minne , skjermkort etc etc. Lenke til kommentar
Melloweitsj Skrevet 10. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2012 (endret) Holder det med en 500W strømforsyning? Kjøpte en ny til en annen PC jeg har (som er veldig gammel), men den er bare 500W, den jeg har i min stasjonære er 600W. Er samme type btw, bare mindre W. Jeg kan prøve å bytte ut den. Endret 10. februar 2012 av Melloweitsj Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Antar at den vil fungere helt greit til å feilteste videre, bare ikke forvent at den skal greie å kjøre spill eller Furmark med mindre det er feks en Corsair type. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå