Gå til innhold

Valutahandel - forex - sikre tilbydere - erfaringer

rocketmaster

Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderer å spekulere litt i valuta. Ser det er mange tilbydere av forskjellige valutahandelprogrammer/tjenester som en kan knytte seg til med sanntidskurser osv.

Jeg har testet systemet plus500, som også inneholder en demoversjon. Det gikk veldig fint og hadde høy fortjeneste (I DEMO versjonen - skeptisk!).

Men: har søkt litt rundt og utfra hva jeg finner kan det se ut som om plus500 enten omtales som scam eller omtales som særdeles bra.... problemet er bare at de sidene som anbefaler plus500 ser litt for profesjonelle ut til at det kan være sant - og da er det vel som oftest det??

Av andre systemer/programmer jeg finner nevner jeg: EasyForex, etoro, betonmarkets, avafx, marketiva, forexyard, xforex.... (Utfra hva jeg har forstått tilbyr norske banker kun valutaspekulajon til større aktører og bedrifter)

Ser ut til å være massevis av tilbydere, men hvor seriøse er egentlig disse?

Når det gjelder plus500 systemet som nevnt ovenfor har jeg blant annet lest at personer har hatt problemer med å få ut utbyttet og tilbakebetalt sine innskudd, firmaet svarer ikke på tlf og e-post henvendelser, konto er plutselig stengt uten grunn osv...

Og man har liten lyst til å overføre penger til noen som ikke er til å stole på.

Spørsmålet blir derfor om noen kjenner til seriøse, lettfattelige tilbydere av online, realtime valutaspekulasjon, aksjetrading etc, med lave kurtasjer og som er til å stole på? (bunnsolide)

Og hvordan en sikkert kan kontrollere at en tilbyder har nødvendige fullmakter, økonomisk sikkerhet, tillatelser osv... (som feks. det norske finanstilsynet) ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en konto hos eToro, og har ingen negative erfaringer med de så langt. Det må sies at jeg ikke har vært noen aktiv valutatrader så langt, og har enda ikke prøvd å ta penger ut derfra. De tilbyr også demokonto, så du kan jo prøve selv hvordan plattformen deres fungerer.

De er ivrige på å få kunder, fikk masse telefoner fra de etter å ha laget demokonto.

Det eneste jeg savner er en app til iPad/iPhone. Plus500 har en flott iPad-app. Etoro sier at de jobber med det, og de har til Android.

Jeg kan altså ikke svare på dette med uttak, men for meg virker de seriøse og jeg er ikke bekymret for at det blir noe problem å få tilbake pengene den dagen det blir aktuelt.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Gjest Slettet-jS6upa

Nå har eToro kommet med iphone app også, prøvde demo programet litt og fikk grei fortjeneste på det. Veldig enkelt når man kan følge andre folk. Og om man gjør det greit har de jo et veldig bra guru system.

Veit tråden er gammel, men nyeste tråden om forex :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...