LMH1 Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 (endret) Er det slik at alle kan installere TP kabel i vegger/tak? Siden det er veldig svak støm (Under 12 volt?) Er det noen som har kjøpt: http://www.jula.no/innfelt-nettverksboks-980521 Som kan si hvor enkelt/vanskelig det er å installere en slik rett i vegg etter å ha borret? Går det ann å paraellkoble/seriekoble en (Cat7a) kabel slik at man har en kabel fordelt på 2 punkter som bildet? Hvilken merke er best i slik kontaktpunkter? Fordi jeg vil ikke at de tynne pins lederne skal ryke hvis man tar kablen ofte inn/ut. Endret 18. august 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Ja ditta har du lov til å gjøre selv mener jeg. (noen får skrike ut om jeg tar feil) - Vist du ikke har noen peiling på dette fra før, så er det lureste å installere på vegg, also spikre kabelen oppå feks lista med golvet. Men da trenger du PÅVEGG kontakter, den på bildet over er en innfelt. Skal du trekke gjennom veggen, bør du helst legge rør først. Og da må du også til med å borre hull til en jukseboks/multibox. Og du må også begynne å fiske fram rør/kabelen, kan være tungvint. - Angående parallellkobling av kabelene, så er jeg ikke sikker. - Vil anbefale ELKO sine, men dei får du vil bare hos elektro grossisten. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 18. august 2011 Forfatter Del Skrevet 18. august 2011 Ønsker ikke å spikre fast ved bruk av: Er det slik dere mener det skal se ut? Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Du trenger forsåvidt ikke å spikre heller. Du kan få tak i limlister, som har lim på baksiden, så trykker du kabelen inn i denne. Lager ingen merke, og skulle det henge fast lim etter du har tatt det vekk, så er det bare å bruke limfjerner. Helt korrekt. Men på desse kontaktene må du bruke en kronetang Kronetang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå