Gå til innhold

[Løst] Installering av Mac OS X Lion

Anbefalte innlegg

Har kjøpt SSD-disk og Mac OSX Lion via Mac App Store. Det jeg lurer på nå er:

Kan Lion installeres ene og alene på SSD-disken min? Lion er vel et komplett operativsystem?

Muligens dette er litt dumme spørsmål, men jeg er dessverre veldig ny med Mac.

På forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du kjøper Lion via App Store, kan du, før installasjonen, ta vare på disk-imaget og senere kjøre dette ut på en minnepenn eller lignende for fullstendig installasjon på din egen Mac, eller en annen Mac for den saks skyld. Intel-basert of course.

Kjørte image'et på Mac nummer 2 her i huset via en ekstern harddisk. Installerte greit på den også. Du finner masse emner om dette på Mac1.no. Se de nyeste artikler. "Clean" install skal visst være helt ok etter det jeg skjønner, og det var vel det som egentlig var spørsmålet ditt?

Lenke til kommentar

Når du kjøper Lion via App Store, kan du, før installasjonen, ta vare på disk-imaget og senere kjøre dette ut på en minnepenn eller lignende for fullstendig installasjon på din egen Mac, eller en annen Mac for den saks skyld. Intel-basert of course.

Kjørte image'et på Mac nummer 2 her i huset via en ekstern harddisk. Installerte greit på den også. Du finner masse emner om dette på Mac1.no. Se de nyeste artikler. "Clean" install skal visst være helt ok etter det jeg skjønner, og det var vel det som egentlig var spørsmålet ditt?

Så jeg kan installere Lion på SSD-disken, gitt at SDD-dsiken er helt tom fra før dvs ingen os er installert fra før?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

når du har satt i SSD disken, prøv å hold CMD+R inne under oppstart

vet ikke helt om dette fungerer på maskiner som er laget før Lion, men du kan jo prøve

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...