Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av Audi A3 2006 Sportsback (business)

Anbefalte innlegg

Hei! Går da til innkjøp av ny bil mest sannsynlig, men lurer da på noen ting som jeg ikke finner på nettet..

Hvordan er bilen i praksis? Er den god å kjøre etc?

Bilen skal til EU godkjenning 31 oktober 2011, burde jeg bekymre meg for dette?

En annen ting er at annonsen har stått siden 26 juli.

Bilen har vært på service fra dag 1, og ikke lenge siden registerreim og vannpumpe ble byttet.

Ta en titt på annonsen og kom med tilbakemeldinger da!

Ga et tilbud over telefon på 125 000kr, som hun aksepterte.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=29762132

Skal opp en tur senere å titte på den. Noe spessielt jeg bør se etter?

- Knutsen92

Endret av knutsen92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Har samme bil, bare litt annerledes.

Det er ikke noe som heter Business når det kommer til Audi i Norge. Ser ut som dette er en Attraction-utgave. Ville valgt Ambition eller S-Line, da det er mer utstyr på disse.

Den du linket til mangler f. eks kjørecomputer, noe som også mangler på min, og det er et stort savn.

Har hatt min bil i snart 2 år, og det har aldri vært noen feil med den. Har hatt min fra 85 000 til 140 000km.

Bilen du linket til har nettopp hatt en dyr service, og det er bra. Det betyr at neste service er på 240 000km. Motoren er litt slapp, men god nok. I tillegg er det lite feil på den.

Jeg ville sjekket etter rust, og feil ved forstilling/hjuloppheng. Rust på dører og bakluke er vanlig. Mye kan riktignok byttes på garanti. I tillegg ville jeg ha sjekket at alt elektrisk virker.

Ellers er bilen meget god å kjøre! :)

Endret av ChristR
Lenke til kommentar

Hei.

Har samme bil, bare litt annerledes.

Det er ikke noe som heter Business når det kommer til Audi i Norge. Ser ut som dette er en Attraction-utgave. Ville valgt Ambition eller S-Line, da det er mer utstyr på disse.

Den du linket til mangler f. eks kjørecomputer, noe som også mangler på min, og det er et stort savn.

Har hatt min bil i snart 2 år, og det har aldri vært noen feil med den. Har hatt min fra 85 000 til 140 000km.

Bilen du linket til har nettopp hatt en dyr service, og det er bra. Det betyr at neste service er på 240 000km. Motoren er litt slapp, men god nok. I tillegg er det lite feil på den.

Jeg ville sjekket etter rust, og feil ved forstilling/hjuloppheng. Rust på dører og bakluke er vanlig. Mye kan riktignok byttes på garanti. I tillegg ville jeg ha sjekket at alt elektrisk virker.

Ellers er bilen meget god å kjøre! :)

Hei! Bilen virket veldig bra!

Null rust, null synlige feil. Nettopp hatt innvendig vask, så helt strøken.

Er jo sports seter etc, så knall innvendig, men ikke kjørecomputer som du sier.

I tillegg til dette så skal bilen på EU godkj. 31 oktober, men denne skulle de ta til uken før jeg kjøpte bilen. I tillegg skulle de ta en motorvask på den.

Pappa er mekaniker, så han sa de skulle gjøre det etc :p

Han var i alle fall veldig fornøyd, tross til km var noe mye.

Grunnen til lange km på så få år, er at personen jobbet i oslo.

Lenke til kommentar

Bilen er helt sikkert fin. Du betaler litt mer enn for en golf med samme platform. 1.6 literen går greit nok og fungerer bra sammen med den 5-trins kassen.

Bilen er litt vanskelig å rygge pga dårlig utsikt bak.

Jeg hadde aldri satt på 18-tommere og jeg syns ikke bilen blir bedre med sånne hjul. Men dersom du skal imponere noen ungdommer på hjørnet, så løp og kjøp.

1.6 literen er billig i drift med tanke på sørvis, deler og forsikring. Bra fornuftsvalg. Motoren fungerer svært godt til småkjøring og blir fort varm om vinteren. Den duger også fint til langkjøring, men ikke noen racer racer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

De hadde faktisk 4 stk 18" felger som de ikke brukte på bilen, så de fikk jeg med. Var ganske tøffe, og var i lys sølvfarget som du anbefalte, så var flaks. Men de var "litt" kantskjørt alle sammen, huff.. Men er ikke så synlig, så greit nok.

Har enda et spørsmål, men lager også en thread om denne. Får forferdelig radiosignaler i bilen?`Noen som har hatt dette problemet? Alt annet er jeg superfornøyd med.

Får så vidt inn en kanal, radio norge..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...