Gå til innhold

Macbook air 2011, med 2GB ram? Noe å vurdere?

Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderer å kjøpe macbook air 2011 versjonen til søsteren.

Hun er svært skeptisk til Mac OS, men har hørt av flere at det er lettere enn windows.

Problemet er at jeg ikke har råd noe dyrerer pc enn den billigste.

Altså den med 2GB ram(latterlig av apple), og 64gb HDD. Tenkte å kjøpe en 500GB ekstern hdd i tillegg.

Er pcen rask nok? Mye forskjell på 2gb og 4gb ram?

Eller burde jeg kjøpe en pc med windows(Acer 3820t) til billigere penge?

Trenger svar fort siden jeg må bestille i morgen.

Mvh Singh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er liten forskjell på prossesorene i air serien. Det er internminne du må vurdere om holder. Til vanlig bruk; internett, mail, word, excel, lett bilderedigering og så videre så holder dette bra. Skal maskinen brukes til seriøs videoredigering for eksempel så egner den seg ikke til det. Du ender kanskje opp med at du må vurdere hva hun kommer til å bruke Mac / PC til så ut fra det ta et valg.

Lykke til. Air serien er jo uansett en flott maskin.

Jens Hammersgård

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Bruker selv en 1,6Ghz / 2GB RAM Macbook Air til "daglidags bruk" og dette fungerer den aldeles glimrende til. Bruker i ny og ne Photoshop også, det går stort sett helt greitt, men noe treghet er det såklart. Til generell bruk er den super, så er det bare å vurdere, som de to før meg også sa..

Mac OSX tar ikke lange tiden å komme inn i, ting går stort sett av seg selv..

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Aha! Hvordan er det det fungerer? Er programmet instalert på pcen fra før av?

Forresten har macbooken på fanget nå, men ser ikke noe til gavekortet til appstore på 550kr....noen som vet hvordan jeg får tak i det?

Kjøpte pcen på lefdal(lokalt).

edit: Hvordan endrer jeg scrollingen til å gå motsatt vei? hehe

Endret av Singh tha king
Lenke til kommentar

Too late :/ har allerede kjøpt den(i dag).

Kan noen hjelpe meg med noe:

Prøver å få VLC media player til å bli standard: høyreklikke på filmen -> vis info -> åpne med VLC --> endre alle.

Ser ut som alt fungerer fint, men etter omstart så er quick time standard igjen, hva faen? Sittet sinnsykt lenge med det her nå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Too late :/ har allerede kjøpt den(i dag).

Kan noen hjelpe meg med noe:

Prøver å få VLC media player til å bli standard: høyreklikke på filmen -> vis info -> åpne med VLC --> endre alle.

Ser ut som alt fungerer fint, men etter omstart så er quick time standard igjen, hva faen? Sittet sinnsykt lenge med det her nå.

Prøv å høyreklikk på filmen, når menyen er oppe trykk option knappen kalt "alt" på keyboardet. Da vil "open with" endres til "always open with". Eller hvis du klikker "open with", mark "always open with" i dialogboksen.

Hva gjelder reversert scrolling, eller natural scrolling som Apple kaller det, kan det fjernes fra System Preferences > Trackpad > Scroll & Zoom og huk bort "Scroll direction: natural".

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Aha! Hvordan er det det fungerer? Er programmet instalert på pcen fra før av?

Time Machine ligger inne, når du huker på en ekstern harddisk får du spørsmål om du vil bruke den til Time Machine-backup. Enkelt forklart lar Time Machine deg bla gjennom tidligere tilstander av datamaskinen, inkludert dokumenter, innstillinger, lagrede kontakter mm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...