Gå til innhold

Soldtat i andre land?

thorson

Anbefalte innlegg

Hei, fikk nå avslag på min søknad om å avtjene førstegangstjeneste pga vandel. Trolig pga en slosskamp sak fra da jeg var 17år, er nå 22år.

Har trent mot militæret nå i 9 måneder og få det avslaget er et skikkelig slag i ansiktet for meg.

Så det jeg lurer på hvilke muligheter har jeg for å bli soldat i andre land? Er klar over fremmedlegionen, men det er absolutt siste alternativ.

Håper på fornuftige svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt på tynn is, men er ganske sikker på at de fleste nasjoner sjekker vandel, så hvis den er ille nok til at du ikke kommer inn her til lands er det ikke sikkert du kommer inn andre steder eller. USA er nok ganske utelukket vil jeg tørre å gjette.

Fremmedlegionen har også blitt litt strengere på det med vandelsjekk, men hvor strenge de er og hvor langt de sjekker (utover interpol) aner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Litt på tynn is, men er ganske sikker på at de fleste nasjoner sjekker vandel, så hvis den er ille nok til at du ikke kommer inn her til lands er det ikke sikkert du kommer inn andre steder eller. USA er nok ganske utelukket vil jeg tørre å gjette.

Fremmedlegionen har også blitt litt strengere på det med vandelsjekk, men hvor strenge de er og hvor langt de sjekker (utover interpol) aner jeg ikke.

Er ikke noe særlig alvorlig i det hele tatt. Hadde en kompis så var skikkelig drita full for snart 5 år siden og to personer han hadde kranglet med noen helger tidligere kom plutselig for og banke han. Han klarte såvidt og stå så jeg hoppet på dem og hev de av kompisen min og slo og sparket dem så hardt at de begynnte å tusle avgårde etterhvert. Fikk en anmeldelse på meg og 3000kr i bot. Politiet trodde ikke på oss, fordi at personene som kom for å ta min venn var mye mer skadet en noen av oss.

Etter 5 år går vel ting vekk fra rullebladet uansett, men jeg synes den saken der er skikkelig kvalm. Ikke lov å forsvare seg selv eller venner i dette landet virker det som.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er forskjell på å forsvare seg og regelrett grisebanke noen. Du sier du hoppet på dem og begynte å sparke og slå, og gav deg ikke før de stakk. For meg høres det ut som grisebanking. En god måte å forsvare seg på er å løpe. Men jeg var ikke der, så vet ikke hvordan det var.

Fremmedlegionen kan jo være fint det, om du vil risikere å havne alle fem årene på kjøkkenet. Du må nok nesten bare bite i det sure eplet og finne noe annet å gjøre. Evt ta opp saken med Forsvaret og fortelle din historie, om du ikke har gjort det. Da ville jeg utelatt setninger som "hoppet på dem og begynte å sparke og slå."

Lenke til kommentar
Så det jeg lurer på hvilke muligheter har jeg for å bli soldat i andre land? Er klar over fremmedlegionen, men det er absolutt siste alternativ.

Du kan jo prøve deg som privat kontraktør i Kongo og se hvordan det går...

Men fra spøk til revolver - Ring VPV på 03003, forklar situasjonen kort og be om et møte med en rekrutteringsoffiser for å forklare saken nærmere. Legg vekt på at du var under 18, at det er flere år siden og at du er motivert for tjeneste.

Det er ikke sikkert du vil kunne sikkerhetsklareres (avhenger vel av sakens omstendigheter), og da vil du antakelig nedprioriteres i forhold til rekrutter med rent rulleblad, men jeg ville uansett tatt en telefon og forhørt meg. Det verste du kan få er et nei - og det nei'et har du jo allerede fått. Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...