Gå til innhold

Pipelyd fra høytalere


Anbefalte innlegg

Kjøpte for ca. to år siden en stasjonær pc (selvbygger) fra Netshop.no og denne fungerer utmerket.

 

Problemet er at når jeg kobler til Logitech Z-5500 høytalerene til utgangene på hovedkortet (ASUS P6T SE, X58, Socket-1366) så kommer det en ganske sjenerende pipelyd (støy) fra høytalerene. Pipelyden øker i takt med volumet.

 

Når høytalerene er tilkoblet og volumet er skrudd opp, så piper det også når jeg beveger den tilkoblede musen (Razor Diamond Black USB)

 

Hva er det jeg bør gjøre for å fjerne denne irriterende pipelyden?

 

Er kjøp av et eksternt lydkort veien og gå... eller er det noe annet som kan være problemet?

Endret av BjerkneZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om dette har starta nyleg så er det nok noko gale med hovudkortet. Er nok støy frå andre komponentar som lagar lyden. Er dette kun når du bruker den musa?

Har egentlig vert sån hele tiden, men har ikke brydd meg om det før nå, da det er først nå jeg har hørt lyden så bra. Sikkert fordi jeg byttet fra små vanlige høytalere til Z-5500.

 

Musen er koblet direkte til pc med USB og det piper i høytalerene når jeg drar musa frem og tilbake.

Lenke til kommentar

http://en.wikipedia.org/wiki/Electromagnetic_interference

 

Er nok dette du har problem med. Kan prøve andre USB portar, men er usikker på om det vil hjelpe deg.

 

Har du sjekka om det er nyare BIOS versjonar? Nyare drivarar til lydkortet osv?

 

 

Om dette er sjekka så hadde eg klaga...Har vel 5 års reklamasjon på slikt?

 

Ei anna løysing kan vere å kjøpe eit skikkeleg lydkort.

Prisen her varierer frå 500 til 1500 alt etter kvalitet og funksjon.

Mine råd er Asus Xonar DX eller det dyrare D2X.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...