Gå til innhold

Dualscreen - Hercules Radeon9800 pro 128MB?

Zimon

Anbefalte innlegg

Okay folkens, sikkert et dumt spørsmål... :lol:

Sitter og skal bestille nytt skjermkort, og Sapphire kortet er utsolgt, ergo så tenker jeg da på Hercules som erstatter til dette. Egentlig er jeg ASUS fan, og sikler på det fete FX5900 kortet, men 5tusen blir for mye egentlig i forhold til hva man får + hva jeg har egentlig råd til nå.

Jeg regner med at Hercules kortet også støtter Dual Screen med 2 stk CRT skjermer. Eller tar jeg feil? Følger det med DVI-->CRT adapter også med i retail pakka?

Ps, noen som har noe å si på støynivået + varmeutviklingen på dette kortet?

Mine Specs:

Chieftec Dragon midi tower (vifte i døra, som nå ikke brukes, men kobles lett til).

ASUS P4B533-E hovedkort

P4 [email protected]

1024 Crucial PC2100 DDR (2stk 512 brikker)

80GB Seagate Barraciuda IV

120GB WD 8MBcache (husker ikke typebetegnelsen på denne)

Noen spesielle advarsler om store flaskehalser eller varme etc.? [Edited]

Håper noe får besvart dette raskt, sitter med fingeren på bestillingsknappen på komplett.no her nå. :lol:

Takker på forhånd for svar + ha god dag folkens. :)

[Edit- lagt til litt ved specs]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oki, da tar man sjansen på ett Hercules kort. Bestilling er lagt inn og kommet på plukkliste. *glede seg villt* :D

Ergo, da kan nok denne tråden anses som "stengt" om ingen da har noe helt spesiellt å komme med på etterhånd. Evt send det som privat melding her. :)

Ha en god dag videre folkens.

Lenke til kommentar

Tror alle 9500, 9600, 9700 og 9800 støtter dualscreen. Det fulgte med VGA > DVI-adapter med mitt Connect3D 9500 pro, som ikke akkurat kom med en svær bundel, så det gjør nok garantert det med ditt kort også.

Sjekk tester rundt om på nettet, der pleier det å stå hva man får med.

Lenke til kommentar

I følge de tester og slikt jeg leste så tydet jeg det dithen at det følger med DVI-->CRT adapter og med 99% sikkerhet så regner jeg også med at Hercules kortet støtter Dual Screen slik som andre Radeon 988 kort gjør.

Om jeg husker så kan jeg poste opp svaret her igjen når dette er sjekket. Krysser fingrene og håper at kortet kommer på døren levert i morgen kveld. Men vet ikke om jeg får testet dette før til helgen da.

Driver med noe Webmekking også, skal få opp en side for en kompis av meg så fort jeg har muligheten til det.

Lenke til kommentar

Jeg har et Hercules Radeon 9800 Pro 128MB kort, og kan bekrefte at det støtter dual screen.

Faktisk står det i Device Manager at jeg har to kort; Radeon 9800 Pro, og Radeon 9800 Pro Secondary.

Om det følger med overgang vet jeg ikke, for jeg så ikke etter i den delen av esken hvor kablene ligger(trenger ikke disse nå uansett, pluss at jeg prøver å la boksen være så 'urørt' som mulig med tanke på salg senere).

Lenke til kommentar

Siden du allerede har bestillt så har kanskje ikke denne posten så stor betydning, men mitt Hercules 9500 Pro kom ihvertfall med DVI->CRT overgang, så det ville forundre meg stort hvis ikke toppmodellen kom med en slik også.

sånn...nå kan du sove godt :)

Lenke til kommentar

Takker for svar. :)

Jeg fant en artikkel som hadde screenshot av innholdet fra esken og der stod det, samt så stod det noe kryptisk om det jeg fortsod støtting av dual screen. Så den er nok i boks.

Den blir vel sendt fra komplett i morgen tenker jeg, ha den da på torsdag kveld. Yummie.

PS, sitter nå med nVidia Detonator drivere på ett Geforce 256 kort.

Win XP pro

Anbefales å reformatere, evt bare avinstallere Detontaor og inn med Catalyst drivere? Hørt "rykter" (les.. mener å ha lest) at det er noen som opplever problemer med å gå over fra ene til den andre produsenten uten å reformatere.

Fort gjort det da, men så ergelig å sette opp alt systemet igjen da, installasjon av progz, oppsett av mail +++++ Det er det som tar tid. hehe

God natt folkens, og takker for svar.

Lenke til kommentar

Jeg skiftet fra GF 4 Ti4400 til Hercules Radeon 9800PRO uten å formatere. Jeg prøvde, sannsynligvis uten særlig hell, å fjerne alle rester etter Detonator driverne før jeg installerte Catalyst driverne. Maskina ble med en gang veldig ustabil, og jeg formaterte derfor ganske kjapt. Deretter gikk alt som smurt.

Jeg har imidlertid lest om flere som har byttet kort uten å formatere, som ikke har opplevd slike problemer.

Lenke til kommentar

Oki, da kom "pakken" med morro på døra i går ettermiddag. POsten hjem på kvelden, i følge planen så kommer de mellom 1700 og 2100, men jaggu kom dem ikke 1658_1659 ca. *ler* Ett minutt før. hehe

* Men jeg kan bekrefte herverd at det følger med Adacpter for DVI-->CRT

* Samt så skal kortet støtte Dual Screen, selv om ikke har testet det enda da.

Gikk fra 191 points i 3Dmark03 til 5050. hehe Stor forskjell. 26,44 ganger mere. hehe :D

Men skal formatere og legge inn på nytt i helgen tenker jeg og så kjøre en 3Dmark03 test igjen for å finne ut hva score blir da. Blir nok likk høyere enn 5050, men ikke så veldig mye mere, men burk1 trengs å formateres allikevel.

Driverene ser stabile ut, men ikke testet i spill og slikt enda. Avinstallerte Detonator og rebootet. Rebootet på nytt etter å ha gått inn i Hardware Devices/Enhetsbehandling og avinstallert drivere til skjerm der også (XP fant det gamle ASUS kortet), tok en shutdown, satte inn HErcules kortet, bootet og installerte nyeste catalyst drivere som jeg hadde lastet ned fra www.hercules.com

Ser ut som om dette blir et produkt jeg blir fornøyd med gitt. :D, så langt i alelfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...