AfterGlow Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Kunstig intelligens tar et stort steg fremover. IBM utvikler chip som kan «tenke" Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Yupp går den veien ja, ikke overraskende. Ihvertfall blir vi ledet til og tro det. I mellomtiden får dere vel spille litt DeusEx:HR Lenke til kommentar
Romis Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 50 år senere. -- Robotter med intelligens høyere enn mennesker har sakte men sikkert tatt over planeten og befolkningen. VG's talsperson skylder på IBM. Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 I for one welcome our new smart card overlords. Lenke til kommentar
pululf Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Interesant. Forskning på kunstig intelligens og programmer som kan lære av egne feil har tatt av de siste årene. Gleder meg til å høre mer om dette. Tror IBM kommer til å bli en viktig pådriver innenfor dette feltet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 50 år senere. -- Robotter med intelligens høyere enn mennesker har sakte men sikkert tatt over planeten og befolkningen. VG's talsperson skylder på IBM. *grøss* La oss for all del håpe VG går konk lenge før det. 7 Lenke til kommentar
SirDrinkAlot Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Brikkene er designet etter samme prinsipp som menneskehjernen og skal være i stand til å emulere flere av hjernens funksjoner ved hjelp av avanserte algoritmer og et silisiumbasert kretssystem. Og hva slags prinsipp er det? Lenke til kommentar
morten_b Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 I en verden der mange folk er sluttet å tenke ser jeg faktisk behovet 5 Lenke til kommentar
SirDrinkAlot Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 I en verden der mange folk er sluttet å tenke ser jeg faktisk behovet Man kan ikke slutte å tenke hvis man ikke har begynt.. Tror heller det er problemet med de du sikter til. 1 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Hvis jeg ser Arnold Schwarzenegger og/eller Kristanna Loken løpende nakne nedover gata vet jeg i alle fall hva det gjelder... Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Arnold kan gjerne få beholde klærne på, men hun andre derimot må gjerne sprade naken rundt med de avlshoppehoftene sine :b Menneh. Det har ligget i datamaskinens "natur og utvikling" at kunstig intelligens en dag vil være realitet. Selv etter industriens tidsalder trådte i kraft så har utviklingen gått i rasende utvikling selv om vi fremdeles er i dens spede barndom. Det er ikke lange tiden siden folk fremdeles trillet rundt med hest og kjerre. Rent evolusjonsmessig sett. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 I en verden der mange folk er sluttet å tenke ser jeg faktisk behovet Skulle ikke forundre meg. Mange av oppfinnelsene i denne verden er laget nettopp fordi folk ønsker snarveier og metoder for å gjøre ting enklere for seg. Hvis folk om 60 år kan la en chip ta seg av hukommelsen og matte-regningen, så tror jeg de vil bruke den muligheten. Vi vil begynne å liberalisere på etikken rundt det å implantere ubiologiske enheter i kroppen vår får å bli smartere, sprekere og sterkere. Folk vil begynne å ta opp lån og tegne forsikring for å kunne holde tritt med resten av samfunnet og det vil gå den veien. /fantasi Lenke til kommentar
Niclas Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Det er ikke det at jeg nødvendigvis tror "Skynet" er sannsynlig... men det er like fult en tankevekker at vi i dag kan lage datarom som er "umulige" å slå ut... dersom det en vakker dag skulle oppstå en form for AI som hadde ønske om å overleve og utslette mennesker tror jeg vi ville fått store problemer. For det første kunne en slik mykevare spredt seg uhemmet i skyen og rundt, bare se på "vmware" og hyper-v teknologien som er bortimot helt hardware uavhengig og kan utnytte ressurser fra hvor som helst når som helst... Gruer meg til bilfabrikkene setter på automatvåpen og en AI for å jakte på mennesker :| Lenke til kommentar
Geimst Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Da er det vel mulighet for å kunne kjøpe en bil som "kitt" en gang i fremtida Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Brikkene er designet etter samme prinsipp som menneskehjernen og skal være i stand til å emulere flere av hjernens funksjoner ved hjelp av avanserte algoritmer og et silisiumbasert kretssystem. Og hva slags prinsipp er det? Det er jeg også mildt sagt spent på. Har de endelig fått tak i Vårherre? "Jo, mine barn, nå skal dere høre .." Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Jeg gruer meg til biler begynner å chiptune seg selv. Tenk om hybridbilen din plutselig får mindreverdighetskomplekser pga rånebilene, og bestemmer seg for at den skal være sportsbil? Eller enda verre sikkerhetsmessig, om en trailer plutselig blir miljøbevisst ute på motorveien? Lenke til kommentar
Outcasted Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Haha Ja det hade vært noe, både Skynet og biler med autovåpen. Men fra spøk til gevær. En sånn Jarvus som er i Iron Man, som holder huset under kontroll, AI som overvåker eldre som trenger omsorg og kan bestill hjelp ved nødvendighet, AI som er flittige nok til å ta over dersom en stresset flyveleder bryter sammen i tårnet eller f.eks. ta over styringen på et fly som har mistet kontrollen. Mulighetene er kjempestore og utkommet er jo heller positivt enn negativt spør du meg. Utkommet i filmer som terminator eller Eagle Eye er jo litt vel, erm, skal vi si, fiksjonelle, men joda, muligheten er jo alltids der. Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Ikke noe og bekymre seg for hva som er om 50 år til uansett. Innen den tid er Herrens andre gjenkomst kommet for lengst. Beklager hvis dere blir skuffet. Men det er til det beste. Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Skynet er jo mulig allerede i dag , det skal bare et ondt intelligent virus til , og verden er fucked , nettet har kvelertak på oss. Vi er totalt avhengig av det. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå