FranzJosef Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 (endret) Min onkels mobil er ganske ulik i menyvalgene enn min egen Android Gingerbread. Han har en Motorola med Android 2.2.2. Når en går på instillinger > trådløst og internett > mobile nettverk... så er det ingen valg for å skru av eller på data roaming eller mobilt nettverk eller datatrafikk som jeg er vant med. Det eneste en kan skru av og på et mulighet for å koble mobilen til noe via en usb og dele nettverket. Mens jeg la inn innstillingene for mms og wap kom jeg innom noe der jeg fikk skrudd det på, men finner ikke det igjen. Brukt flere timer på dette.. Saumfart alle menyer opp og ned. Endret 18. august 2011 av FranzJosef Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Kjører selv Gingerbread, så husker ikke selv hvordan dette var i "gamle dager". Enkleste løsning er vel kanskje å legge til en widget for på/av mobiltnett. De fleste har vel dette ferdig på telefonen (gjerne under strømkontroll), evt så er det mange varianter i market. Lenke til kommentar
belenix Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Jeg har en telefon med 2.3.4 og en med 2.2.2, henholdsvis engelsk/norsk språk. Er ikke store forskjellen, på 2.2.2 med norsk språk har jeg følgende valg under "Mobile nettverk": Data aktivert, Dataroaming, Nettverksmodus, Navn på aksesspunkt, Nettoperatør, Alltid koble til mobilt nett. Begge kjører "clean" Android. Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 1. september 2011 Forfatter Del Skrevet 1. september 2011 Jeg må hake av/på BÅDE datatjenester og dataroaming, dvs to stk. Og når jeg skrur på blir jeg spurt på begge om jeg virkelig vil fordi det koster osv hver eneste gang... utrolig tungvint. Eneste widgeten jeg har funnet som fungerer sender meg bare direkte til de valgene, det er så bra som jeg har fått det til.. ikke særlig bra spør du meg. Lenke til kommentar
belenix Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Dette er jo ditt eget valg, du har valgt å bruke en operatør uten norsk nett og trolig med svenskt SIM-kort. Da må du ha aktivert dataroaming i Norge for å få datatilgang. Moral: Velg en seriøs norsk operatør med norskt SIM-kort Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Ellers vil det om man bruker en operatør som krever roaming holde å slå av og på roaming for å stoppe datatrafikken.. Det bør vel finnes en eller annen liten widget-greie som fikser det.. Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 16. september 2011 Forfatter Del Skrevet 16. september 2011 Dette er jo ditt eget valg, du har valgt å bruke en operatør uten norsk nett og trolig med svenskt SIM-kort. Da må du ha aktivert dataroaming i Norge for å få datatilgang. Moral: Velg en seriøs norsk operatør med norskt SIM-kort ?? Bruker OneCall som kjører på Telenor sitt nett... Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 16. september 2011 Forfatter Del Skrevet 16. september 2011 Ellers vil det om man bruker en operatør som krever roaming holde å slå av og på roaming for å stoppe datatrafikken.. Det bør vel finnes en eller annen liten widget-greie som fikser det.. Ja, det er jo det jeg gjør i dag. Skrur av på roaming (men altså ekstra tungvint siden jeg må gjøre det to plasser og jeg som sagt får opp en melding hver gang på begge om jeg VIRKELIG vil dette..). Fant etter utrolig mange forsøk en widget som gjorde dette på min HTC Hero, men så byttet jeg til Samsung S2 og har forsøkt mange ganger uten hell å finne noe raskt og greit. Lenke til kommentar
Stagga89 Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 (endret) tror det er noe som heter extended controls eller noe... edit: og der fant jeg de Endret 16. september 2011 av Stagga89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå