Gå til innhold

Hvordan skru av mobilt nettverk i Android 2.2.2?

Anbefalte innlegg

Min onkels mobil er ganske ulik i menyvalgene enn min egen Android Gingerbread. Han har en Motorola med Android 2.2.2.

Når en går på instillinger > trådløst og internett > mobile nettverk...

så er det ingen valg for å skru av eller på data roaming eller mobilt nettverk eller datatrafikk som jeg er vant med. Det eneste en kan skru av og på et mulighet for å koble mobilen til noe via en usb og dele nettverket.

Mens jeg la inn innstillingene for mms og wap kom jeg innom noe der jeg fikk skrudd det på, men finner ikke det igjen. Brukt flere timer på dette.. Saumfart alle menyer opp og ned.

Endret av FranzJosef
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en telefon med 2.3.4 og en med 2.2.2, henholdsvis engelsk/norsk språk. Er ikke store forskjellen, på 2.2.2 med norsk språk har jeg følgende valg under "Mobile nettverk": Data aktivert, Dataroaming, Nettverksmodus, Navn på aksesspunkt, Nettoperatør, Alltid koble til mobilt nett.

Begge kjører "clean" Android.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg må hake av/på BÅDE datatjenester og dataroaming, dvs to stk. Og når jeg skrur på blir jeg spurt på begge om jeg virkelig vil fordi det koster osv hver eneste gang... utrolig tungvint. Eneste widgeten jeg har funnet som fungerer sender meg bare direkte til de valgene, det er så bra som jeg har fått det til.. ikke særlig bra spør du meg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ellers vil det om man bruker en operatør som krever roaming holde å slå av og på roaming for å stoppe datatrafikken..

Det bør vel finnes en eller annen liten widget-greie som fikser det..

Ja, det er jo det jeg gjør i dag. Skrur av på roaming (men altså ekstra tungvint siden jeg må gjøre det to plasser og jeg som sagt får opp en melding hver gang på begge om jeg VIRKELIG vil dette..).

Fant etter utrolig mange forsøk en widget som gjorde dette på min HTC Hero, men så byttet jeg til Samsung S2 og har forsøkt mange ganger uten hell å finne noe raskt og greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...