hvakrg Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Får i løpet av høsten tilgang på fiber fra Nextgentel, og ønsker å sette opp en VPN slik at jeg kan koble til nettverket når jeg er ute å reiser. Er det noen som har satt opp en VPN på NGT fiber, hvilken løsning brukte dere? Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 bruk openVpn eller den som er innebygd i windos, jeg bruker win sin, funker strålende på tur Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 18. august 2011 Forfatter Del Skrevet 18. august 2011 Er det en VPN-server som er bygget inn i Windows da? Er det ikke bare en VPN-klient? Og fungerer OpenVPN med de modemene som NGT bruker? Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 (endret) Ja jeg tror alle windows har det. Jeg mener også OpenVpen skal virke på NGT, funka hvertfall på VDSL som da ikke er fiber. Hyl ut om du ikke finner oppsettet i win så skal jeg prøve å hjelpe deg litt. Se her: http://www.sevenforums.com/tutorials/4517-virtual-private-network-vpn-enable-incoming-vpn-connections.html Endret 19. august 2011 av -PoWa- Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 20. august 2011 Forfatter Del Skrevet 20. august 2011 Takk skal du ha. Skal prøve dette når fiberet er på plass. Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Er det en VPN-server som er bygget inn i Windows da? Er det ikke bare en VPN-klient? Og fungerer OpenVPN med de modemene som NGT bruker? Utstyret du får frå NGT har ikkje VPN-server innebygd i programvare, men det er ingenting i vegen for at du kan setje opp ein server på ei maskin sjølv, som køyrer det du er interessert i. Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 23. august 2011 Forfatter Del Skrevet 23. august 2011 (endret) Støtter fibermodemet til NGT bridgemode? Har NGT på vanlig ADSL nå med ett Speedtouch 546 modem, og der har jeg ikke fått satt opp si en PC-router. Eller må jeg forwarde porter? Endret 23. august 2011 av hvakrg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå