Gå til innhold

Forza Motorsport 4 - Den store tråden!


Bilklubb - me bør samle alle i samme klubb. Kva skal den heitte?  

119 stemmer

  1. 1. Kva burde bilklubben heitte?

    • Gamer.no. Tag: GaNo
      30
    • Forza Norway. Tag: FzNo
      85
    • Anna, spesifiser...
      4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aner ikke, men det skjer hele tiden i inngang og utgang av svinger. Ofte midt i også, men verst på vei inn og ut. Jeg har ofte backwards entry, og det er absolutt noe å gi poeng for, samtidig som det ser bra ut. Men har de fortstått på det FM4? NEIDA! idioter... Hadde akk samme problemet på FM3 også.

 

Det er latterlig irriterende, og noe av grunnen til at jeg sluttet å bry meg om disse poengene.

 

Prøv med en 4x4, så ser du fort vinkelen du trenger for å miste poengene, for å vedlikeholde en sladd med 4x4 og få skikkelig med poeng er umulig på FM4. (jeg kjører ikke det til vanlig, bare et eks for å fremheve poenget mitt)

Endret av ChillZoNe
Lenke til kommentar

Da tviler jeg på at det er 90 grader jeg holder også.

Jeg mister poengene min i 90% av alle svinger jeg entrer, og jeg snurrer ikke da.

Det samme skjer ofte i utgang samt midt i når jeg drar på for å komme ut.

 

OG, siden 4x4 får poeng på Forza, burde man få poeng deretter og. Som sagt, for å vedlikeholde en sladd, har man så brede vinkler at man mister poengene.

Det var bare for å fremheve denne idiotiske kodingen til FM4 ift. poeng.

Endret av ChillZoNe
Lenke til kommentar

Vet ikke om du har sett Formula Drift eller noe slikt?

Vist du mister poengene dine 90% av alle svinger med bakhjulstrekk så må du jo ligge minst 90 grader.

 

Får meg høres det ut som egentlig "spinner" men klarer å redde deg ut av det. Som kan jo være bra det vis du klarer å holde farten.

Eller så bruker du kun 4x4 til å drifte.

Lenke til kommentar

Vet ikke om du har sett Formula Drift eller noe slikt?

Vist du mister poengene dine 90% av alle svinger med bakhjulstrekk så må du jo ligge minst 90 grader.

 

Får meg høres det ut som egentlig "spinner" men klarer å redde deg ut av det. Som kan jo være bra det vis du klarer å holde farten.

Eller så bruker du kun 4x4 til å drifte.

 

Nei, jeg ser veldig lite på D1. Jeg koser meg med Forza, og der stopper interessen min for drifting også.

Nå vet jeg ikke hva du mener med "høres meg ut som egentlig spinner" ?

Jeg klarte ikke helt å tolke den setningen, så kan desverre ikke svare på deg på den heller...

 

Dog, som nevnt, jeg aner ikke vinkelen, men ligger som sagt "for breit" til å få poeng i innganger av svinger, og om jeg i det heletatt får poeng, så er det somregel fra midten og ut av svingen. Om jeg ikke drar på alt for mye, for da mister jeg de der også...

 

Nei, som jeg sier, det med 4x4 var bare et eksempel! Men man burde da få poeng med 4x4 når man ligger over 90 grader? Det er ganske sinnsyk prestasjon og holde en sladd i den vinkelen over lengre tid med 4x4!

Lenke til kommentar

Selvfølgelig, jeg stopper ikke midt i svinge for så å fortsette. Jeg skal sette meg ned og spille et par runder med Forza og se om jeg får laget en vid, så skal du få se hva jeg mener.

 

Men tviler på at jeg har tid til dette idag eller morgen, men søndag er en mulighet!

 

Jeg har markert på bildet hva som er typiske steder at jeg mister poengene mine. Dette er noe upresist, men gir en ca antydning til hva jeg klager etter.

(ser jeg glemte å merke mellom sving 9 og 10, der pleier jeg også å miste poengene mine)

post-275457-0-88201500-1340998759_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg er ofte heeeelt på grensa til å snurre, og har ikke veldig mye negativ camber, 0.4 - 1.2 kanskje. Har ikke hele setupen i hodet, men den kan jeg poste så fort jeg har anledning til å kose meg med box'en igjen :)

Jeg har absolutt ikke høyest fart sammenlignet med andre jeg kjører med, men kommer ofte breiest...

 

Bruker og mye brems foran for å holde sladden så sidelengs når det blir "rettere" om du forstår hva jeg mener?

Endret av ChillZoNe
Lenke til kommentar

Det er ikke så lett å forklare. Er bare små små touch'er på bremsen for å holde den vedlike, sammen med Weight shift.

Og gass da seff...

 

Jeg liker ikke så stor fart, mye morsommere med skikkelig breie sladder i 110 enn en rask og slak i 160...

Endret av ChillZoNe
Lenke til kommentar

Skal ikke mye til for å få for høy vinkel, men selv pleier jeg å få det kun i ekstremt brå svinger der jeg brekker meg innover mot svingen. Holder maks fart (gjerne 200km/t), tar en flick, etterfulgt av litt brekk, så ligger man i kanskje 100-110 grader, så bare gasser på maks igjen når man er i svingen. Veldig enkelt egentlig...

 

Selv pleier jeg å drifte i høy hastighet.. Dvs jeg har en slags blanding mellom grip og drift. Evnt kalle det grip med kontrollert sladd. Noe ala "The Drift King" startet med i gamle dager når han kjørte baneløp :)

Lenke til kommentar

Da legger du nok rompa ut mer :p

På krappe svinger bruker jeg å komme fra utsiden(selvsakt) også ta en scandinavien flick + handbrekk så jeg kutter inn mot til apex av svingen. Da kan jeg ha rimelig backwards entry og behold poengene, men det blir jo ikke akkurat zhe real deal :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...