Gå til innhold

Forza Motorsport 4 - Den store tråden!


Bilklubb - me bør samle alle i samme klubb. Kva skal den heitte?  

119 stemmer

  1. 1. Kva burde bilklubben heitte?

    • Gamer.no. Tag: GaNo
      30
    • Forza Norway. Tag: FzNo
      85
    • Anna, spesifiser...
      4


Anbefalte innlegg

Når det kommer til sladding i spillet så synes jeg biler oppfører seg for likt mtp effektforskjellene som ofte er inne i bildet.

Det virker så feil at AE86'en min som er mildt friska opp fint holder 3. gir i siste svingen på tsukuba mens bil med tilsvarende vekt og dobble effekten ikke virker til å orke mer enn 3. gir.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellig utveksling på AE86'n og *denandrebilen* sin girkasse vettu ;) Smekk på samme utveksling alleveier, så blir det vel en annen historie ?

Og AE86'en er vel den siste bilen du bør sammenligne med.. Den er jo ganske så tailhappy orginalt

Endret av TMK9C
Lenke til kommentar

No sher, shitlock....

 

Jeg er fullstendig klar over akkurat det, men nå er det snakk om samme sving i tilnærmet samme hastighet og turtall.

Nå vet jeg ikke om utvekslingen blir det samme når man monterer racing kassa, men tror neppe det er store forskjellene på bilene med unntak av litt fintuning jeg har drevet med.

 

Uansett, selv om AE'en er tailhappy er det rart at en tilsvarende bil med dobble effekten ikke skal orke å dra ut 3. Giret og så smått begynne å jobbe seg oppover på 4. Giret.

Lenke til kommentar

Fant meg plutselig en ny favorittdrifter i stad.. 96 Caprice.. a596 (trolig org dekk etc, og maks trim). Utrolig morsom, og ekstremt kontrollerbar. Me like!

 

Testet og med ett par biler på Ringen i stad..

 

 

C klasse boble (husker ikke helt PI, men org understell, 128kw) 9.58

B500 Subaru 22b: 9.45 (er IKKE god til å kjøre 4wd.. Fant en teknikk etterhvert for å få denne bilen rundt svingene, men må nok bygge en 4wd med egne instillinger for å få den til å overstyre istedenfor understyre..

A550 Datsun 510: 9.31. Var litt for mye effekt. (248kw), og var ikke helt konsentrert, er mer å hente her... Samme gjelder vel på alle disse tidene.

Lenke til kommentar

Hva er deres favoritt drifte biler? og hvilket oppsett kjører dere?

Jeg har vært sikkelig fjortizz og prøvd det meste av japse biler med alt for my hester osv. Og jeg er ikke flink til tuning av bilene, vet ikke hva jeg skal gjøre der.

 

Men jeg har klart meg bra med derre Toyotan a86en med full trim.

Lenke til kommentar

Universalt drifteoppsett som jeg begynner med og jobber utifra:

-1 camber foran, -0,5 bak, Caster på 7,0

Skansenk, myk opp litt på stabstaget bak, 80% sperre på acceleration og 65 på deceleration, bremser 60 mot front :p

 

Ny favorittbil er Audi S1 med hillclimb styling :p

Lenke til kommentar

TMK9C, Hvorfor mer bremser mot fronten? Ett forsøk på å få den mer stabil under nedbremsing? Hva med å bremse med brekket isteden?

Myke opp for å få mer grep er ikke dumt, på biler med lite effekt ville jeg dog ikke gjort dette, ville og passet på å ha mer sperre på både acc og ihvertfall deacc hvis det var bil med lite effekt. Er lettere å kontrollere en bil som sperrer lite når man ikke holder på gassen, men hvis man ikke har mye effekt så kan det lille ekstra grepet man får være nok til å få en litt utav sladd.

Lenke til kommentar

Jeg bruker bremsene til å svinge bilen rundt fronten og weight shifter. Jeg har ikke driftebiler med lite hk, derfor dette oppsettet.

 

Blir mindre twitchy med åpnere diff på decel.

 

Jo drivere bilen er jo mer twitchy blir den.

 

Casteren gjør at forhjulene biter bedre i kontraen, og hvis man har bilen stiv bak og godt grep foran, så går det fort rundt ;)

Men som sagt så er det oppsettet jeg jobber utifra, så jeg setter bilen på det etter en testrunde, så fintuner jeg oppsettet. Testbanen jeg bruker er catalunya school, prøver å få bilen til å ligge greit i tredjegir i de små svingene. :)

Endret av TMK9C
Lenke til kommentar

Fav drifte biler:

Toyota Supra! Etter min mening den beste & letteste bilen å gjøre skikkelig bra

BMW M3 E46 - Nesten samme som supraen

'10 Mustang GT500 - Den har nok litt får lang akselavstand + høyvekt til å virkelig nå de store poengsummene, men stabil som et fjell :D

 

Starter med -2 Camber foran, stock bak & 7 Caster.

Så spinner jeg rundt Maple Valley short circuit et par runder før jeg begynne å se på Telemetry hvor varmen er i dekkene og justerer camber deretter. Tanken er at dekket skal ha jevn varme over hele når du er full opposite lock!

Lenke til kommentar

E36 M3 Fullt oppgradert bortsett fra motor! Tror den er i høy A klasse, og den drar inne maasse poeng!

Men jeg liker ikke poeng, det ødelegge den virkelig pene drifte "stilen" min.

Ser mye bedre ut med laaange peene sladder som er å breie at du mister poengene, framfor raske "kast i kast" sladder for mest mulig poeng.

Lenke til kommentar

Syntes poeng er gøy!

Ser ikke hvordan det ødelegger igrunn. Ytterst få som faktisk slenger rompa sikksakk rundt hele banen får å få absolutt MAX poeng. Ikke er det særlig bra får poeng heller :p

Personelig kjørere jeg full gass hele tiden med rompa ofte veldig nærme gresset :p

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Jeg pleier å ligge såppas sidelengs at jeg mister poengene mine, og det ser mye bedre ut.

 

jeg har mine timer med poeng, og føler den stilen man må ha er ubrukelig i "pen" sladding.

 

Jeg bruker somregel mellom 50 - 75% gass(pumper), og bruker brems for å korrigere om bilen ikke hører på meg.

Endret av ChillZoNe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...