fredde Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 innovaCOOL rev.3.0 er dette en bra kjøler for socket A prosessorer ? Ser hos flere danske web-shopper at denne er dyr. Koster over 700,- kroner og presenteres som en "high end" kjøler. På microplex koster jo denne "bare" 395,- er dette et godt kjøp ? Bilde: http://www.microplex.no/rubweb/prodpages/i...nnovacoolr3.jpg Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Nja. Det er lite forskjell mellom vannblokker, men den er nok ikke dem mest effektive vannkjøleren. Skal du bare ha en rolig maskin uten klokking så duer den nok i massevis, men skal du lokke litt bør du nok velge en annen blokk som f.eks DangerDen eller Mangum. En av de AC blokkene har også bra ytelse (Den billige av de to) Lenke til kommentar
fredde Skrevet 5. august 2003 Forfatter Del Skrevet 5. august 2003 Takk for svaret Bøgge. Noen andre som har erfaringer med denne blokka. Så i noen sammenlikningstester med bland andre Danger den maze at den ikke kjølte like bra (lå bare en grad over) Har dette virkelig noe å si? Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Jeg har den blokka du spør om sammen med eheim 1046 pumpe, maxxxpert 120mm radiator og vanlig tank... Den blokka der er faktisk ganske så bra... min 2400+ at stock speed ligger nå på 36.5°C med små oppgaver som brenning og surfing... når jeg klokka opp CPU til 2560mhz var max load temp på 51-52°C. Og festeanordningen er jo bare genial... Jeg kan varmt anbefale den blokka der... eneste hvis du skal bruke annet utstyr enn det som er tilpasset slangediameter er at du må bytte nipler på den... Lenke til kommentar
fredde Skrevet 5. august 2003 Forfatter Del Skrevet 5. august 2003 Akkurat det svaret jeg var ute etter traskas :-) Bestillte nemlig en slik, utifra tester, hvor nettopp den geniale festemekanismen og finishen får kjempeskryt. Så det blir nok bra. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Hva er så genialt med den festemåten? Bare for å si det slik så er den blokka på tilbud. Sikkert derfor den er kjempebillig. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Takk for svaret Bøgge. Noen andre som har erfaringer med denne blokka. Så i noen sammenlikningstester med bland andre Danger den maze at den ikke kjølte like bra (lå bare en grad over) Har dette virkelig noe å si? Har ikke så mye si vis du ikke må ha det beste. Lenke til kommentar
fredde Skrevet 5. august 2003 Forfatter Del Skrevet 5. august 2003 Se her: Ikke skal jeg ha peltier og nye nipler har jeg, så da er vel denne grei. http://overklokking.no/cooling/vann_aktiv/...dup/index7.html Ellers så leste jeg en sammenlikningstest i gjort av noen tyskere men den linken fant jeg ikke nå. Men bruk google "innovacool rev 3 test" så får du 1000000000 treff.... Lenke til kommentar
Boye Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Blokkene er rimelig gode de, har lest noen tyske tester hvor de har kommet best ut. Festemetoden er glimrende. Bruker dem til å kjøle ned dual oppsettet med 2xMP2200, hvor jeg nå i sommerheten sitter med 38'C idle of 42'C load med en tradisjonell MaxXxpert MONO med CompuNurse sensorer inntil kjernene. Microplex har hatt disse på rabatt en god stund nå, et røverkjøp spør du meg. Husker selv jeg betalte ~700kr x 2 før jul :-? Lenke til kommentar
clinton Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Sitter selv og lurer på den vannkjøling og denn blokken.MEN.hvilken tempratur får du på CPU-en med den blokken og en Eheim 1048 og en Maxxxpert radiator "Mono". kan nemmelig få det for en billig penge. no har jeg mellom 33 og 39 grader i kassen og er veldig fornøyf med det. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Nå har jeg 120mm titan alu vifte på min radiator, men hvis jeg kjører min 2400+ på standard med 1.65Vcore så har jeg 35.5-37°C fra idle til max load under prime 95 og toast... Klokker jeg den opp til 2500mhz (noe jeg har gjort og kjører den på) og har Vcore på 2.05 så kommer jeg aldri over 52°C på CPU. Så jeg er veldig fornøyd med mitt sett... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå