Gå til innhold

Hvilket skjermkort til Raven Shield?


Ruba

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er riktig at ati har betalt litt penger for å få stempla 'Opimized for Radeon' på spillet, men det blei litt bommert...spillet hadde endel problemer med lav fps når det blei gitt ut, faktisk så kjørte spillet bedre på geforce kort :lol: om dette har blitt rettet i patcher vet jeg ikke(har selv bare nvidia), men det er nok ikke så dumt og patche det opp.

 

egentlig litt dumme de der "optimalisert for" reklamene til ATI, da spillene faktisk ikke er det.... liker bedre "The Way It's Meant to be Played"-programmet til nVidia hvor faktisk det er et samarbeid om å få spilla til å kjøre best mulig på hardwaren.

Lenke til kommentar

ja, den derre hard horinga av ATi på Ravenshield sin hjemmeside er ganske så feil...

 

folk klager i hutt og pinevær om lave FPS tall i ravenshield, selv med de ypperste av de ypperste ATi kortene...selv har jeg samme problemet...

mitt gamle GF4TI4400 holdt brukbart til 1280x1024, men det nye skjermkortet mitt klarer såhvidt å holde følge med GF kortet...og det med mye bedre maskin enn min gamle XP1800 og 512MB ram...

 

se under for oppdaterte specs..

Lenke til kommentar
egentlig litt dumme de der "optimalisert for" reklamene til ATI, da spillene faktisk ikke er det.... liker bedre "The Way It's Meant to be Played"-programmet til nVidia hvor faktisk det er et samarbeid om å få spilla til å kjøre best mulig på hardwaren.

 

Det er i spill utviklerene sin interesse at spillet dems er optimalisert både for Nvidia og ATI hardware. En ISV får ikke spesial behandling av Nvidia eller blir tvunget til å gjøre ting på en spesiell måte selv om spillet dems vil ha et "TWIMTBP" logo på esken og det hindrer dem heller ikke til å optimalisere spillet for noe annet enn Nvidia hardware. Det er kun for markedsføring som tjener både Nvidia og spill utvikleren/utgiveren.

Lenke til kommentar
Det er i spill utviklerene sin interesse at spillet dems er optimalisert både for Nvidia og ATI hardware. En ISV får ikke spesial behandling av Nvidia eller blir tvunget til å gjøre ting på en spesiell måte selv om spillet dems vil ha et "TWIMTBP" logo på esken og det hindrer dem heller ikke til å optimalisere spillet for noe annet enn Nvidia hardware. Det er kun for markedsføring som tjener både Nvidia og spill utvikleren/utgiveren.

 

"TWIMTBP" er faktisk noe mere enn bare en logo på esken. "TWIMTBP" er for spill hva WHQL er for drivere kan man vel egentlig si...

 

Fant bare en propaganda side på nvidia.com om "TWIMTBP", men en bedre beskrivelse finner man i denne pressemeldingen

 

the NVIDIA logo program singles out those games that play best on NVIDIA hardware, making it easier for consumers to recognize products designed to deliver mind-blowing gaming experiences.

Lenke til kommentar

for 400kr kan jeg bytte inn 9600Pro kortet jeg nettopp kjoepte aa faa 9700np i steden.

 

Er det noe vits?

 

Hvordan er overklokkingsmulighetene paa disse to kortene?

 

Radeon 9600Pro 256MB

Radeon 9700 128MB

 

hvilket kort vil yte mest uten ekstra kjoeling?

Lenke til kommentar

Et bra grafikkkort til en billig penge blir vel Rv9500.

Klarer du å finne rv9500pro så hadde jeg gått for det (Er vel omtrent umulig å finne, men man kan være heldig :shrug: )

Hvis ikke så kan du jo begynne å sende mailer til Webshopper å spørre om de har rv9500(ikke pro) inne med rød pcb og L formet minne.

Hvis noen har dette inne så hadde jeg kjøpt fort som fy. Du kan da nemmelig softmodde (eller hardmodde hvis du vil det) kortet til et 9800 og prøve å klokke. Kontakt meg hvis du går for dette alternativet, dog jeg tar inget ansvar når det gjelder dette. Du mister også garantien.

 

Det spiller "nesten" ingen rolle om du har 4 eller 8X Agp.

Jeg har et Rv9800pro og et hovedkort som bare støtter 4X Agp.

En kompis av meg har samme kortet, med et hk som støtter 8X Agp.

Når jeg klokker ned til hans hastighet for å sammenligne så blir forskjellen utrolige 50poeng i 3dmark 2003. (til hans fordel døh)

 

Har du mer penger kan jo et Rv9700pro/non-pro være et alternativ.

Lenke til kommentar

siden jeg nettopp kjoepte ett 9600Pro kort kan jeg ikke gaa ut aa kjoepe ett nytt kort uten aa faa bytta inn det gamle.

(Dem garanterte at kortet ville kjoere Raven Shield uten problemer)

 

jeg spurte dem om de hadde muligheten for aa faa tak i 9500np eller pro, men di kunne ikke skaffe det.

 

muligheten jeg har da er aa beholde det kortet jeg har, overklokke aa tweake her og der, eller gaa for 9700np(pro blir for dyrt)

 

Det eneste som betyr noe er hvilket kort vil yte mest orginalt og overklokka?

 

(9600Pro eller 9700np)

Lenke til kommentar

Hvis det ikke er veldig lenge siden du kjøpte kortet kan du jo benytte angreretten. Så kjøpe et Rv9700, bytte bios slik at det blir et Rv9700pro og så klokke. MEN du kan være uheldig. Når det gjelder hva slags kort som yter best uklokket/modifisert så holder jeg en knapp på Rv9700..

Sjekk et par tester og se hvilket kort som yter best.

 

siden jeg nettopp kjoepte ett 9600Pro kort kan jeg ikke gaa ut aa kjoepe ett nytt kort uten aa faa bytta inn det gamle.

(Dem garanterte at kortet ville kjoere Raven Shield uten problemer)

 

Du har patchet Raven shield? Prøvd noen andre drivere? Prøvd driverne fra Omegacorner.com? Reinstallert Raven Shield? Osv osv.. Hvis det er lenge siden du har formatert så kan en formatering øke ytelsen betraktelig. Tro meg!

Lykke til! :wink:

Lenke til kommentar

Det er angreretten jeg skal benytte meg av. Det er bare at dette er ikke i Norge.

 

Det fungerer slik her at om jeg vil gjoere om handelen faar jeg bare 90% av summen tilbake. Om jeg bytter til et annet kort i butikken maa jeg bare betale mellomlegget.

 

har reinstallert windows og proevd alle driverne jeg kunne finne paa net...

Catalyst og omega.

 

har patcha RvS med alle patcher. Har tweaka .ini filer osv.

Jeg har installert Raven Shield saa mange ganger naa at jeg ikke kan installere spillet uten problemer lengre. Har kopiert begge cd'ene paa HD naa for aa kunne installere.

Lenke til kommentar

Hvor i all verden er det du bor hen? Singapore? Hørtes rart ut..

Hvis du bor i Norge, men kjøpte fra utlandet så har du KRAV på å benytte angreretten, selvom de ikke har en slik lov i sitt land. Bor du derimot i utlandet så stiller saken seg annerledes. (Hjelper ikke å være norsk statsborger) Hvis du ikke har noe annet valg å har prøvd det jeg foreslo ovenfor så hadde jeg kanskje byttet kort mot mellomlegg..

Har du problemer med andre spill, eller er det bare i Raven Shield?

Syns det er litt dumt å bytte kort bare pga. et spill. Dog 400kr er jo ikke mye og når man tenker på hva man kan gjøre med kortet så teller jo dette for et kjøp. In the end så er det du som bestemmer.

Hvis ingenting hjelper og det ikke er noen ny Raven Shield patch ute å går og Raven Shield er utrolig viktig for deg, så kjøp!

Lenke til kommentar

Hvis du mener det er verdt det then go for it.

Du kunne hvertfall ikke funnet et bedre kort å bytte til.

Søk på forumet angående bios bytte og konvertering til 9700pro eller kontakt meg. (Hvis du vil gjøre dette da selvfølgelig)

Tror det var Alex som hadde skrevet en artikkel om hvordan du bytter bios. Søk og du vil få svar. Han hjelper deg sikkert også..

 

Lykke til! :wink:

Lenke til kommentar

"TWIMTBP" er faktisk noe mere enn bare en logo på esken. "TWIMTBP" er for spill hva WHQL er for drivere kan man vel egentlig si...

 

Fant bare en propaganda side på nvidia.com om "TWIMTBP", men en bedre beskrivelse finner man i denne pressemeldingen

 

Du sa det selv, propaganda, noe Nvidia er ekstreme på.

"TWIMTBP" logo eller ikke så er/blir de fleste spillene utviklet hovedsaklig på nvidia hardware plattform. Det ville vært ganske idiotisk hvis man ikke sørget for at spillene gikk problemfritt på nvidia hardware.

Går f.eks UT2003 mye bedre på nvidia hardware? Før 44.03 driveren med "lower AF in UT2003 to achieve higher performance feature" var det ATI som var kongen i det spillet og fremdeles er i en del tester. Bruker UT2003 noen nvidia spesifikke funksjoner som ATI ikke støtter? Nei, tvertom så har UT2003 støtte for ATI sin Trueform HOS funskjon.

Lenke til kommentar

Du sa det selv, propaganda, noe Nvidia er ekstreme på.

"TWIMTBP" logo eller ikke så er/blir de fleste spillene utviklet hovedsaklig på nvidia hardware plattform. Det ville vært ganske idiotisk hvis man ikke sørget for at spillene gikk problemfritt på nvidia hardware.

Går f.eks UT2003 mye bedre på nvidia hardware? Før 44.03 driveren med "lower AF in UT2003 to achieve higher performance feature" var det ATI som var kongen i det spillet og fremdeles er i en del tester. Bruker UT2003 noen nvidia spesifikke funksjoner som ATI ikke støtter? Nei, tvertom så har UT2003 støtte for ATI sin Trueform HOS funskjon.

 

TWIMTBP har ingenting å si med at spillet er optimalisert for, har spesielle funksjoner eller bedre på nvidia kort, det var det jeg ville fram til. Men når du kjøper et spill som er merka med TWIMTBP kan du vere sikker på at det ikke er noe ytelsesproblemer, ustabilitet, inkombatibilitet eller annet form for grums med nvidia skjermkort. Det er en form for kvalitetsjekk på spillet...(Seff kan ikke-TWIMTBP spill kjøre helt fint på nvidia kort også, men her får du ingen garanti. Spill som f.eks. Street Legal er spill som aldri kunne ha klistra TWIMTBP-logoen på esken)

 

Og min kritikk i utgangspunktet var angående ATi som bare har denne "Optimized for Radeon." som er et rent økonomisk initativ, hadde egentlig ikke tenkt å avspore så som her...men slikt skjer.... :-?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...