Gå til innhold

Ønsker forslag til ny Laptop. (Oppgradering fra Acer 5820TG

Anbefalte innlegg

Hei,

Som tittel sier ønsker jeg hjelp og forslag til valg av ny laptop. Jeg har fra før av en Acer 5820TG som jeg er tålelig fornøyd med, som igjen var en oppgradering fra Asus UL30VT.

Asus UL30VT

Acer 5820TG

Hovedgrunnen til at jeg vil oppgradere er at jeg er ute etter noe som har litt mer ''Omph!'' ytelse til spilling, uten at den nødvendig blir slepbar, om du skjønner hva jeg vil fram til.

Så har det kommet noe nytt som kan kalles en vesentlig oppgradering over 5820TG, men som fremdeles ikke er svær og tung, og som har grei levetid på batteriet når den ikke spilles på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kort svar; nei det har ikke kommet noe som gir betydelig bedre ytelse og allikevel har god batteritid.

Langt svar; Skal du ha noe som gir merkbart bedre ytelsesøkning må du opp på maskiner som har AMD HD6770 eller Nvidia GT555M eller bedre skjermkort, disse skjermkortene finnes per i dag ikke i maskiner som fokuserer på god batteritid. Maskiner i dag som fokuserer på god batteritid har sjeldent noe bedre enn Nvidia GT540M som bare er 5-10% kraftigere enn HD5650 kortet i 5820TG.

LG kommer i løpet av høsten med P330 13" og P430 14" maskiner med Nvidia GT555M skjermkort og god batteritid, men prisene havner nok i prisklassen rundt 15k og det er usikkert om maskinene i det hele tatt blir å få kjøpt i norden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...