Drugstar Genius Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Hadde en ransakelse igår på mitt rom og når jeg ble hentet av politiet så var jeg på pcèn og da så de at skjermen var hel og han så på hva jeg gjorde og ba meg bli med, når jeg kommer hjem igjen så er halve skjermen ødelagt og pcèn lå på hodet på gulvet. Dette er en bærbar pc. Hva kan jeg gjøre ? Lenke til kommentar
Scorpion88 Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Ransakt for hva? 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Send klage til politiet. Gå til ditt lokale politikontor og forklar hendelsen. Lenke til kommentar
Ståle Nordlie Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Ransakt for hva? Hvorfor er det relevant? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Var dette ein faktisk ransakelse eller var det ein pågripelse? Grunnen til at eg spør er fordi ei ransaking har ein del formelle krav som skal være oppfyllt før ein kan foreta ei ransakelse. Under ei lovlig ransakelse så kan politiet i stor grad gjere det som trengst for å sikkre bevis, inkludert bryte opp lås og liknande. Ransakelsen skal etter § 201 i straffeprosessloven blir foretatt så skånsomt som mulig, men denne paragrafen nemner berre tidspunkt for ransakelsen og at personlig ransaking skal utførast av person av samme kjønn. Det står ingenting spesifikt om at inventar skal behandlast skånsomt. Ved ei ransakelse så skal det foreligge dokumentasjon i form av ein rapport. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Det finnes ingen grunn til å ødelegge en PC for å sikre bevis. Det eneste man kan oppnå med uaktsom håndtering er å ødelegge bevis (harddsik m.v.). Er en PC interessant i en etterforskning så er det normal prosedyre at hele maskinen tas med for undersøkelse. Hør med din bistandsadvokat hvordan du best skal gå frem. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Det finnes ingen grunn til å ødelegge en PC for å sikre bevis. Det eneste man kan oppnå med uaktsom håndtering er å ødelegge bevis (harddsik m.v.). Er en PC interessant i en etterforskning så er det normal prosedyre at hele maskinen tas med for undersøkelse. Hør med din bistandsadvokat hvordan du best skal gå frem. Eg er enig, men i teorien så kan politiet ha ein grunn til å øydelegge inventar (f.eks ved mistanke om at ein fysisk gjenstand er gjemt inne i kabinettet). Men sannsynligheten for dette er veldig lite då og det skal uansett foreligge ein rapport der det går fram kvifor det har blitt begått skadeverk. Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 21. august 2011 Forfatter Del Skrevet 21. august 2011 Det finnes ingen grunn til å ødelegge en PC for å sikre bevis. Det eneste man kan oppnå med uaktsom håndtering er å ødelegge bevis (harddsik m.v.). Er en PC interessant i en etterforskning så er det normal prosedyre at hele maskinen tas med for undersøkelse. Hør med din bistandsadvokat hvordan du best skal gå frem. Eg er enig, men i teorien så kan politiet ha ein grunn til å øydelegge inventar (f.eks ved mistanke om at ein fysisk gjenstand er gjemt inne i kabinettet). Men sannsynligheten for dette er veldig lite då og det skal uansett foreligge ein rapport der det går fram kvifor det har blitt begått skadeverk. Det var en pågripelse og ransakelse, de hadde ingen ting med den pcèn å gjøre, det de letet etter var ikke mulig å finne på pcèn. Men skal ned til Politiet til Mandag og prate med de Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Ta det med bistandsadvokaten din, det er det enkleste! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Forsvarsadvokaten, tenker jeg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå