raezion Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 (endret) jeg har en D-Link DWA-140 usb internett adapter. når jeg går inn i ubuntu får jeg ikke meg på internett. det jeg lurte på var hvordan jeg får installert driverne i ubuntu siden CD'en jeg fikk med ikke starter i ubuntu. Endret 6. september 2011 av cyclo Emnetittel forbedret Lenke til kommentar
Spuurv Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Søk det opp på nettet? Skal uansett ALLTID finne nye drivere! Lenke til kommentar
raezion Skrevet 18. august 2011 Forfatter Del Skrevet 18. august 2011 jeg har søkt på nettet, er helt ny til ubuntu så jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal på installert driverne uten internett Lenke til kommentar
Spuurv Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Du har vel en annen PC? Eller en nettverkskabel? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Antar at du bruker Ubuntu 11.04? CDen du fikk med fra produsenten innholder bare Windows-drivere, så den er nok ikke noe poeng i å bruke. :-) Med utgangspunkt fra denne guiden: http://askubuntu.com/questions/34742/how-do-i-get-a-d-link-dwa-140-usb-wlan-working Tar videre litt mer teskjeforklaring her, siden den ikke var spesielt nybegynnervennlig. Hvis du skal få den til å fungere uten reboot (forsvinner igjen etter neste reboot): 1. Åpne en terminal. (Trykk Windows-tast + a og skriv terminal eller let den fram i menyene i Ubuntu). 2. Lim inn dette: sudo modprobe -rf rt2870sta rt2800usb rt2800lib rt2x00usb rt2x00lib && sudo modprobe rt2870sta (sudo gir det root/admin-rettigheter og gjør at du må skrive inn passord). Hvis du skal aktivere dette permanent: 1. Åpne en terminal 2. Lim inn dette: sudo gedit /etc/modprobe.d/blacklist.conf (gedit er et program tilsvarende notepad. Man åpner altså filen blacklist.conf i gedit) 3. Lim inn dette i slutten av filen: blacklist rt2800usb blacklist rt2800lib blacklist rt2x00usb blacklist rt2x00lib 4. Reboot Håper du får det ordnet, synd at det fortsatt i noen tilfeller fortsatt er slik med Linux... Lenke til kommentar
raezion Skrevet 18. august 2011 Forfatter Del Skrevet 18. august 2011 takk skal prøve dette RattleBattle Lenke til kommentar
raezion Skrevet 18. august 2011 Forfatter Del Skrevet 18. august 2011 Antar at du bruker Ubuntu 11.04? CDen du fikk med fra produsenten innholder bare Windows-drivere, så den er nok ikke noe poeng i å bruke. :-) Med utgangspunkt fra denne guiden: http://askubuntu.com/questions/34742/how-do-i-get-a-d-link-dwa-140-usb-wlan-working Tar videre litt mer teskjeforklaring her, siden den ikke var spesielt nybegynnervennlig. Hvis du skal få den til å fungere uten reboot (forsvinner igjen etter neste reboot): 1. Åpne en terminal. (Trykk Windows-tast + a og skriv terminal eller let den fram i menyene i Ubuntu). 2. Lim inn dette: sudo modprobe -rf rt2870sta rt2800usb rt2800lib rt2x00usb rt2x00lib && sudo modprobe rt2870sta (sudo gir det root/admin-rettigheter og gjør at du må skrive inn passord). Hvis du skal aktivere dette permanent: 1. Åpne en terminal 2. Lim inn dette: sudo gedit /etc/modprobe.d/blacklist.conf (gedit er et program tilsvarende notepad. Man åpner altså filen blacklist.conf i gedit) 3. Lim inn dette i slutten av filen: blacklist rt2800usb blacklist rt2800lib blacklist rt2x00usb blacklist rt2x00lib 4. Reboot Håper du får det ordnet, synd at det fortsatt i noen tilfeller fortsatt er slik med Linux... har testet dette og det funket takk Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Så bra. Bare hyggelig. :-) Lenke til kommentar
Zxy Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Kan bekrefte det samme da jeg kjøpte likedan i dag Beskjed til Linux nybegynnere; conf fila er root beskyttet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå