peacee Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Hei, bilen ville plutselig ikke starte idag. Prøvde å dyttestarte men gikk ikke. Prøvde startgass å da "startet" den så gikk turtallet opp og ned 2 ganger så stoppet den igjen. Noen som har noen ideer? Veldig irriterende takker for alle svar Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Hva er startgass for noe? Lenke til kommentar
peacee Skrevet 18. august 2011 Forfatter Del Skrevet 18. august 2011 det er en slags spray som man sprayer inn i "motoren" så den tenner lettere. som en lighter som trenger gass for å tenne seg Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 lukter humbug. Men uansett. Det du beskriver i første posten, fortelle oss veldig lite. Hva mener du ikke fikk start? Klarte du å kjøre startmotoren? Ble motoren kvalt osv osv? Lenke til kommentar
peacee Skrevet 18. august 2011 Forfatter Del Skrevet 18. august 2011 du hører tenningsnøklene går. men vil ikke starte. med startgass så klarte den å starte men ikke mer en 2 sec. altså ikke start:P hørtes ikke ut som motoren ble kvalt bare at den ikke vil starte x( Lenke til kommentar
peacee Skrevet 18. august 2011 Forfatter Del Skrevet 18. august 2011 var å skrudde å sjekka litt idag. den starter men ikke mer en 5 sekunder. altså det virker som om den ikke har noe å gå på. tom for bensin eller noe sånt. for den starter motoren blir rust i et par sekunder også stopper den. Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 sjekk lmm, bensinfilter, bensinpumpe etc. Si meg, har du nettopp kjøpt bilen? 1 Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Du er sikker på at det er nok bensin, for c-klassen hadde et stort problem med tankmålere på 90-tallet... Lenke til kommentar
peacee Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 ja kjøpte nettopp bilen å ja det er nok bensin på den. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Sjekk bensinfilter og -pumpe i første omgang. Lenke til kommentar
peacee Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 hvor finner jeg det filtere x) sorry for å virke dum men er min første mercedes å vil ikke ta feil x)) Lenke til kommentar
peacee Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 bak bakdekket på høyre side fant jeg 2 tupper av 2 slanger. den ene var en tynn slange og den andre var litt mer myk og større så det var mulig å putte fingeren inni. jeg gjorde dette å tok ut litt møkk å gjørme. vet ikke om dette sier dere noen ting. men etter jeg hadde gjort det startet bilen igjen :S jeg kjørte en tur uten problemer. men når jeg parkerte bilen igjen så ville den ikke starte.... -.- jeg gjorde det samme dytta fingeren opp i det røret å prøvde å starte. å wops så starta den igjen :S noen som henger med ? Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 De slangene kommer ut fra bensintanken? Lenke til kommentar
peacee Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 virker sånn, regner så mye at jeg orka ikke legge meg under bilen. men ser ut som om dem kommer fra tanken med tanke på at tanken og filteret ligger under der på den siden. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Da virker det jo om du har noe dritt i tanken. Lenke til kommentar
peacee Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 ]her er det bilder av di 2 rørene jeg snakker omm noen som skjønner mer nå? Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Dreneringshull for kanaler? Skjønner ingenting. Må være en sammentreff. Uansett, bensinfilteret er under panseret i 99,9% av alle tilfeller. Lenke til kommentar
peacee Skrevet 19. august 2011 Forfatter Del Skrevet 19. august 2011 ifølge det jeg har lest rundt om på Benzworld.org/forum så ligger filteret bak høyre dekke under et plastikk deksel Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Sorry to tell, men trådstarter virker litt langt borte fra å finne 1 løsning. 1. Finn ut om motoren får bensin som andré nevner her 2. Finn ut om det er tenking. Motor kan starte uten gnist med startfasen som en diesel. Start gass er fy fy. Lenke til kommentar
peacee Skrevet 21. august 2011 Forfatter Del Skrevet 21. august 2011 den får bensin med tanke på at det er mulig å kjøre så lenge jeg får start. regner med at det antageligvis er tennpluggene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå